Blog

4 Ciri-Ciri Kalau Sebuah Warung Pasang Jin Penglaris, Hati-Hati!

4 Ciri-Ciri Kalau Sebuah Warung Pasang Jin Penglaris, Hati-Hati!

Jin penglaris ini biasanya memiliki kaitan yang erat dengan peniagaan makanan. Tak bermaksud menuduh, tapi kalau kata orang-orang, tempat makan yang ramai itu kadang memang pakai jasa jin penglaris. Apalagi kalau ramainya seolah sangat tak wajar dan berlebihan.

 

1. Makanan Sangat Lazat Tapi Ketika Dimakan di Rumah Rasanya Biasa

 

Tugas jin penglaris adalah menjaga tempat usaha tuannya. Tak hanya dari gangguan, tapi juga soal rasa. Jin penglaris bertugas membuat makanan-makanan yang disajikan rasanya menggoda selera. Meskipun rasa yang enak ini sebenarnya imajiner.

 

Mungkin kamu pernah mendapati sebuah pengalaman macam ini. Jadi, ketika makan di sebuah tempat mereka menyajikan makanan yang enaknya tak karuan. Tapi, begitu dibungkus lalu dimakan di rumah, rasanya jadi sangat biasa. Bahkan cenderung tidak enak dan cepat basi. Nah, yang macam begini biasanya terindikasi usaha tersebut menyewa jin penglaris.

 

2. Berdoa Sebelum Makan, Rasanya akan berubah terus

Mungkin kamu pernah mengalami hal ini. Jadi, saat makan di satu tempat dan langsung kita icip, rasanya benar-benar enak tak karuan. Lalu, sejurus kemudian ketika berdoa, rasanya pun jadi berbalik 180 derajat. Rasanya tak lagi senikmat sebelumnya.

Ya, ini juga harus diwaspadai sebagai indikasi sebuah tempat itu memasang jin penglaris. Kita diajarkan sejak kecil untuk selalu berdoa sesaat sebelum makan. Alasannya salah satunya ya agar makanan yang akan kita santap terhindar dari pengaruh-pengaruh seperti ini.

 

3. Tempat Cuci Piring Biasanya Sangat Jauh

Menurut pengalaman orang-orang, tempat yang diduga memakai jasa jin penglaris biasanya punya satu tempat yang terpisah dari bangunan utama. Biasanya tempat tersebut dipakai untuk mencuci piring. Memang tak terkesan mencurigakan, tapi ini diketahui sebagai cara agar jin penglaris bisa bekerja dengan baik.

Jin, kadang tak suka dengan tempat yang dipenuhi banyak orang dan ramai. Jadi, mereka butuh ruangan khusus. Nah, konon menurut banyak orang, di tempat cuci piring inilah jin bekerja menjilati semua piring-piring yang ada. Diketahui hal ini dimaksudkan agar makanan jadi makin enak dan lezat. Meskipun bisa jadi indikasi, tak semua tempat makan yang tempat cuci piringnya jauh lekat dengan jin penglaris. Mungkin saja beberapa memang karena alasan lain.

 

 

4. Ada Satu Ruang Khusus yang Tak Boleh Dibuka

Tempat makan yang memakai jasa jin penglaris, biasanya memiliki satu tempat khusus yang tidak boleh dibuka oleh siapa pun dengan alasan apa pun. Pasalnya, tempat ini biasanya bakal dipakai si jin untuk tinggal, atau mungkin sebagai ruang bagi si empunya melakukan jampi-jampi.

Jadi, coba perhatikan sebuah tempat makan yang punya ruangan macam ini. Kemungkinan mereka memakai jasa jin penglaris. Tapi, biasanya cukup susah untuk menemui tempat semacam ini. Pasalnya, letaknya sendiri memang sengaja dibikin khusus agar tidak menimbulkan kecurigaan.

 

Sumber : boombastis.com

 

Lawak Rumah Sakit Jiwa.. Si Scooby doo…Matahari dan Bilik no.27 hahaha..

 

Bilik Kosong di Rumah Sakit Jiwa

 

 

Seorang lelaki menelefon sebuah rumah sakit jiwa dan menanyakan kepada penyambut tetamu apakah bilik no. 27 ada pesakitnya.

Penyambut tetamu tersebut lalu memeriksa bilik tersebut, dan segera kembali menyambung panggilan telefon dan memberitahu lelaki tersebut bahawa bilik no. 27 itu kosong.

“Bagus sekali!” kata lelaki tersebut, “Ini bererti aku sudah betul-betul berhasil melarikan diri!”

 

 

 

Membawa Selipar Jalan-jalan

Di sebuah rumah sakit jiwa, seorang doktor sedang memerhatikan para pesakitnya. Seorang pesakit kelihatan sedang menyeret sesuatu seolah-olah sedang membawa anjing peliharaannya.

Doktor: “Apa khabar anjing awak, bawak dia jalan-jalan ye..?”
Pesakit: “Ini selipar la doktor, ini bukan anjing…”
Doktor: “Syukurlah kamu sudah sembuh.”

Doktor pun berlalu meninggalkan si pesakit. Si pesakit lalu berbisik pada selipar buruk yang diseretnya,

“Ha..ha..ha.., kita berjaya menipu Doktor tu kan Scooby…”

 

 

Mungkin Bertambah Gila

 

 

Ada dua orang gila yang sedang berbual di rumah sakit jiwa Tanjung Rambutan.

Orang gila 1: (sambil naik atas meja) “Kamu tahu tak?”
Orang gila 2: “Tahu apa?”
Orang gila 1: “Aku nie matahari” (sambil mengangkat tangannya tinggi-tinggi) “lihat lah terang dunia ini disebabkan aku!”
Orang gila 2: (dalam hati) “Jangan-jangan dia ini bertambah gila, aku mesti lapor pada doktor biar dia diperiksa…”

Sambil berlari orang gila 2 tadi pergi ke bilik doktor dan menceritakan apa yang berlaku:
Orang gila 2: “Doktor, kawan saya itu mungkin bertambah gilanya.”
Dokter: “Kenapa?”
Orang gila 2: “Benar doktor, dia naik ke atas meja sambil mengangkat tangannya dia cakap dia adalah matahari, dunia ini terang dia yang buat.”
Dokter: “Kalau begitu suruhlah kawan kamu tu turun.”
Orang gila 2: “Jangan doktor, nanti kalau dia turun gelap dunia ini nanti…”
Dokter: “???”

 

Sumber :  ceritalawak.com

Lailahailla anta, Ya allah Engkau selamatkan lah baby ni Ya allah…

Kongsi Cerita dri fb : CtNasir

Bismillah, Innalillahhiwainnahilahirojiun..
Assalamualaikum sahabat2 ct semua..

Td Ct bersama kakak & abg sekeluarga dr Gerik otw nak balik ke kota bharu tiba2 jem, Allahu tgk kat depan tu kemalangan yg baru2 terjadi so ct n kakak ct turun la tgk mana tahu blh tlg apa2..tgk2 ada baby yg umurnya 6bulan cedera parah kat kepala, mak dan ayahnya nya terlantar parah..

Alhamdulillah, kakak ct ada pengalaman bab2 ni dia ambik baby tu terus balut kan kepala baby tu utk berhenti kan pendarahan kat kepala..dan terus kami kejarkan ke hospital Jeli, kakak ct kat sebelah pegang baby tu dan ct bw kereta td panik jgk nak sampai ke hospital ambik masa 1jam dgn hujan lebatnya dan jalan bukit2 selekoh..

Sepanjang perjalanan tu bg hon je terus, nak suh kereta lain bg laluan sambil mulut kami x berhenti berzikir Lailahailla anta, Ya allah Engkau selamatkan lah baby ni Ya allah…
Allahuakbar..

ALHAMDULILLAH kami dah selamat sampai Hospital Jeli, Mak ayah nya htr ke Hosp Gerik. Bismillah, kami bertanggungjawab uruskan baby ni .. Baby ni patah tulang bahu, dan skrg kena cepat bwkan baby ni ke Hosp USM sbb tekanan darah baby semakin menurun..Alllahuakabr…

 

Mohon Sahabat2 Ct semua tlg doa kan baby ni ya..Setiap Kebaikan kalian itu akan di balas dgn Kebaikan jua 💕…Amin Ya Rabbal Alamin

DOAKAN ISTERI SAYA

DOAKAN ISTERI SAYA

Doakan isteri saya yang sedang koma selepas melahirkan bayi perempuan kami seberat 3.8 kg.Isteri ada masalah pecah pembuluh darah ketika proses bersalin.

Doktor sahkan peluang dia hidup 50/50.tolong doakan beliau cepat bangun.Doktor bukan Tuhan.Tolong bangun sayang tengok anak kita😭. Harini hari ke 3 syg tidur tak bangun2. Abang rindu suara sayang.abang nak peluk sayang nak bisik pada sayang abang minta maaf pada sayang.

 

Abangbanyak guriskan hati sayang. Abang dah maafkan semua kesalahan sayang pada Abang… Dan sesungguhnya sayang merupakan isteri serta seorang ibu yang terbaek untuk keluarga kita… Doakan kami sekeluarga dalam menghadapi dugaan ini…

Terima Kasih Kerana Sudi siarkan..

#gambarhiasan

“Kurang hajar punya tokey kedai makan..Nak ajer aku tumbuk dia”

Gambar hiasan google.com

Kurang ajar punya tokey kedai makan…nak je akuuu tumbuk.. Kejadian berlaku di kedai makan.. Masa tengah makan kat kedai tadi ada la sorang makcik ni masuk dalam kedai umur dalam lingkungan 70an gitulah. Berjalan bongkok dengan pakaian lusuh. Makcik tu pusing2 dalam kedai. Nampak kat tangan ada bawak plastik. Pastu tiba2 tokey kedai keluar. Tokey kedai tu tanya makcik nk apa? Makcik tu jawab dia datang nk jual kerepek pisang. Tiba2 tokey tu marah makcik tu, tolak makcik tu sampai jatuh ke lantai. Makcik tu bangun sambil nangis teresak esak. Tokey kedai tu marah lagi makcik tu dn heret makcik tu kluar dari kedai mkn dia. Kerepek2 makcik tu habis terabur kt atas lantai. Sedih tengok makcik tu kutip kerepek dia satu persatu sambil menangis teresak esak. Aku pun tak sampai hati tengok makcik tu.

Aku pn bangun ambik remote tv dan alih tengok cerita lain…

Jangan marah yer …saya pun terkena juga..Mohon sebarkan senyuman ini…

 

Kucing `Hero` Selamatkan Nyawa Bayi yang Dibuang Didalam Kotak Dengan Menghangatkan ..

Masha, seekor kucing liar dinobatkan sebagai pahlawan setelah menyelamatkan jiwa bayi berusia 12 minggu dari suhu ekstra dingin di Kota Obninsk, Rusia, pada Jumat pekan lalu. Kucing itu masuk ke dalam kotak dan menghangatkan bayi, yang dibuang oleh orangtuanya, itu dengan tubuhnya.

Dikutip Dream dari Al Arabiya, Senin 19 Januari 2015, kucing itu tak hanya menghangatkan tubuh sang bayi. Dengan suara keras, dia juga mengeong untuk menarik perhatian warga agar menyelamatkan bayi tersebut.

Suara Masha ternyata berhasil menarik seorang perempuan bernama Irina Lavrova. “ Dia sangat tenang dan ramah, jadi ketika saya mendengar dia mengeong, saya berpikir mungkin dia telah terluka,” tutur Lavrova.

Biasanya, tambah Lavrova, kucing liar ini selalu mendekat ke warga yang lewat. Namun kali ini Masha hanya mengeong saja. Sehingga Lavrova pun mendekatinya. “ Anda bisa membayangkan keterkejutan saya ketika saya melihatnya terbaring di dalam kotak di sebelah bayi. Jelas naluri keibuannya telah membuatnya ingin melindungi anak.”

Sementara, media Russia Today melaporkan Masha terus mendekat ke bayi itu saat dibawa oleh polisi. Masha seolah enggan melepaskan bayi malang itu. Kucing itu juga mencoba melompat ke ambulans untuk mengikuti sang bayi.

Karena dihangatkan leh Masha, bayi itu pun dievakuasi dalam kondisi selamat. Dokter menyatakan bayi itu dalam kondisi sehat. Sementara, polisi berusaha mencari orangtua bayi itu.

Sumber : dream.co.id

SubhanAllah…!! Kisah Anak Durhaka, Beli Daging Babi untuk Ibunya Berbuka Puasa…

Gambar hiasan Google.com

Ini kisah yang dapat menjadi pelajaran bagi kita sebagai seorang muslim yang harus berbakti dan menghormati kedua orangtua.
Dikutip dari Tribun sumsel yang melansir Siakapkeli, kisah seorang anak di Klantan, Malaysia yang memberikan daging babi kepada kedua orangtuanya untuk berbuka puasa adalah sebuah kejadian yang sangat menyentuh relung hati kita sebagai seorang muslim.

Sekitar awal tahun 90-an, seorang pemuda berusia sekita 30an tahun menjerit-jerit seorang diri di rumahnya saat menjelang waktu maghrib, terutama di bulan Ramadhan. Dia meraung setiap hari bagaikan orang yang tengah mengalami penyiksaan.
Akhirnya ia dibawa ke seorang tokoh agama setempat untuk diobati. Setibanya dihadapan sang ustaz, pemuda itu kemudian menceritakan satu peristiwa menyayat hati.

Ceritanya beberapa tahun sebelum itu dia tinggal dengan Ibunya. Dia mengaku kalau ia adalah anak yang nakal dan suka melawan dan menghardik orangtuanya dan menolak saat diajak melaksanakan salat.
Suatu hari Ibunya meminta dia membelikan makanan untuk berbuka puasa saat itu si anak yang tengah tidur merasa kesal. Setelah berulang kali diperintah, si pemuda menuruti kemauan ibunya dengaan perasaan kesal.

Di tengah pembicaraan si pemuda terdiam dan menangis dan melanjutkan ceritanya.

“Pak ustaz saya waktu itu sangat kesal disuruh beli lauk untuk berbuka puasa, saking kesalnya saya belikan makanan yang mengandung daging babi, pernah juga saya belikan daging ular,”ungkap si pemuda.
Dan saat ditanya ibunya soal daging yang ada pada makanan tersebut ia menjawab daging sapi.
“Perbuatan itu saya lakukan saat bulan puasa ustadz, saya berdosa sekali ustaz,” sesal si pemuda.

Dia tak mampu menahan perasaan bersalahnya ketika itu. Menyebabkan dia menangis setiap hari mengenang dosa-dosa kepada si Ibu yang sudah tiada.
“Hidup saya tidak tenang ustaz, mau minta maaf, ibu sudah meninggal, tiap magrib badan saya panas, seperti tersambar api, apa yang saya harus lakukan ustad,”kata si pemuda.
Semua jamaah yang mendengar cerita pemuda tersebut turut berurai air mata. Dan tak pernah membayangkan seorang anak yang tega membohongi wanita yang telah mengandungnya.

Sang ustaz pun berkata pada si pemuda. “Alhamdulillah kau menyadari kesalahanmu. Sekarang, kau harus bertobat dan memohon ampunan pada Allah SWT, doakan kedua orangtuamu, mulailah perbaiki diri dengan melakukan perbuatan baik,”kata sang ustaz.
Kemudian sang ustaz memberikan nasihat pada seluruh jemaah dengan menyampaikan sebuah Hadist Nabi yang mengatakan bahwa malaikat berdo’a, laknat Allah ke atas mereka yang mengabaikan kedua Ibu Bapaknya ketika mereka telah tua.
“Bahagiakan orangtua selagi mereka masih hidup, doakan dan berbaktilah pada mereka,”tanda sang ustaz.

SUMBER : BANGKAPOS

Kisah Kucing Yang Setia Menunggu Tuannya Walaupun Telah Meninggal..

Kejadian ini berlaku apabila lelaki ini tiba kawasan tanah perkuburan untuk melawat kubur bapanya di Keputih Surabaya. Selang 3 kubur dari kubur bapanya, terbaring sekujur tubuh kucing berwarna putih yang kelihatan nazak dan mungkin tidak bernyawa.

Menurut penjaga kubur di situ, kucing itu telah tidak berganjak dari kedudukannya walaupun hujan turun dengan lebatnya.

 

Pada mulanya lelaki ini ingat kucing tersebut telah mati. Tetapi pada saat di mendekatinya, kucing tersebut masih bernafas! Meskipun dalam keadaan tidak menentu, dengan badannya masih basah kuyup dan tidak terurus.

 

Dia cuba mengambil kucing tersebut, namun ia memberi reaksi yang agak agresif serta mencakar dan amhu menggigit, solah – olah tidak mahu dialihkan dari situ. Apakah dia mahu menghabiskan hari – hari terakhir sisa – sisa hidupnya di situ ?

 

Menurut penjaga kubur lagi, kucing itu sering berada di kubur itu sejak kecil lagi dan kubur tersebut memang menjadi tempat ia selalu berada. Apakah hubungan di antara pemilik kubur tersebut dengan kucing itu, tidak diketahui sebabnya.

 

Oleh kerana tidak mahu membiarkannya di situ, lelaki ini kemudiannya pulang dan kembali semula ke kubur tersebut dengan membawa sangkar.

 

Kucing itu kini sedang menjalani rawatan. Terima kasih kerana saudara ini telah perihatin dan membawa kucing tersebut ke tempat yang lebih selamat.

Namun kita boleh merancang dan Tuhan yang menentukan. Perkhabaran terkini yang dimaklumkan bahawa kucing ini tewas ketika sedang mendapat rawatan. Semoga ia tenang di sana, barangkali berjumpa dengan orang yang dirinduinya… Selamat Jalan.

Credit – Syahrial Ega Perkasa

Seorang Nenek Menemui Bayi dan Menjaganya, 15 Tahun Kemudian Ayah Kandungnya Datang dan Ini Balasan yang Nenek ni terima!

Ada pepatah yang mengatakan, membesarkan anak itu ubat untuk tetap awet muda, tetapi kenyataannya tidak seperti itu, nenek yang berusia 60 tahun ini bertengkar dengan menantunya dan akhirnya diusir dari rumah.

Mulai dari kejadian inilah, nenek mulai hidup menggelandang dan bekerja demi membiayai dirinya sendiri. Pada suatu hari, saat nenek sedang menggelandang, tiba-tiba ia mendengar suara tangisan bayi terus menerus , perasaan nenek saat itu sangat terkejut dan dengan segera ia mencari di semak-semak dan tong sampah asal mula dari suara tangisan itu.
Ternyata benar bahwa ada sebuah bayi yang dibuang di tong sampah, dan bayi ini berjenis kelamin perempuan, tubuhnya penuh dengan ompolan dan kotor sekali. Nenek pun merasa tidak sanggup dan memutuskan untuk merawat bayi yang malang ini.

Nenek ini sungguh luar biasa, meskipun ia tahu bahwa membiayai anak itu memerlukan biaya yang besar, tetapi ia tetap tidak putus asa dan menyerah pada bayi tadi.
Ia bekerja keras sebagai pemulung dan merawat Yaya “Bayi yang ditinggalkan”. Yaya pun tumbuh sebagai gadis yang pandai dan tentu saja sehat walafiat.

Ternyata anak kandung nenek tahu, bahwa nenek menjadi pemulung yang tinggal di bawah jembatan dan membesarkan seorang budak (Yaya), anak kandung nenek dan isterinya pun merasa cemburu dan marah kepada nenek melihat Yaya di sayang sedemikian rupa, mereka menghasut nenek untuk meninggalkan Yaya.
Tentu saja nenek sudah tidak mendengarkan kata-kata mereka, nenek merasa orang yang menyakitinya dan mengusirnya adalah darah dagingnya sendiri, ia merasa Yaya tidak akan menjadi anak yang durhaka seperti anak kandungnya.
Tidak berhenti sampai disini saja, anak kandung dan isterinya tetap berulah! Mereka menyebarkan gosip buruk tentang nenek, gosip bahwa nenek selingkuh dan memiliki anak haram. Tetapi tindakan mereka ini tidak dihiraukan oleh nenek.

Yaya semakin dewasa, ia menjadi seorang anak yang sangat penurut, pandai dan baik hati, pada hari biasa, ia akan membantu nenek melakukan pekerjaan rumah, dan prestasi Yaya di sekolah sangat gemilang, dan ranking 1.
Bahkan ada beberapa sekolah yang mulai melirik Yaya dan memberikan tawaran yang menarik untuk masuk ke sekolah tersebut, lama-kelamaan Yaya mulai mendapatkan biasiswa dan hadiah wang sebesar 10,000 dari sekolah. Nenek sangat bangga terhadap Yaya.
Hidup Nenek dan Yaya sangat bahagia dan tentram, tetapi hidup tak selalu berjalan mulus, pasti ada kejutan-kejutan yang tak diduga.
Suatu hari, ada sebuah kereta mewah yang berhenti di depan rumah mereka, dan yang turun dari kereta adalah seorang presiden direktur dari perusahaan yang ternama.
Tujuan dari kunjungannya ada hubungannya dengan Yaya. Sepuluh tahun yang lalu, direktur ini kehilangan anaknya di hospital, ada seorang penjahat yang mencuri anaknya , awalnya penjahat ini ingin mencuri anak laki-laki, tetapi setelah didapati bahwa anak yang dicuri adalah perempuan, maka ia membuang bayi itu ke tong sampah (yaitu Yaya).

Setelah bertahun-tahun mencari penjahat yang menculik anaknya ini, telah ditelusuri bahwa disekitar kawasan ini yang umurnya seumuran dengan anaknya yang hilang adalah Yaya, jadi ada kemungkinan bahwa Yaya adalah anak kandung yang telah hilang selama 10 tahun.
Setelah melakukan test DNA, ternyata memang benar bahwa Yaya adalah anak kandung dari presiden tersebut. Saat itu nenek sangat terkejut, ia merasa sedih dan senang, sedih kerana Yaya akan meninggalkan dirinya, dan senang kerana ia tahu bahwa Yaya akan hidup enak dan terjamin.
Presiden Direktur sangat berterima kasih kepada nenek dan sebagai balas budi, ia memberikan kad debit yang berisi 40,000,000. Tentu saja nenek tidak ingin menerima wang ini, tetapi setelah dibujuk bahwa anggap saja wang ini adalah wang tabungan untuk Yaya, kita tidak akan pernah tahu apa yang akan terjadi pada esok hari, sehingga nenek mau untuk menerima wang tersebut.

Berita bahwa Yaya adalah anak orang kaya dan nenek mendapat wang balas budi ini dengan cepat menyebar ke seluruh desa dan akhirnya sampai ke telinga anak kandungnya dan menantunya sekeluarga.
Setelah mereka mendengar akan kabar ini, mereka menghalalkan segala cara untuk membuat nenek tinggal kembali di rumah, mereka memberikan nenek makanan yang enak, baju, dan perhatian padanya.
Nenek juga belum pikun, ia tahu betul watak dan sifat anak dan menantunya itu, tetapi nenek hanya diam saja. Bahkan cucu nya juga ikut-ikutan untuk berusaha meminta wang ratusan juta itu dari nenek, sama seperti ayah dan ibunya.

Tetapi nenek menolak dengan sanggups, “Ini tabungan untuk Yaya!!”
Suatu hari, ada pencuri yang masuk ke rumah! Pencuri itu mau mencuri kad yang berisi puluhan ribu milik nenek. Nenek pun menolak dan akhirnya ia terkena beberapa tusukan sebelum sang pencuri lari, mendengar suara ribut-ribut, anak dan menantu langsung bergegas ke kamar nenek dan mengantar nenek ke hospital.

Detik-detik sebelum nenek masuk ruang UGD, sang anak pura-pura tidak punya wang, dan meminta nenek mengeluarkan kad nya, nenek tidak pikir panjang dan memberikan kad beserta kata sandi kepada anaknya.
Nenek pun berhasil selamat dari maut dan selamat, setelah keluar dari kamar operasi, anak, menantu dan cucu-cucunya pun tidak ada yang terlihat, dan mereka semua lari dengan wang ratusan juta milik nenek, bahkan biaya pengubatan nenek juga tidak dibayar.

Akhirnya nenek kembali ke rumah, dan disana mereka satu keluarga juga ada di rumah sedang santai-santai, sambutan untuk nenek pun tak terucap.
Saat nenek menanyakan kad debit miliknya, sang anak berpura-pura tidak tahu dan mengatakan kalau nenek pikun. Kerana sudah jalan buntu, akhirnya nenek meminta tolong tetangganya yang baik hati untuk menelpon Yaya.

Mendengar kabar ini, Yaya sangat marah dan langsung ditelusuri pengaliran dana nenek, akhirnya memang benar, semua wang milik nenek telah masuk ke akun bank anaknya. Yaya langsung melaporkan anak dan isterinya ke polis!
Dan yang paling mengejutkan lagi adalah ternyata yang menusuk sang nenek adalah anak dan menantunya, mereka menyamar sebagai pencuri dan ingin merebut kad berisi ratusan juta itu. Sungguh kejam sekali!!
Setelah kejadian itu, Yaya memindahkan nenek ke panti asuhan supaya hidupnya lebih damai, Yaya tidak ingin nenek tinggal di desa itu lagi, disana sangat bahaya. Pada saat tahun baru, Yaya juga akan menjemput nenek untuk merayakan hari besar itu bersama-sama.

Akhirnya Nenek bisa damai menjalani kehidupannya, tapi tragisnya adalah orang yang berbakti dan sayang kepada nenek bukanlah anak kandungnya, melainkan seorang anak yang tidak ada hubungan darah. Takdir itu sungguh tak bisa diduga! Selama kita berbuat baik, pasti menghasilkan buah yang baik!

sumber:OHTrending.online

Kerana Cinta, Jutawan Sanggup Tinggal Kekayaan Dan Kemewahan Hidupnya

ZHENJIANG – CHINA. Yao Nanshan, 57, jutawan China sebelum ini tinggal di Sepanyol, namun kerana cintanya, dia meninggalkan kekayaan dan tinggal bersama isterinya yang hanya seorang petani di sebuah perkampungan Zhenjiang.
Kisah cinta kedua pasangan ini bermula ketika Yao melakukan kajian pada tahun 2013 di Yunhe, wilayah Zhenjiang.

Leka dengan pemandangan yang menakjubkan di perkampungan tersebut, dia bersama beberapa rakannya ketinggalan bas dan terpaksa bermalam di kampung itu.

Mereka terpaksa meminta simpati seorang petani untuk bermalam di sebuah rumah penduduk di situ, lapor NetEase.

Di situlah bermulanya perkenalan antara Yao dan isterinya, Liu Lijuan.

Yao tertarik dengan ketabahan ditunjukkan wanita itu yang terpaksa menangung anak perempuannya yang menghidap penyakit darah serta kehilangan suami akibat kanser perut.
Malah wanita itu juga terpaksa menanggung hutang yang banyak selepas terpaksa membayar perbelanjaan perubatan ketika merawat suaminya.
Yao bagaimanapun kembali semula ke kampung itu untuk meluahkan perasaanya terhadap Liu sebulan kemudian.

Pada mulanya wanita itu enggan menerima lelaki itu kerana tidak mahu menyusahkan lelaki berkenaan, namun kemudian bersetuju dengan lamaran lelaki itu.
Liu bagaimanapun tetap mahu tinggal di kampung itu dan cuba untuk membayar hutangnya dengan sendiri.
Kerana cinta dan sayangnya terhadap wanita itu, Yao akhirnya mengambil keputusan untuk menentap di kampung itu dan menyerahkan kesemua perniagaan kepada anaknya.

Sementara itu, anak lelaki itu pada mulanya menganggap ayahnya gila namun apabila melihat kegembiraan yang dikecapi lelaki itu menyebabkan mereka merestui perkahwinan tersebut.
Pasangan itu berkahwin pada 25 Disember tahun lalu dan turut membuka sebuah hotel untuk menampung perbelanjaan bagi membayar hutang wanita itu.

Sumber :sinar