Jutawan Wanita Arab Ini Mencari Lelaki Yang Sudi Menikahinya. Setelah Melihat Syarat2nya Ramai Lelaki Berlumba2 Mahu Mencuba. Memang Tak Sangka!

Gambar Sekadar Hiasan

Beberapa Jutawan wanita Arab Saudi menawarkan hartanya demi secepatnya mendapatkan suami. Setidaknya itulah yang dilakukan jutawan bernama Hessah. Wanita ini telah mencecah usia 40 tahun namun belum mempunyai berkahwin.

Hessah menyatakan keinginannya untuk berkahwin dan memiliki anak. Dia kemudian mengumumkan keinginannya untuk mendapatkan suami melalui media sosial.

Bahkan kini dia dengan terangan mengiklankannya di television, seperti dipetik dari Middle East Monitor, 16 Februari 2018.

Hessah mengatakan, sifat kedekut marwah ayahnya membuat dia terlambat untuk berkahwin. Namun dia mengaku telah mewarisi banyak harta setelah kematian ayahnya dan kini mencari pasangan yang menghormatinya.

Hessah tidak memberikan syarat berat kepada calon suaminya. Dia hanya meminta agar calon suaminya boleh menghormatinya dan tidak memandang hartanya.

Dia juga memperbolehkan lelaki yang sudah beristeri untuk menyuntingnya asalkan telah mendapatkan persetujuan dari isteri-isteri lainnya.

Hessah bukanlah jutawan wanita dan satu-satunya di Arab Saudi yang mencari suami dengan memanfaatkan limpahan hartanya.

Pada tahun 2012, majalah Arab Saudi, Roa menerbitkan sebuah cerita tentang seorang wanita negara itu yang menawarkan 5 juta riyal atau Rm5,200, 000, kepada seiapa saja yang mahu menikahinya.

Pada Oktober 2014, laman berita UEA melaporkan bahawa ribuan orang mencuba nasib untuk berkahwin dengan seorang wanita usahawan yag kaya raya Arab Saudi yang mengumumkan beliau mencari pasangan di Twitter.

“Saya baru mengalami perceraian. Tanpa anak, saya mencari lelaki untuk mencintai saya.

Saya memiliki 100 juta riyal atau lebih kurang RM 104,000,000 yang saya warisi dari ayah saya, dan saya memiliki perusahaan yang saya kendalikan. Saya berumur 39 tahun, ” demikian penjelasannya dalam muatnaik di Twitter.

Seorang jutawan wanita Arab Saudi lainnya dengan kekayaan lebih dari tujuh juta riyal mengatakan pada Februari 2007 lalu, dia siap menerima lelaki yang hodoh sekalipun dan miskin dengan harapan akan menikahinya kerana kepribadiannya bukan penampilan dan wangnya. Ramai lelaki yang ingin mencuba nasib.

Apa Pendapat Anda?

Silakan Share DAn Semoga bermanfaat.

Sumber : tempo.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *