Kenapa Perpisahan Yang Kau Pinta…….

Perjalanan sebuah bahtera perkahwinan tidak akan berjalan dengan lancar kalau tidak ada tolak ansur. Soal kelebihan, jarang sekali ada yang mempermasalahkannya. Berbeda dengan kekurangan. Begitu juga dengan kekurangan suami kita.

Dalam hal berumah tangga masalah yang sering timbul adalah ketidakmampuan seseorang dalam menerima kekurangan pasangannya, dalam hal ini suami. Untuk membentuk sebuah keluarga bahagia memerlukan proses yang panjang dan salah satunya adalah menerima kekurangan yang ada pada diri pasangan kita.

 

Berikut adalah tips menerima kekurangan pasangan untuk membentuk keluarga sakinah, mawaddah dan warohmah.

1. Belajarlah untuk tidak selalu melihat kekurangan pasangan Anda, tapi usahakan untuk melihat kekurangan yang ada pada diri Anda sendiri. Buatlah semacam catatan tentang diri Anda sendiri, Anda juga bisa menulis dengan jujur kekurangan yang ada pada diri Anda. Dengan begitu Anda tidak merasa menjadi diri yang sempurna dan mampu untuk menerima kekurangan pasangan Anda.

2. Jika kekurangan yang ada pada diri pasangan Anda bersifat merugikan keluarga, cobalah untuk berdiskusi. Katakan keberatan Anda terhadap sifat dan tingkah lakunya yang Anda rasa tidak benar. Cari solusi yang tepat demi kebaikan bersama.

3. Kekurangan yang ada pada pasangan hendaknya jangan dijadikan bahan untuk merendahkannya. Berikan motivasi yang dapat membangun kepercayaan dirinya dan berusaha untuk menutupi kekurangan yang ada.

5. Bersama-sama mencari jalan keluar terhadap kekurangan yang ada pada pasangan. Misalnya saja, pasangan Anda suka tidur mendengkur, Anda bisa membawanya berkonsultasi ke dokter. Bawa serta pasangan Anda. Jika harus melakukan terapi, dampingilah pasangan Anda dalam melakukan terapi tersebut. Kehadiran Anda akan sangat berguna bagi kesembuhannya.

6. Tutupi kekurangan pasangan Anda di hadapan orang lain. Janganlah menambah bebannya dengan cara menceritakan kekurangannya pada orang lain. Cukup hanya Anda yang mengetahuinya, sebab pasangan Anda akan semakin merasa rendah diri jika kekurangan yang ada pada dirinya diketahui oleh orang lain.

7. Carilah informasi dan tips untuk mengatasi kekurangan yang ada pada dirinya. Ada banyak informasi yang bisa Anda dapat di berbagai media tentang hal yang Anda anggap sebagai sebuah kekurangan pada pasangan. Kemudian Anda bisa mengikuti langkah-langkah yang diarahkan. Ingatlah bahwa tujuan Anda adalah untuk kebaikan bersama.

8. Belajar ikhlas dan menerima kekurangannya. Jika Anda ikhlas dan mencoba mengalah tentang kekurangan yang ada pada dirinya. Tidak ada manusia yang sempurna baik sifat maupun tingkah laku. Oleh karena itu jika ingin membentuk keluarga sakinah, cobalah untuk belajar ikhlas dan menerima kekurangan yang ada pada diri pasangan Anda.

Sumber : Mutiara Hikmah  via RuangMuslimah / ohmydakwah

 

 

 

Dia Beli Nasi Putih Setiap Hari Sambil Menangis Di Kantin Ini. 20 Tahun Kemudian “SESUATU” Terjadi…

 

Gambar hiasan dari google

Seorang pelajar setiap hari akan beli nasi putih dari kantin ni sambil menangis. 20 tahun kemudian, ketika pemilik kantin resah kerana gerai akan diroboh, “sesuatu” di luar jangkaan berlaku. Siapa sangka…..

NAK BELI NASI PUTIH SAHAJA

“Pakcik, saya mahu beli sebungkus nasi putih.” Datang satu suara entah dari mana ketika sibuk masak di dapur. Selepas mencari akhirnya ternyata suara ini milik seorang pelajar yang kelihatan agak lapar.

Suami isteri yang mempunyai kantin ini hairan, tapi tetap memberikan apa yang diminta.

MINTA TAMBAHAN KUAH SAHAJA

Pemilik kantin kemudian mengisi pinggan dengan nasi putih dan memberikannya kepada pelajar tu yang memintanya. Pada masa hendak buat bayaran, pelajar tu kemudian bertanya, “Maaf, boleh tak saya minta sedikit kuah. Kuah sahaja?”

Si suami pemilik kantin itu kemudian menjawab, “Boleh, tak apa-apa! Percuma sahaja buat kamu!”

Setelah makan, pelajar tersebut seperti teringat yang kuah sayurnya percuma, dia kemudian meminta nasi putih lagi.

Pengusaha kantin tu kemudian bertanya, “Wah lapar ya? Saya bagi kamu lebih banyak lagi. Jangan risau.”

“Tidak lah pakcik, saya nak bungkus nasi putih sahaja dan mahu saya bawa pulang, biar jadi bekal masa saya pergi ke kuliah besok.” Katanya.

 

BAGI SEDEKAH LAUK EXTRA

Pakcik tu pun kemudian berfikir, “Hmm … Mungkin anak ini ada masalah wang, atau keluarganya ada masalah ekonomi jadi dia cuma minta nasi putih.”

Dia kemudian memberikan sedikit daging cincang dan sebutir telur yang disembunyikan di bawah nasi putih. Dia kemudian membungkus semuanya dan memberikannya pada pelajar tersebut.

Isteri pakcik kantin yang melihat hal ini bertanya, “Bang, saya nampak kamu mau bantu pelajar itu, kasihan juga dia cuma makan nasi putih, tapi kenapa perlu kamu sembunyikan lauknya?”

Pakcik kantin menjawab, “Sayang, dia itu pasti anak baik. Dia tidak mengemis, malahan tak minta lebih dan kuahnya pun cuma minta sedikit walaupun secara percuma. Kalau dia nampak kita kasihan kat dia bagi lauk lebih masa dia buka kotaknya, dia pasti jadi tidak sedap hati dan nanti tak berani datang ke sini lagi. Lagi pun dia itu masih belajar, kalau cuma makan nasi, nanti tak ada tenaga buat studi pelajaran.”

“Abang ni memang baik sangat. Suka bantu orang yang dalam kesusahan.”

 

MENANGIS TIAP KALI BALIK DARI KANTIN

Balik dari kantin tersebut, ternyata pelajar tu tahu apa yang terjadi, tapi dia hanya diam, juga demi menjaga niat baik pakcik kantin yang sudah diberikan.

Dia kemudian menangis di jalan, tanpa terlihat oleh pemilik kantin tersebut. Sejak hari itu, pelajar tersebut hampir setiap hari datang dan menempah nasi putih yang sama.

Tentu saja untuk bungkusan nasi yang dibawa pulang, selalu ada “rahsia” di sebalik timbunan nasi putih yang hangat itu. Hal ini terus berlangsung sampai pelajar tersebut lulus. Sejak graduasi dari universiti, suami isteri pemilik kantin itu tidak pernah lagi melihat susuk tubuhnya selama 20 tahun.

“SESUATU” BERLAKU SELEPAS 20 TAHUN

20 tahun kemudian, kantin ini mendapat amaran dari pihak berkuasa tanah mereka akan diambil dan mereka tidak lagi boleh berniaga lagi.

Pasangan yang sudah cukup tua ini sedih bukan main karana dengan usia mereka yang seperti itu, mereka tidak lagi boleh mencari pekerjaan lain apapun.

Tapi tidak lama kemudian, datanglah seorang lelaki dengan sut mewah masuk ke dalam kantin dan bercakap dengan pemilik kantin.

“Maaf, apakah anda pemilik kantin ini? Pengarah pejabat kami ingin bertemu dengan anda, dan meminta anda untuk bekerja di kantin pejabat kami. Soal peralatan dan bahan mentah yang diperlukan setiap hari, anda tidak perlu bimbang. Pejabat kami akan membayar semuanya dan anda hanya perlu memasak bagi kami. Di samping itu, semua keuntungan yang anda dapatkan dari jualan semuanya adalah milik anda.”

Mendengar berita ini, pemilik kantin terkejut dan bertanya, “Maaf, kalau boleh tahu, siapa pengarah anda? Kenapa orang seperti anda baik sekali pada kami?”

“Pengarah kami berkata anda berdua adalah penyelamat hidupnya. Dia sangat suka daging cincang dan telur yang kalian masak. Kalau anda berdua tidak keberatan, datanglah ke pejabat kami besok pagi untuk bertemu dengan beliau.”

Ternyata pengarah yang baik hati itu adalah pelajar mahasiswa yang sudah lulus 20 tahun lalu itu. Selama 20 tahun, dia berusaha keras dan berjaya menjadi seorang pengarah daripada syarikat yang sangat besar. Kalau bukan kerana pasangan yang menolongnya, dia mungkin tidak dapat hidup sampai hari ini.

Ketika mereka bertemu dan selesai berbincang-bincang, anak muda itu kemudian membongkok dan berkata, “Pakcik, terima kasih ya. Budi pakcik makcik sampai mati saya tak lupa.”

BUDI BAIK DIBALAS BAIK

Setiap perbuatan baik pasti akan berbuahkan hal yang baik. Kita belajar dari pakcik pemilik kantin, kalau mau berbuat baik, berbuatlah baik dengan tulus dan ikhlas.

Kita juga belajar dari si pelajar tadi, jangan pernah lupakan kebaikan orang lain, walaupun masa sudah berlalu bertahun-tahun!

Sumber: http://www.penviral.com

 

 

Kerja kosong Perkeso pelbagai Jawatan

Kerja kosong Perkeso pelbagai Jawatan | Berita gembira kepada seluruh rakyat malaysia pihak Perkeso mempelawa kepada seluruh warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berminat untuk segera membuat permohonan bagi mengisi kekosongan jawatan-jawatan yang ditawarkan seperti berikut:-

Kerja kosong Perkeso pelbagai Jawatan

  1. PEGAWAI JURUPULIH KERJA GRED 23
  2. PEGAWAI JURUPULIH ANGGOTA GRED 23
  3. PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN GRED 12
  4. PEGAWAI KERANI GRED 12
  5. SETIAUSAHA PEJABAT GRED 19
  6. PEGAWAI KERJA AKAUN GRED 19
  7. PEMBANTU AM PEJABAT GRED 6
  8. PENOLONG JURUPULIH GRED 12
  9. PENGURUS KES GRED 23 (PUSAT REHAB)
  10. PEMBANTU OPERASI GRED 9
  11. PEG.PERKHIDMATAN PEKERJAAN GRED 19
  12. PEGAWAI EKSEKUTIF GRED 19
  13. PEGAWAI TADBIR GRED 23
  14. PENGURUS KES GRED 23
  15. PEGAWAI UNDANG-UNDANG GRED 23
  16. AKAUNTAN GRED 23
  17. JURURAWAT GRED 23
  18. JURUANALISA SISTEM GRED 23
  19. PENGATUR PROGRAM KOMPUTER GRED 19
  20. PENYIMPAN AKAUN GRED 12
  21. PEGAWAI PEMBANTU KHIDMAT PELANGGAN GRED 12

Syarat Asas Pelantikan jawatan

  • Calon hendaklah warganegara malaysia berusia tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup permohonan iaitu 27 Nov 2017.
  • Berkelayakan dan melepasi syarat-syarat pelantikan jawatan yang telah ditetapkan bagi setiap jawatan yang hendak dipohon anda boleh membaca lampiran penuh semasa membuat permohonan.

Cara Memohon Jawatan

  • Permohonan hendaklah dibuat secara online dengan menggunakan pautan yang telah kami sediakan seperti berikut.
  • Sila pastikan anda mendaftar dan mengisi segala maklumat diri anda yang diminta dengan lengkap dan terkini bagi memastikan permohonan anda dinilai sebaiknya oleh majikan.

Mohon Online

 

Sumber :gkerjaya.com

 

The King Is Back..

Perodua Myvi 2018 telahpun diumumkan sudah boleh ditempah dengan harga bermula RM44,300, manakala model tertinggi dengan spesifikasi penuh yang diberikan pelbagai teknologi jauh mendahului pesaingnya dijual pada harga hanya RM53,300! (harga yang dinyatakan adalah harga atas jalan tanpa insuran).

Spesifikasi Myvi 2018

Enjin 1.3 liter Dual VVT-i (1NR-VE)
1,329 cc, empat-silinder petrol
94 hp pada 6,000 rpm, 121 Nm pada 4,000 rpm (angka anggaran yang diambil dari Bezza 1.3)
Manual lima kelajuan atau Automatik empat-kelajuan E-AT

3) Perodua Myvi 1.5 High

Enjin 1.5 liter Dual VVT-i (2NR-VE)
1,496 cc, empat-silinder petrol
106 hp pada 6,000 rpm, 140 Nm pada 4,200 rpm (angka anggaran yang diambil dari Vios 1.5)
Empat-kelajuan E-AT

 

Sumber artikel & gambar : rizal hakimm & penviral.com

 

Mamat Alkatiri stand up komedian yang berasal dari Papua .

Mamat yang lahir dan dibesarkan di Fakfak pergi merantau ke Yogyakarta untuk melanjutkan pendidikan. Mamat tercatat sebagai mahasiswa Universitas Muhammadiyah Yogyakarta jurusan kedokteran gigi. Di sana kemudian Mamat mengenal stand up comedy dan ikut bergabung dengan komunitas Stand Up Indo Jogja sekitar tahun 2014. Mamat memilih stand up comedy untuk menyampaikan keresahannya sebagai anak Papua yang hidup di rantau sekaligus kritis terhadap apa yang terjadi di sekitarnya, mengingat belum ada komika yang berasal dari Papua yang melakukan hal tersebut.

Mamat kemudian melanjutkan langkahnya di stand up comedy dengan mengikuti kompetisi Stand Up Comedy Indonesia yang diadakan Kompas TV. Mamat diketahui pernah mengikuti audisi SUCI 5 dan SUCI 6 pada tahun 2016 di Yogyakarta dan berhasil mendapatkan golden ticket di audisi SUCI 6, namun ia belum beruntung untuk lolos. Setahun kemudian ia kembali mengikuti audisi, kali ini untuk SUCI 7 di Surabaya dan kembali ia mendapatkan golden ticket bahkan ia akhirnya lolos sebagai salah satu finalis[4][5]. Mamat lolos bersama rekan sekomunitasnya yang lain di Stand Up Indo Jogja yaitu Coki Anwar. Mamat di kompetisi SUCI 7 mengikuti jejak komika Indonesia Timur sebelumnya seperti Arie Kriting dan Abdur Arsyad, yaitu menyuarakan keresahannya sebagai wakil dari Indonesia Timur di mana ia juga mencatatkan namanya sebagai komika asal Papua pertama yang mampu tampil di kompetisi SUCI. Meskipun penampilannya sempat naik turun, kekonsistenannya dengan persona “Anak Papua” di kompetisi patut diacungi jempol, hingga pada akhirnya ia berhasil mencapai babak grand final meskipun banyak masyarakat yang tidak menyangka langkahnya akan sangat panjang di kompetisi. Di babak grand final, Mamat berhadapan dengan komika asal Bogor yang sudah berpengalaman dan dilabeli komika nasional yaitu Ridwan Remin. Mamat akhirnya harus puas mendapat gelar runner up SUCI 7 meskipun duel terlihat berimbang sepanjang penampilannya.

 

BUJANG ATAU DAH JADI BINI ORANG, WANITA PATUT KISAH & BUAT 6 AMALAN INI UNTUK KEMPISKAN PERUT BUNCIT!

Wanita memang akan mengeluh tentang perut. Baik yang sudah berkahwin, sudah beranak, mahupun anak dara, perut buncit ni memang dah jadi satu masalah wajib kaum wanita.

Jangan sedih sangat, kita selongkar kaedah-kaedah yang boleh membantu menyelesaikan masalah ini. Kalau tak banyak, dapat kurangkan sikit perut buncit pun jadilah…

1. Tidur kena cukup

Tidur membantu sistem dalaman tubuh mendapatkan rehat yang cukup untuk menggantikan sel-sel badan yang telah rosak. Bila cukup tidur, sistem saraf, pengeluaran hormon, dan metabolisme kita juga akan berada pada tahap optimum dan akan menjadi lebih cergas.

2. Amalkan minum air limau

Air limau sangat bagus diminum sejurus bangun pagi dan setiap kali lepas makan. Ini membantu fungsi hati untuk mengelakkan lemak terbentuk di pinggang. Air limau boleh meningkat enzim yang membantu proses nyahtoksik hati kita supaya berfungsi dengan lebih efektif.

3. Curi hari untuk puasa

Berpuasa juga salah satu kaedah untuk ‘nyah’ toksik hati. Amalan berpuasa dikatakan antara teknik mengempiskan perut yang paling berkesan. Lagipun, ini lebih mudah daripada kita merancang diet yang mungkin tidak mampu kita ikut.

4. Minum teh halia

Kebanyakan orang tahu, halia membantu untuk membuang angin dalam badan. Amalan teh halia dapat membantu proses pencernaan secara semulajadi tanpa bantuan suplemen atau ubat-ubatan.

Bila rajin minum teh halia, ini meningkatkan suhu badan dan membantu proses pembakaran lemak terutama pada bahagian perut.

5. Elak terlebih gula dan garam

Pernah tak terasa macam kembung perut selepas makan ‘fast food’ atau makanan masin? Haaa… makanan yang tinggi natrium boleh menyebabkan pengumpulan cecair dalam badan. Ya, inilah yang menyebabkan perut kita buncit. Garam berlebihan juga menjadi punca kegagalan jantung, strok, dan kanser usus.

Makan atau minum terlalu banyak benda manis pula akan meningkatkan kadar insulin dalam badan. Ini menyebabkan pengumpulan lemak di kawasan perut kita. Ah, tak sanggup!

6. Bersenam walau terpaksa

Setiap senaman tu ada fungsinya yang tertentu. Begitu juga dengan beberapa jenis senaman yang sesuai dibuat untuk mengempiskan perut.

Wanita, jangan malas ya! Nak kempiskan perut bukan mudah, kena semangat yang tinggi dan rajin senam untuk kempiskan perut. Selamat mencuba!!

Sumber: superkiram.net

Kisah Si Balan-Balan

 

Di Sabah terutamanya di daerah Kota Belud sememangnya popular dengan kisah atau cerita seram mengenai hantu balan-balan. Balan-balan atau penanggal merupakan seorang manusia biasanya wanita yang telah menuntut ilmu hitam untuk kepentingan tertentu. Biasanya ilmu ini ditutup untuk mengekalkan kecantikan dan untuk hidup kekal selamanya.

Menerusi urangsabah.com, kami kongsikan kepada anda semua asal usul dan kewujudan Balan-Balan atau Penanggal, kisah yang sering menghantui penduduk sekitar Sabah.

Mereka yang digelar balan-balan biasanya mampu memisahkan kepada dari badannya dan kepala mereka dikatakan mampu terbang ke mana-mana sahaja untuk mencari mangsa dengan usus perut terurai-urai. Darah yang menitis dari urat perut mereka dikatakan mempunyai bisa yang akan menyebabkan kudis kepada sesiapa sahaja yang terkena.

Mereka yang menuntut ilmu hitam ini dipercayai menyimpan cuka dalam tempayan, cuka ini digunakan untuk memeram urat perut mereka agar menjadi kecut sebelum bercantum kembali ke dalam badannya. Menurut cerita penduduk, sekiranya tubuh mereka dijumpai dan diterbalikan, kepala mereka akan tercantum dalam keadaan terbalik, dengan itu rahsia mereka akan terbongkar dan akan dikenali oleh masyarakat setempat.

Balan-balan dikatakan sangat menyukai darah perempuan yang baru bersalin, sekiranya balan-balan menghisap darah mereka, mereka akan mati dengan serta-merta kerana mengalami pendarahan yang teruk. Untuk menghalang balan-balan dari mendekati rumah wanita bersalin ialah dengan meletakkan mengkuang yang berduri, dikatakan bahawa penanggal atau balan-balan takut untuk mendekati rumah tersebut kerana bimbangkan tali perutnya akan tersangkut pada duri mengkuang tersebut.

Mereka juga dikatakan menyerupai cahaya putih jika sedang terbang. Hantu ini biasanya dituntut oleh seseorang wanita bagi membantu mengekalkan kecantikannya, membunuh musuhnya, menjaga tanaman dan sebagainya. Namun begitu, bukan hanya wanita sahaja yang menuntut ilmu ini, tetapi lelaki juga turut menuntutnya.

 

 

 

Asal Usul Balan-Balan Atau Penanggal

Untuk pengetahuan pembaca, balan-balan sebenarnya merupakan sejenis penyakit keturunan. Pengamal ilmu ini akan menjangkiti keturunannya melalui makanan, oleh kerana itulah balan-balan kini dipanggil sebagai satu penyakit oleh sesetengah masyarakat. Mereka biasanya datang dari orang yang menuntut ilmu hitam yang mudah didapati di kawasan pedalaman Sabah.

Terdapat dua jenis balan-balan iaitu yang berjalan di waktu malam mencari mangsanya dengan badannya sekali. Berbeza dengan satu lagi yang hanya kepalanya sahaja yang akan terbang, bermula jam lapan malam hingga matahari terbit. Balan-balan jenis ini akan meninggalkan tubuhnya di suatu tempat dan hanya kepalanya sahaja yang merayau-rayau mencari mangsa.

Asal Usul Balan-Balan Atau Penanggal

Balan-Balan atau Penanggal bukanlah sejenis syaitan atau jin, tapi sering dipanggil hantu kerana menyeramkan dan makhluk ini sebenarnya berasal daripada manusia jadi-jadian iaitu orang yang mengamalkan ilmu hitam secara turun temurun dari nenek moyang mereka.

Sampai bila nak menganggur..Jom cari kerja..Klik link untuk lebih info

Temuduga terbuka Negotiator CIMB Bank | Kepada warganegara malaysia yang berkelayakan dan berminat untuk berkerja sebagai Negotiator di CIMB Bank anda diperlawa untuk hadir ke lokasi temuduga yang akan dijalankan pada tarikh dan masa seperti berikut

Temuduga terbuka Negotiator CIMB Bank

Tarikh temuduga dijalan : 9 dan 16 November 2017
Masa : 9.00 am – 11.30 am
Lokasi : Level 18, Menara Bumiputra Commerce, No 11 Jalan Laut, 50350 KL

Syarat pelantikan jawatan

  • Calon hendaklah mempunyai sekurang-kurangnya Diploma atau Degree yang diiktiraf oleh kerajaan malaysia.
  • Boleh berkomunikasi dengan baik dalam bahasa english dan bahasa malaysia.
  • Boleh berkerja pada hari minggu.
  • Fresh Graduate diperlawa untuk membuat permohonan.
  • Lain-lain syarat pelantikan jawatan yang telah ditetapkan.

Keperluan semasa temuduga

Calon yang hadir hendaklah membawa bersama-sama dokumen berikut:-

  1. Resume / Cv Terkini
  2. Gambar berukuran passport ( white background).
  3. Sijil akademik dan transcript SPM keatas.
  4. Salinan IC.
  5. Course Completion Letter (For Fresh Graduates yet to attend convocation)
  6. Salinan 3 bulan gaji ( jika berkaitan)

Sumber: https://gkerjaya.com/temuduga-terbuka-negotiator-cimb-bank/

“Robin Hood (Lando Brotherhood) Ditahan”

 

Seorang pengarah drama tetap bersemangat untuk terus membantu orang ramai yang berdepan masalah walaupun berdepan pelbagai dugaan.

Azlan Sani Zawawi atau Lando Zawawi telah ditahan pada Jumaat untuk disoal siasat berhubung kejadian mengunci pagar di pejabat kerajaan, bagaimanapun mahkamah mengeluarkan perintah membebaskannya pada kira-kira pukul 11 pagi Sabtu.

Susulan itu, Pengasas Ikatan Silaturahim Brotherhood (Brotherhood) berhasrat untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas pihak yang didakwanya telah membuat tuduhan tidak berasas terhadap dirinya.

 

“Saya harus menyelesaikan beberapa perkara terlebih dahulu dan kemudian akan berbincang dengan peguam untuk mengambil tindakan ke atas beberapa pihak tertentu.

“Buat masa ini, kes masih belum selesai. Tapi, saya tidak akan gentar dengan apa yang berlaku, malahan akan menyelamatkan lebih ramai orang,” katanya.

Jelas Lando, paparan dalam video yang tular sebelum ini hanyalah lakonan semata-mata sebagai mesej kepada pihak berkuasa supaya menyelesaikan masalah rakyat dengan segera.

Tambah beliau, perbuatannya mengunci pagar besi itu juga didakwa sudah meminta izin daripada pihak keselamatan sebanyak dua kali sebelum berbuat demikian.

Lando digelar ‘hero masyarakat’ kerana sikap beliau yang suka membantu mereka yang dalam kesusahan.

“Saya kunci pagar besi di pintu masuk sahaja bukan pintu keluar, orang lain masih boleh keluar dari bangunan itu.

“Kunci pun cuma selama 45 saat dan mereka ada rakaman kamera litar tertutup (CCTV),” katanya.

Terdahulu, media tempatan melaporkan Lando ditahan bersama isterinya dan seorang lagi individu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sungai Buloh.

“Lando ditahan kerana video dia mengunci pagar besi pada pintu masuk utama di Pejabat Tanah Seri Petaling tersebar di media sosial.

“Susulan itu, satu laporan polis dibuat kerana mengunci pintu pejabat tersebut,” kata sumber polis.

 

Sumber :AirSoya.com