Blog

Ikut Petua Orang Lama Kenali Rahsia Nafsu Wanita Berdasarkan Bentuk PUNGGUNG!!!

Punggung dan paha merupakan pusat segala pergerakan badan. Ia menentukan cara kita bergerak memajukan diri kita dalam kehidupan.

Banyak ujian dilakukan mendapati ada pelbagai cara untuk mengetahui personaliti seseorang dengan hanya memerhatikan bentuk fizikal tubuh seseorang.

Memetik portal Boldsky, pakar mendapati personaliti seseorang dapat dilihat melalui bentuk hidung, gigi, mata, kedudukan tahi lalat, mahupun punggung!

Ha! Pasti ramai jarang mendengar hal ini kan? Nak tahu macam mana bentuk punggung dapat ‘menceritakan’ personaliti seseorang? Teruskan membaca!

JANGAN ambil ringan pada punggung, sebab anggota bahagian belakang itu – tidak kira bentuk, warna atau ukuran – adalah milik mutlak peribadi, dan bukan untuk dikongsi dengan orang lain.

Ada pun perihal punggung, telah terbukti dulu, kini dan selamanya, sekiranya digunakan secara baik, ia boleh membawa faedah. Tetapi kalau tersilap guna, tidak kira apa cara, boleh membawa padah.

Terdapat 5 bentuk punggung dan paha iaitu seimbang, bulat, rata, besar dan tinggi. Yang mana satu anda?

1. Bulat

Individu yang mempunyai punggung yang bulat adalah seseorang yang berjiwa kental, idealistik,periang, sentiasa bersemangat, pandai mengawal perbelanjaan, suka bersosiol dan boleh bergaul dengan sesiapa sahaja.

Kuat mengharungi segala cabaran hidup sama ada cabaran yang baik atau yang buruk.

2. Seimbang

Paha dan punggungnya seimbang.Tidak terlalu besar.Tidak terlalu kecil. Tidak terlalu bulat.. Tidak terlalu rata. Pemiliknya dikatakan seorang yang tenang dan pemurah.Bakal ibu dan bapa yang baik.

Seorang ibu yang sangat penyayang. Seorang bapa yang jelas pemikiran ke man a hala tuju keluarganya dan sangat berjaya dalam kerjayanya. Perjalanan hidup teratur tanpa banyak masalah dan stabil.

3. Tinggi

Punggung tinggi ke atas. Orang ini dikatakan mempunyai daya seks yang sangat tinggi. Sangat disukai ramai. Tidak kisah dengan kata-kata negative orang lain. Hatinya tidak mudah sensitif dengan kata-kata yang diluahkan orang lain.

Suka berseronok. Orang ini suka membuat sesuatu mengikut hati dan perasaan bukan fikiran menyebabkannya sukar mendapat status tinggi dalam masyarakat.

4. Besar

Pemilik punggung besar dan paha besar seorang yang ro man tik. Subur. Sihat. Penuh rasa cinta. Sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai cita-cita.. Ceria,pemurah dan bijak menguruskan kewangan.

Baginya tidak ada yang mustahil. Segalanya boleh diatasi. Jenis no problem.. Sentiasa mengukur kejayaan diri dengan jumlah harta dan wang yang mampu dikumpulkan.

5. RataPunggungnya rata atau hampir samarata dengan badan. Ia melambangkan empunya diri yang lurus, bijak danterlalu idealistik. Tidak pandai mencari peluang berniaga. Jika perempuan, ia dikatakan tidak subur dan tidak mempunyai anak lebih dari satu.

Tidak mempunyai perancangan masa depan yang jelas. Terlalu berserah kepada keadaan tanpa ada insiatif untuk memajukan diri.

6. Bentuk hati


Pakar mendapati kebanyakan wanita mahu memiliki bentuk punggung macam ni. Kenapa? Sebabnya bentuk punggung ini dianggap bentuk paling sempurna.

Dalam erti kata lain, mereka dikatakan tergolong dalam kategori bijak pandai selain sering disifatkan jujur dengan perasaan mereka. Jadi, mereka berani tampil dan menyuarakan buah fikiran kepada sesiapa sahaja.

7. Bentuk V


Bentuk punggung ini biasa dilihat pada orang berumur kerana semakin meningkat usia seseorang, semakin banyak pengalaman ditimba.

Jadi, mereka yang memiliki punggung berbentuk V ini selalunya disifatkan sebagai penyelesai masalah selain sering berperanan sebagai seorang pendamai.

8. Bentuk A


Jika anda seorang yang suka memusatkan tumpuan kepada kehidupan harian dan mengutamakan keluarga dalam segala hal, mungkin anda memiliki punggung berbentuk A ini. Cuba lihat!

Selain itu, anda terlalu bercita-cita tinggi dan memberi fokus kepada matlamat anda, sekali gus menjadikan peluang untuk anda berjaya lebih luas!
Namun, harus ingat! Jika anda terlalu fokus kepada sesuatu perkara, anda mungkin akan terlepas banyak hal lain di sekeliling anda.

Dah tengok bentuk punggung anda? Jadi, anda yang mana satu?

Sumber: hidungkembang.com

Rampas Rm40 Juta Dari Lelaki Bertatu

Kuala Lumpur: Dua kumpulan kongsi gelap iaitu Geng 360 Devan dan Geng 24 dianggap paling kaya dan berpengaruh berikutan mampu mengumpul kekayaan hingga jutaan ringgit hasil jenayah terancang yang dilakukan.

Kegiatan itu dibongkar apabila Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman merampas sekurang-kurangnya lebih RM40 juta wang tunai dan aset daripada keseluruhan tindakan terhadap kumpulan jenayah terancang itu sejak tahun 2016 hingga kini.

Berdasarkan rekod, rampasan paling tinggi dilakukan ke atas kumpulan Geng 360 Devan dari Selangor yang dikesan menjalankan aktiviti penyeludupan dan pengedaran dadah bagi menjana pendapatan kumpulan terbabit.

Rampasan kedua pula dilakukan ke atas Geng 24 dari Pulau Pinang yang didapati terbabit dalam kegiatan bunuh, senjata api, penyeludupan dan pengedaran dadah, samun, pemerasan dan culik.

ANTARA aset dan wang tunai disita oleh polis milik kumpulan jenayah terancang.

Timbalan Pengarah Risikan/Operasi, Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Huzir Mohamed berkata, setiap tindakan sita dan rampasan aset kumpulan berkenaan tertakluk bawah Akta Pengubahan Wang Haram (AMLA).

“Tindakan rampasan ini bagi membolehkan pihak polis melakukan pencegahan ke atas kumpulan jenayah terancang untuk membiayai keganasan dan hasil daripada aktiviti haram mereka.

“Ini kerana apabila tiada aset atau harta mereka di sita, setiap pergerakan atau tindakan kumpulan itu pada masa akan datang lumpuh sepenuhnya,” katanya dalam satu temu bual khas bersama wartawan.

HUZIR Mohamed. FOTO Eizairi Shamsudin
Huzir Mohamed berkata, kebanyakan perbalahan antara orang kanan dalam setiap kumpulan juga hingga berlaku pertumpahan darah disebabkan perebutan kuasa untuk menjadi pemimpin.

“Tujuannya untuk memiliki sebahagian besar imbuhan lumayan dalam kumpulan terbabit yang kebanyakannya bergantung kepada jawatan atau mengikut susunan hieraki kumpulan.

“Paling tinggi jawatan dia dalam sesebuah kumpulan atau geng, individu berkenaan akan menerima imbuhan yang besar,” katanya.

Beliau percaya, apabila semua harta berkenaan dirampas, usaha merekrut ahli baru untuk menyertai sesebuah kumpulan jenayah terancang sukar berikutan ketiadaan aliran tunai.

Malah apabila semua pemimpin sudah diberkas maka aktiviti sesebuah kumpulan jenayah terancang terutama kongsi gelap berkubur begitu saja.

 

Sumber: hmetro

Gempar!!!Pengantin Terkejut Tok Kadi Tuduh Pengantin Pernah “Main” Sebelum Akad Nikah. Inilah Punca Tok Iman Tuduh….

Tok Kadi di Terengganu
Aku ni orang utara, tapi aku cukup suka dialek Terengganu (bukan bahasa Terengganu ye, bahasa tetap Bahasa Malaysia. Eh, ke Bahasa Melayu? Ahhh…tibai la!). Bagi aku comey sangat dialek Ganu ning.

Balik dari makang sata kat Kemamang dulu… sepanjang jalang (eh?) aku dok test power cakap dengan dialek Ganu. MrHubby la tukang editor nye, sebab dia terer banyak dialects walaupun dia Johorean.

Okay…jom baca lawak ni. Jenuh aku tersenyum-senyum dari tadi…

Suatu hari masa majlis akad nikah di Terengganu…

Sebelum akak nikoh, Tok Kodi ngesoh name IC pengatin laki. Kodi kata nok tanye soalang skit. Pengatin laki debo doh ni.
Kodi: Lame dah kenal hok puang ni?


Pengantin: Dalam 2 tahun lebih.


Kodi: Hoo molek la…mesti gi dating sokmo ni dok?
 
Pengantin: Kadang-kadang je Tok. Dia dok Terengganu, saya dok KL.

Kodi: Doh xjupe, org muda leni orang ngorat wat sek sokmo la ni.**terangkat punggung pengantin lelaki dan wali dengor soalan tu***

Pengantin: Mana ada Tok, kang haram!


Kodi:Bakpe haramnye? Kang ada niat nok nikoh. Wat sek la. Barang percume!


Wali: Hoi! Mung Tok Kodi jangang wat aib anak nantu aku gitu depang orang rama ning!!!!

Kodi: Cer wat mari talipon mung aku nk cek

***kodi mitok ngan pengantin***

Pengantin: Talipon saya ikut suka saya la nk save menda pun.

Wali: Wi la awang eh, kalu mu rasa mu dok wat ***ketor tangan pengantin bagi fon ke kodi, muka meroh merang doh***

Kodi: Doh ni fail natang ape? Wat sek la ning. Ke org panggil menda gining?

***wali cepat2 bangun gi tengok, pengantin pun sama naik…saksi bejerebat atas belakang***

 
Dan ramai-ramai pakat kata… 

oooo WHATSAPP!!!”

Sumber Info

Artikle Lawak Kedua

Bulan Madu Tiga Anak Dara

Tersebutlah alkisah sebuah keluarga aman bahagia yang dianggotai sepasang suami isteri bersama tiga
orang anak dara mereka. Nak dijadikan cerita, ketiga-tiga anak dara tersebut melangsungkan perkahwinan
mereka secara serentak.

Maka sedih bercampur gumbira menyelubungi hati dan perasaan kedua ibu bapa mereka apabila majlis
perkahwinan tersebut selamat dilangsungkan.Apabila ketiga-tiga pasangan bersiap sedia untuk pergi berbulan madu ke tempat haluan masing-masing,
kedua ibu bapa mereka pun dengan tegas berpesan supaya mereka tidak lupa untuk mengirimkan berita
sepanjang pemergian mereka walau dengan sepatah dua kata. Supaya tidak membebankan setiap
pasangan, ibu bapa mereka mencadangkan agar mereka hanya menulis tajuk iklan yang dapat
menggambarkan maksud yang ingin disampaikan. Lalu mereka semua pun bersetuju degan cadangan
tersebut.

Seminggu selepas mereka semua pergi ke arah tujuan masing-masing, si ibu menerima sepucuk surat dari
anak mereka yang pertama, suratnya amat ringkas, hanya perkataan “Nescafe” yang tertera. Si ibu yang
cuba menyelami maksud yang ingin disampaikan, tanpa berlengah menyemak iklan “Nescafe” di akhbar
yang berbunyi “Nikmatnya tak terhingga”, maka fahamlah si ibu akan maksud yang ingin disampaikan.

Selang seminggu selepas itu, mereka menerima sepucuk surat dari anak mereka yang kedua pula, suratnya
juga pendek, hanya berbunyi ” Standard Chartered Bank”. Apabila disiasat dengan lebih lanjut, iklan
Standard Chartered Bank rupanya bermaksud “Besar, Teguh dan Peramah”, maka tersenyumlah kedua
orang tua tersebut.

Seperti lazimnya mereka pun tertunggu-tunggu akan berita dari anak ketiga mereka, namun minggu demi
minggu tidak juga mereka menerima sebarang khabar berita. Mulanya mereka agak risau namun setelah
hampir dua bulan berlalu, mereka akhirnya menerima sepucuk surat yang amat dinananti-nantikan, suratnya
juga amat ringkas, hanya tertulis perkataan “MAS”. Mulanya mereka agak hairan kenapalah anak mereka
mangambil masa yang lama sangat untuk menulis perkataan “MAS” namun setelah membaca iklan MAS
di surat khabar, mereka pun tersenyum. Di surat khabar, iklan MAS berbunyi, “Tiga kali sehari, tujuh hari
seminggu…”

Pasangan Lanjut UsiaDi suatu malam yang dingin, di dalam sebuah bilik yang sederhana besar, diatas katil… sepasang suami
isteri yang telah lanjut usia baru masuk tidur.

Suaminya telah mula mengantuk tapi isterinya terbangkit perasaan ghairah malam itu…

Si isteri bersuara,

“Dulu-dulu tu….. abang selalu pegang tangan saya bila kita nak tido.” Suaminya dengan separuh sedar,
menggenggam tangan isterinya, lepas tu mula mengantuk semula.

Beberapa ketika lepas tu, si isteri bersuara lagi, “Kemudian tu…. abang selalu cium saya.” Si suami dengan
rasa terganggu, mengangkat kepalanya dan menyentuh bibirnya ke pipi si isteri.

Lepas tu sambung tido balik. Selepas beberapa saat, si isteri bersuara lagi, “Kemudian tu… abang selalu
gigit-gigit leher saya…”

Dengan perasaan marah dan geram, si suami melontar selimutnya dan bangun dari katil tu. Si isteri
bertanya, “Abang nak gi mana tu?”

Dengan marah suaminya menjawab, “Nak gi amik gigi la ni!!!”

Sumber Info

Tanpa sengaja,suami menjemput syaitan ke rumah,akibatnya isteri bertukar ganas dan kurang ajar

Suami ibarat nakhoda kapal yang membawa anak kapal belayar hingga sampai ke destinasi yang dituju dengan selamat. Setiap pasangan mengimpikan seorang suami yang baik dan bertanggungjawab.Namun bukan semua orang memiliki nasib yang sama.

Suami yang tidak bertanggungjawab akan memberikan masalah kepada rumah tangga.Akibatnya isteri dan anak-anak akan terabai.Keruntuhan akhlak dan sosial anak-anak juga akan berlaku akibat suami dan isteri sering bergaduh didepan anak-anak.

Selalunya keruntuhan rumah tangga juga berpunca daripada wujudnya orang ketiga.Hidup bermadu tidak lah salah,tetapi haruslah dilaksanakan dengan betul,adil dan bertanggungjawab. Barulah nikmat hidup bersama-sama pasangan itu terasa.

Kali ini kami ingin berkongsi kisah derita seorang isteri akibat tabiat buruk si suami yang gemar menonton video lucah. Berikut perkongsian kisah daripada Puan Alisa. Semoga kisah ini menjadi pengajaran buat kita.

 

Assalamualaikum..

Terima kasih kpd admin kerana sudi siarkan coretan aku ini. Aku harap dpt menjadi peringatan buat pasangan di luar sana dan mungkin boleh membantu kawan baik aku dari tersilap percaturan.

Aku rasa terpanggil utk menulis slps terbaca kajian sebuah universiti yg menunjukkan semakin ramai isteri di Malaysia yg mendera suaminya..

Aku sendiri ada pengalaman melihat seorang rakan yg asalnya sgt lemah-lembut & sentiasa tersenyum manis tetapi slps 15 tahun berkahwin.. aku mendengar sendiri dia memaki suaminya di dlm kereta. Pernah juga dia membaling nasi yang dibeli ke muka suaminya. Mengapa jadi begitu??

Rakan aku lulusan sekolah agama. Dia orang terpelajar. Menutup aurat sepenuhnya. Antara pelajar trbaik di sekolah kami. Tetapi dia berubah 100% dari segi sikap dan tingkah laku terutama terhadap suaminya.

Pada mulanya aku nasihatkan dia agar jgn menjadi isteri derhaka, dia memandang aku dgn sinis dan berkata “ko ambik laki aku.. ko jaga 4 bulan. 4 bulan je.. silap aribulan, mulut ko lebih jahat dari mulut aku.”

Aku terkejut mendengar kata-katanya..

Aku mengambil masa berbulan-bulan mencari peluang utk slow talk dgn kawan aku tu.. apa yg menyebabkan dia berubah. Rakan seasrama yang paling lembut orangnya menjadi sgt zalim dengan suami sendiri.

Akhir suatu hari aku berpeluang bertemu dia di hujung minggu. Hanya kami berdua. Itu yg aku pinta kpd suami aku.. satu hujung minggu bersama kawan baik aku tu tanpa anak dan suami spt kebiasaannya. Aku sayang kwn aku.. aku tidak mahu dia menjadi isteri derhaka. Aku mahu dia masuk syurga bersama keluarganya.

Biarlah aku namakan kawan aku Mira. Khatam al Quran dan pandai mengaji. Orangnya mmg cantik. Ramai yg ingat dia masih anak dara. Mungkin kerana sikapnya yg sentiasa sopan dan menghormati org lain menyebabkan kecantikannya lebih terserlah. Makcik cleaner kat asrama pun sayang kat dia. Bukan aku memuji berlebihan, tapi itulah Mira yang aku kenal kerana dduk sama2 di asrama sekolah agama dari ting 1 hingga ting. 6. Kemudian kami masuk universiti yg sama. Universiti mana tu, tak payahlah aku highlight.. korang dh boleh agak kan..

Aku pujuk Mira cerita apa masalahnya. Pd mulanya Mira bercerita dgn perasaan marah sblm akhirnya dia menangis semahu2nya di bahu aku. Wajahnya menggambarkan kekecewaan yg amat sgt.

Kata Mira.. dia benci apabila semua org memuji suaminya “baik”. Mira kata suaminya suka melayari video lucah. Suaminya suka melihat perempuan seksi2 tapi memaksa dia menutup aurat sepenuhnya dan tidak benarkn dia berckp dgn lelaki lain walaupun saudara -mara atau rakan sekerja. Kawan2 perempuan pun dilarang dari berjumpa. Itulah yg berlaku bertahun-tahun.

Suaminya peramah dgn semua org tetapi di dlm rumah, suaminya jarang bercakap dgn Mira dan anak2. Kata Mira lagi “Suami aku bawa bala dlm rumahtangga aku, malaikat rahmat tidak akan masuk ke dalam rumah aku, video lucah sgt byk.” Setiap kali mereka bergaduh. Suaminya akn mmbalas dgn melayani perempuan lain chatting sehingga lewat pagi. Sengaja.. seolah-olah ingin “padan muka” kwn aku tu. Ramai perempuan berbogel dlm hp suaminya dan kdg2 ank-anknya terlihat foto lucah itu ketika ank-ank Mira main game menggunakan hp bapanya yg sdg tidur. Oh yaa.. suami Mira kaki tidur.. di rumah dia akan tidur sepanjang siang tetapi suka berjaga malam melayari internet atau keluar dgn kwn2.

Katanya lagi suaminya bukan kuat seks.. main pun setakat 2, 3 minit, mungkin Allah sudah tarik nikmat bersama isteri kerana terlalu asyik menonton video dan gambar lucah bertahun2. Itu belum lagi group whatsapp yg dihuni rakan lelaki sefelda suami. “Melucah 24 jam, bahkan ada kalanya rakan suami Mira upload video mereka melakukan seks dgn isteri masing2” katanya. Ini menyebabkan Mira sgt trauma. Dia sentiasa bimbang suaminya akn melakukan perkara sama kerana suaminya suka rakam ketika mereka melakukan hub suami isteri, selalunya tanpa pengetahuan Mira. Ini kerana Mira akan delete jika tau ada rakaman ketika mereka melakukan hub. suami isteri. Suami apakah yg sentiasa membuat isteri sendiri rasa tidak selamat dlm rumahtangga selama 15 tahun ??

Akibat sering tidur lewat. Suaminya tidak solat subuh. Selama perkahwinan mereka, Mira la yg menguruskan persekolahan ank2 setiap pagi. Sehingga suatu hari suaminya diberhentikan kerja kerana kerap lewat dan ponteng.

Ingatkan suami Mira insaf. Rupa-rupanya semakin teruk. Bercinta sakan melalui whatsapp pula dgn seorg student bernama Ida dari Trengganu hingga tahap berani naik tgn ke badan Mira. Mira pernah dilempang dan ditolak sehingga jatuh.

Dari situlah mulanya Mira melawan suaminya. Mira benci sebenci pd suami slps Ida menghubungi Mira mengaku mereka bercinta dan minta izin utk kawen dan berkongsi kasih. Mira kecewa. Dlm keadaan hanya dduk goyang kaki di rumah, suaminya sempat bercinta melalui whatsapp hari2. Sedikitpun tidak hargai susah payah Mira bekerja mencukupkan belanja rumah.. memasak sblm pergi bekerja pagi2 dan mengemas rumah slps balik kerja.

Mira minta tinggal berasingan selama 4 bln atau jika suaminya ingin juga berkahwin dgn Ida maka Mira mahu diceraikan. Tetapi suaminya tidak mahu lepaskannya sbb Mira yg menanggung semua perbelanjaan selama ini. Suaminya tidak mahu menceraikannya sedang Mira sudah benar2 merana. Tambah masalah apabila seluruh ahli keluarga suami menghina Mira dan keluarga Mira sendiri memarahinya apabila Mira bercerita masalahnya kpd ahli keluarga dgn harapan menggunung, mereka akan membantunya.

Mira dimarahi dan dihina kerana tidak boleh bersabar dgn suami yg dianggap baik di depan mata mereka. 15 tahun bersabar, bukanlah jangka masa yg pendek. 15 thn Mira TIDAK PERNAH mmbuka mulut ttg keburukan suaminya. 15 thn dia simpan seorg diri. Kini Mira tidak boleh lagi berada dekat dgn suaminya.. perkataan BODOH, BABI, BANGSAT, CELAKA dihamburkan kpd suaminya setiap hari. Aku sendiri pernah dengar semasa aku tumpang kereta mereka. Masa tu aku berkursus di tempat Mira dan minta tolong Mira hntar aku ke airport slps aku habis kursus.

Suaminya hanya mendiamkan diri setiap kali Mira mengamuk sbb tahu dia tersilap melukai hati isterinya bertahun2 sehingga menjadi luka yg sgt dlm.. yg pd pandangan aku tidak mungkin akan sembuh kembali. Kawan aku sudah berubah. Dia patah hati sehinggakan terkeluar dari mulutnya “andai suami aku sujud di kaki aku sekalipun, aku takkan maafkan dia. Aku haramkan semua duit gaji aku menanggung suami selama ini. Aku tuntut nafkah aku yg tidak pernah diberi dari mula kawen, jika tidak dpt dari suami aku.. aku tuntut dari bapa mertua aku walaupun di akhirat nanti.”

Buat Mira.. andai kau terbaca coretan aku ini. Aku hanya mahu kau tahu. Aku sentiasa ada utk kau. Allah sentiasa ada bersama kau. Aku tidak mahu memaksa kau kembali seperti dahulu.. aku mahu kau bertenang. Apa shj keputusan kau, aku yakin keluarga kau akan tetap bersama kau walaupun kau akan mencipta sejarah sbg org pertama yg bercerai dlm family kau.

Buat suami Mira.. kau sdg kehilangan seorg isteri yg penyayang kpd anak2 kau. Kau telah hilang seorg isteri yg taat kpd kau. Aku pinta jika kau baca coretan ini, ikutlah permintaan Mira. Dia mahu kau keluar hanya dlm tempoh 4 bulan shj. Tinggal berasingan supaya dia boleh bertenang. Tapi kau tak mahu. Kau tetap berdegil dgn muka selamba bodoh kau duduk di rumah itu seolah-olah tiada apa yg berlaku. Kau sedang menambah luka dihatinya dgn berkeras tidak mahu bercerai tetapi tidak mahu juga berasingan buat sementara waktu. Mira tinggi ilmu agamanya tetapi dia juga manusia biasa. Berilah dia peluang utk bertenang atau aku bimbang dia akan menjadi gila kerana sikap kau. Paling aku takuti, bila dia berkata, suatu hari nanti dia akan bunuh kau ketika kau sdg tidur.

Buat Ida dari Trengganu. Aku tidak tahu apa yg kau katakan saat kau ingin berkongsi kasih dgn Mira. Tapi ketahuilah, kau kini menjadi penyebab Mira mula bersikap kasar dan biadab. Mira mula menunjukkan sikap isteri derhaka slps kau berjumpa dgnnya. Andainya rumahtangga mereka runtuh. Walaupun bukan 100% salah kau tapi aku harap kau bersedia utk berkahwin dgn lelaki yg gian benda lucah dan pandai berlakon spt lelaki beriman di hdpn semua org. Keburukan yg hanya isteri yg tidur sebantal shj yg tahu.

Buat keluarga Mira.. slps 15 thn baru kalian dgr cerita suami Mira.. luangkanlah masa. Dekati Mira dan bantulah dia. Dia sdg merana. Dlm hatinya penuh luka. Jiwanya kini sgt lemah. Dia perlu seseorg yg tidak terus-menerus menyalahkannya. Dia perlu seseorg yg dpt membantu dia buat keputusan yg tepat.

Buat lelaki2 di luar sana termasuk suami aku.. Tundukkanlah pandangan. Sahabat2 Nabi lebih rela berjalan di blkg singa dari berjln di blkg perempuan. Andainya kalian sengaja menggunakan perempuan lain utk “padankan muka” isteri dan menyakiti hati isteri atas kesalahan isteri kononnya, sedarlah anda sedang “menempah neraka utk isteri” yang anda nikahi dgn akad dan sumpah sbg suami yg sepatutnya melindungi isterinya dari keburukan2 di luar. Ingatlah syaitan sntiasa berusaha memisahkan suami isteri setiap saat. Jgn sbg suami, kalianlah yg membawa syaitan-syaitan itu masuk ke dlm rumahtangga.

Aku berlindung dgn nama Allah agar aku tidak diduga spt Mira.. semoga Allah membantu Mira. Semoga dia kembali tenang.. aku sayang kau Mira.. aku tak mahu kau jadi isteri derhaka.. aku juga tidak mahu kau merana. Buatlah keputusan yg tepat. Keputusan yg dpt menenangkan jiwa kau dan mengembalikan senyuman di wajah kau. Aku benar-benar sayangkan kau.

Sumber: IIUM Via Siakapkeli.my
Edit oleh: suaramedia.org

MASIH INGAT TUKANG GUNTING PALING CANTIK YANG JADI TREND DI THAILAND? INI RUPA TERBARU BELIAU!

Semacam trend di mana-mana media sosial di mana gadis-gadis yang cantik akan lebih mendapat publisiti dan akan sentiasa menjadi bualan netizen-netizen tempatan.

Baru sahaja beberapa hari membuka kedai gunting rambut, kedai gadis cantik dari Thailand ini nampaknya sentiasa penuh dengan pelanggan yang mahu mendapatkan khidmatnya.

Semuanya bermula apabila beberapa keping foto miliknya yang sedang memotong rambut pelanggan mulai viral di Facebook. Bayangkan sehingga kini post tersebut sudah mendapat lebih 50 ribu perkongsian.

Nitchamon Jirapatchanon yang merupakan seorang tukang gunting rambut ini menjadi bualan netizen-netizen tempatan di Thailand apabila gambar-gambar beliau telah menjadi tular di laman media sosial.

Gadis yang berasal daripada Amphoe Klaeng, Thailand ini menjadi igauan setiap lelaki di sana di mana ramai di antara mereka yang sanggup datang dari ratus kilometer hanya untuk mendapatkan perkhidmatan gunting rambut daripada Nitchamon.

sumber: ohmedia

10 Puteri Raja Yang Paling Cantik Di Dunia- Tak Sangka Malaysia Pun Tersenarai!

Masa kecil dulu mesti pernah berangan nak jadi puteri raja kan?

Kalau masa zaman dahulu, mendiang Puteri Diana yang menjadi pujaan ramai wanita dan lelaki dunia kan? Mana tidaknya, cantik, berkarisma, baik hati dan pemurah adalah kriteria yang dimiliki oleh beliau. Namun, sehingga kini, golongan puteri diraja tetap menjadi sumber inspirasi buat ramai wanita tidak kira berdasarkan rupa paras yang cantik mahupun dari segi pencapaian karier. Oleh itu, kami senaraikan 10 puteri diraja yang paling cantik di dunia pada zaman kini! Bukan sahaja cantik, tapi mempunyai latar belakang yang hebat-hebat juga!

1. PUTERI KATE MIDDLETON, DUCHESS OF CAMBRIDGE

Auto Drafthttp://www.rsvponline.mx/
Kate Middleton adalah salah seorang puteri diraja yang mendapat perhatian paling tinggi di dunia buat masa sekarang. Bukan sahaja cantik, malah beliau juga merupakan graduan dalam bidang sastera dari University of St. Andrews, dimana di situlah merupakan titik pertemuan beliau dengan Putera William pada tahun 2001. Wanita cantik berusia 35 tahun ini juga, mempunyai dua orang anak bersama Putera William iaitu Putera George dan Puteri Charlotte. Selain selalu mendapat perhatian dengan gaya pemakaian yang selalu ‘up to date’, beliau juga terkenal kerana selalu melibatkan diri dalam aktiviti amal.

2. PUTERI CHARLENE (MONACO)

Auto Drafthttp://www.thedailybeast.com/
Charlene Lynette Wittstock atau dikenali sebagai Puteri Charlene merupakan bekas perenang Olimpik di Sydney pada tahun 2000 untuk Africa Selatan dan bersara pada tahun 2007. Wanita berusia 39 tahun ini merupakan isteri kepada Raja Albert II dan mempunyai dua orang cahaya mata bersama. Tak percaya umur beliau dah 39 tahun kan? Nampak macam 20-an lagi.

3. PUTERI AMEERAH BINT AIDAN BIN NAYEF AL-TAWEEL AL-OTAIBI

Auto Draftwww.arah.com
Puteri Ameerah Al Taweel dilahirkan pada 6 November 1983 dan merupakan puteri Arab Saudi.Beliau merupakan seorang puteri yang sangat pemurah dan mempunyai yayasan sendiri yang dikenali sebagai Al-Waleed bin Talal Foundation. Puteri ini juga mempunyai ijazah dalam bidang perniagaan dari Universiti New Hevan dan merupakan bekas isteri kepada Putera Alwaleed Bin Talal.

4. PUTERI CHARTLOTTE MARIE POMELINE

Auto Drafthttp://loanpride.com/
Puteri Charlotte merupakan anak kedua kepada Puteri Hanover, Caroline dan Stefano Casiraghi yang merupakan orang Itali. Beliau merupakan pewaris kelapan yang bakal mewarisi takhta Monaco. Puteri yang berusia 30 tahun dan masih solo ini juga mempunyai latar belakang kerjaya dalam bidang kewartawanan. Beliau merupakan editor bagi majalah Above dan juga duta sukan untuk Gucci. Hebat betul!

5. PERMAISURI RANIA (JORDAN)

http://en.thegreatmiddleeast.com/
Permaisuri Rania merupakan isteri kepada Raja Abdullah Al Hussein dan mempunyai dua orang anak perempuan dan dua orang anak lelaki. Terkenal kerana menjadi sumber inspirasi wanita dunia dengan kecantikan dan gayanya, permaisuri Rania juga banyak melibatkan diri dalam hal-hal pendidikan negara dan juga menjaga kebajikan rakyat dengan baik. Beliau juga selalu dijemput untuk menjadi tetamu jemputan rancangan televisyen kerana selalu memperjuangkan hak wanita.

6. PUTERI SIRIVANNAVARI NARIRATANA (THAILAND)

http://prestigeonline.com/
Puteri Sirivannavari dilahirkan pada 8 Januari 1987 dan merupakan puteri tunggal kepada Raja Vajiralongkorn dan Sujarinee Vivacharawongse. Beliau sangat meminati sastera dan juga sukan. Puteri Sirivannavari juga pernah mewakili Thailand untuk acara badminton pada tahun 2005 di Filipina dan turut memenangi emas! Selain itu, puteri ini juga mempunyai label fesyen sendiri yang pernah dipamerkan di Paris juga.

7. PUTERI SALWA AGA KHAN

http://www.tapeciarnia.pl/
Puteri Salwa Aga Khan atau nama asalnya ialah Kendra Spears. Beliau memeluk Islam selepas berkahwin dengan Putera Rahim Aga khan pada tahun 2013. Pada tahun 2008, beliau memulakan kareer sebagai model di New York dan terus berkembang sebagai salah seorang model terkenal yang memperagakan pakaian dari Gucci, Lanvin dan Valentino.

8. TUNKU AMINAH MAIMUNAH ISKANDARIAH (MALAYSIA)

!www.pinterest.com
Rakyat Malaysia pasti kenal kan puteri cantik ini? Beliau merupakan anakanda kedua dan puteri tunggal bagi pasangan Duli Yang Maha Mulia Sultan Ibrahim Ismail Ibni Sultan Mahmud Iskandar dan Yang Maha Mulia Raja Zarith Sofia. Beliau mempunyai enam orang adik-beradik dan mesra disapa sebagai “Tunku Inah”. Selain itu, beliau juga telah belajar untuk menunggang kuda ketika berumur 11 tahun serta mewarisi bakat ibunya yang suka melukis. Wanita berusia 30 tahun ini juga telah mengeluarkan rangkaian set penjagaan kulit iaitu “Luvins The Royal Art of Beauty” yang dibuat khusus bagi setiap wanita tanpa mengira had umur.

9. PERMAISURI JETSUN PEMA (BHUTAN)

www.pinterest.com
Jetsun Pema adalah permairusi Bhutan dan merupakan isteri kepada Raja Jigme Khesar Namgyel Wangchuck.Baru saja berusia 26 tahun, wanita ini juga amat meminati bola keranjang dan melukis. Di Bhutan, beliau dikenali dan selalu menjadi inspirasi wanita kerana cara pemakaian tradisional beliau. Walaupun selalu memakai pakaian tradisional, tetapi kejelitaan dan kelembutan beliau sering menjadi kegemaran penduduk Bhutan.

10. PUTERI KEISHA OMILANA (NIGERIA)

10 Puteri Raja Yang Paling Cantik Di Dunia- Wah No 8 Itu Kebanggaan Malaysia!http://www.keyword-suggestions.com/
Wanita berkulit hitam yang cantik ini merupakan graduan dalam bidang fesyen dan juga seorang model dan terkenal di Amerika Syarikat. Beliau amat dikenali di sana selepas menjadi satu-satunya wanita berkulit hitam yang muncul dalam iklan Pantene di Amerika. Selain itu, puteri ini juga pernah muncul dalam filem seperti Zoolander dan rancangan televisyen seperti 30 Rock dan SNL.

Cantiknya semua!

SUMBER

Mesti Baca!!10 Tanda-Tanda Orang Membela Hantu Raya…Tak Sangka Senang Je Nak Tahu

Seorang pendakwah bebas Ustaz Abu Bakar Abdul Aziz berkata ada beberapa tanda boleh dikenal pasti bagi mana-mana individu yang membela hantu raya.

Antara tanda-tandanya ialah :

1. Takut bertentang mata bila bercakap

2. Gementar dan keluh kesah bila berjumpa orang alim

3. Hati sentiasa tidak tenang dan badan sentiasa berpeluh bila berada dalam majlis ilmu

4. Gemar makan bubur kacang merah dan suka jamu orang makan pada malam Jumaat

5. Walaupun usia lanjut tetapi memiliki tenaga luarbiasa bila melakukan kerja-kerja berat

6. Bila keluar rumah tidak akan beritahu kepada ahli keluarga terutama isteri

7. Kerap bawa berpuluh-puluh telur rebus kedalam hutan

8. Bila ada mesyuarat orang ramai akan patuh dan tunduk keputusannnya

9. Mempunyai tenaga seks luar biasa bila bejimak dengan isteri.

10. Kerap bersetubuh.

Ustaz Abu Bakar berkata undividu yang bersahabat dengan hantu raya memperolehi apa hajat dengan bantuan makhluk itu.Tujuan orang membela hantu raya, toyol, dan yang sewaktu dengannya adalah untuk meminta pertologan dari hantu aka Jin aka syaitan ini ( hukumnya haram, syirik dan berdosa besar) untuk mencuri duit (kaya), menyihir orang, melindung diri, kebal, kuat, cantik, pelaris, pengasih dll. Semua pertolongan jin ini bukan percuma, jin akan menuntut balasan kepada tuannya, apabila tuannya mati perjanjian syaitan tersebut ialah ianya penjaganya/tuan diwarisi kepada anak cucu dia.

Inilah yang dinamakan saka. Saka inilah yang mendatangkan huru hara. Suami isteri bercerai, cepat naik angin, mengalami sakit misteri, dan kadang-kadang menjadi gila.

Walau apa pun hantu yang mereka guna, kita sebagai manusia tak perlu takut. Cuma kena berhati-hati dan tahu cara nak mengatasinya. Kita boleh menakutkan hantu ni. Dalam erti kata lain hantu sebenarnya yang takut pada kita.

Amalan untuk menakutkan hantu ialah membaca ayatul kursi, kalau tak hafal baca surah al Ikhlas, al Falak dan an Nas. Bacalah pada waktu pagi dan juga pada waktu petang. Kalau rumah berhantu atau orang kena rasuk bacakan ruqyah. Kalau susah baca pasangkan kat radio/cd perdengarkan rudyah kat mana hantu tu kacau. Baca/dengarkan bacaan cd kat air putih dan diberi minum orang yang kena rasuk, atau yang ada saka tadi. InsyaAllah hantu/jin itu lari dan kalau degil ia akan mati dengan izin Allah.

Kedua, Hantu aka jin syaitan suka menyakat, mengacau, merasuk orang yang kurang membaca Quran. Maksudnya orang yang tak sembahyang, tak baca quran memang lah menjadi kesukaan jin setan dan iblis ni.

Dari itu, banyak2lah kita membaca ayat quran kerana jin setan hantu merasa panas apabila mendengar ayat-ayat Allah. Kepada Allah jua kita berlindung dari kejahatan jin syaitan dan manusia. WaAllahu’alam.

************

17 Fakta Mengenai Saka Yang Ramai Tak Tahu

Syaitan amat gembira apabila ada dikalangan manusia yang menyeru untuk berdamping dengan golongan mereka kerana mereka sememangnya mahu menyesatkan manusia sepertimana firman Allah Ta’ala didalam surah al-Hijr yang bermaksud: “Iblis berkata: “Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau memutuskan aku sesat, pasti aku akan menjadikan mereka (manusia) memandang baik (perbuatan maksiat) di muka bumi dan pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya.” (Surah Al-Hijr 15:39)

Saka adalah antara perbuatan “Ilmu Hitam“ yang sudah lama wujud dan diamalkan oleh individu tertentu di dunia ini termasuk di Malaysia. Pelbagai kesan buruk dan masalah yang akan timbul pada masa panjang dan kemuncaknya menyebabkan manusia itu melakukan dosa besar dengan menyekutukan Allah iaitu syirik kepada Allah Ta’ala, Syirik adalah suatu perbuatan yang termasuk didalam dosa-dosa besar. “Barangsiapa yang mempersekutukan Allah (dengan sesuatu yang lain), maka sesungguhnya ia telah melakukan dosa yang besar.” (Surah An Nisaa’: 48)

Antara Fakta Mengenai Saka:

1- Berbanding sihir dan santau, saka paling sukar dan memakan masa untuk diubati, lebih lama seseorang itu berdampingan dengan saka, lebih sukar untuk membuangnya.

2- Pewaris akan menghadapi seksaan amat perit ketika hendak mati kerana roh sukar keluar daripada jasad menyebabkan mereka terseksa sehingga menemui ajal.

3- Saka bermula dengan upacara yang jelas bertentangan dengan syariat serta menghina Islam antaranya seseorang itu akan memuja kubur atau tengkorak, meminum darah, membaca surah suci secara terbalik atau memijak al-Quran terlebih dulu.

4- Upacara saka dilakukan berserta jampi mantera bertujuan menyeru kehadiran syaitan. Seterusnya selepas berjaya menyeru kehadiran jin atau syaitan, perjanjian berserta syarat dan pantang larang akan dimeterai antara manusia dengan makhluk ghaib berkenaan.

5- Syaitan akan sentiasa mendampingi tuannya sehingga manusia terbabit boleh menggunakan kebolehan makhluk halus itu untuk kepentingan dirinya.

6- Manusia yang menggunakan Saka (bantuan jin) untuk pelbagai kepentingan seperti ingin menjaga keselamatan diri, ahli keluarga dan harta, menjadi kuat, berharta, disayangi atau digeruni ramai pihak selain mahukan makhluk ghaib itu membantunya bekerja di ladang atau lautan.

7- Permulaannya Saka ini kelihatan seperti memberi pelbagai kelebihan kepada tuannya seperti melindungi diri, keluarga serta harta benda dan sebagainya tetapi itu semua hanyalah tipu helah saka bagi menyesatkan manusia.

8- Apabila pemilik saka sudah meninggal dunia tetapi saka yang dimilikinya masih enggan meninggalkan tuannya. Keadaan itu menyebabkan saka berkenaan “menumpang” pada jasad tuannya sehingga pemilik saka itu kelihatan seolah-olah masih hidup dan bergerak walaupun dia sebenarnya sudah meninggal dunia.

9- Jin yang menjadi saka juga boleh mencemari maruah keluarga pemiliknya dengan mengadakan hubungan kelamin bersama isteri atau anak perempuan tuannya. Dan gangguan saka juga menyebabkan seseorang mengalami penyakit misteri yang amat menyeksakan.

10- Syarat yang perlu dipatuhi pemilik saka adalah jin berkenaan perlu diwariskan kepada individu lain apabila pemiliknya hampir menemui ajal selain pemilik perlu menjamu saka peliharaannya dengan darah, kemenyan atau sebagainya.

11- Saka akan mengganggu apabila pemilik berkenaan meninggal dunia tanpa sempat mewariskan saka berkenaan menyebabkan jin berkenaan akan merewang serta mengganggu dan menyakiti ahli keluarga serta orang lain.

12- Anak yang mewarisi saka tetapi tidak mengetahui syarat dan pantang larang ketika perjanjian dimeterai menyebabkan mereka tidak menunaikan perjanjian itu seperti tidak menyediakan makanan kepada jin menyebabkan makhluk itu akan mengganggu dan menyakiti mereka kerana marah. (Hukum mengguna atau mewarisi saka adalah haram disisi Islam.)

13- Syaitan adalah jin yang kafir dan ketua syaitan adalah Iblis, Saka yang dipelihara wanita digelar “pelesit” dalam budaya Melayu manakala Saka yang dipelihara lelaki digelar “hantu raya”. Hantu raya terdiri daripada jin berjenis Ifrit (golongan jahat).

14- Dalam kebanyakan kes, antara barang tuannya yang dijaga saka tetapi dijual kepada orang lain termasuklah barang antik dan bersejarah malah ada juga hiasan berupa tulisan ayat Al-Quran.

15- Antara jenis-jenis saka ialah, Saka Harimau: Menyebabkan pemiliknya ditakuti manusia lain lebih-lebih lagi musuh, Saka Buaya: Mampu mengawal dan menjinakkan buaya, Saka Ular: Mampu mengawal dan menjinakkan ular, Saka Bomoh: Menjadikan pemilik kononnya mampu mengubati pesakit gangguan makhluk halus. (Sebenarnya, jin peliharaan bomoh terbabit berlawan dengan jin yang mengganggu pesakit dan jika jin bomoh menang, jin yang mengganggu pesakit akan beredar dan pesakit kelihatan sembuh.), Saka Kuat atau Saka Penimbul: Menjadikan pemiliknya kuat sehingga mampu mengangkat barang yang amat berat atau menjadi kebal, Saka susuk: Menjadikan pemiliknya kelihatan cantik dan Saka Toyol: Jin dipelihara untuk mencuri wang manusia lain secara ghaib.

16- Untuk merawat atau membuang saka, pesakit perlu dirujuk kepada pengamal perubatan Islam yang berlandaskan Al-Quran dan Sunnah serta mengelak daripada berjumpa bomoh atau pengamal perubatan yang berasaskan jin, mengubati sihir dengan menggunakan sihir (nushrah) seperti mengunjungi pengamal perubatan yang menggunakan jin untuk mengubati gangguan makhluk halus adalah haram.

17- Antara kaedah memperkuatkan pertahanan diri bagi menghadapi gangguan saka dan makhluk halus adalah mengamalkan bacaan ayat kursi, membaca doa menghalau syaitan (al-Mukminum: ayat 97 dan 98), sentiasa membaca al-Quran dan ta’awwuz selain kuat beribadat kerana syaitan akan berasa panas apabila berhadapan dengan mereka yang mengamalkan kaedah berkenaan.

Sumber: KartelDakwah

via lubukmaklumat

Pernah saya pulang lewat, jam 4 pagi. Di tepi jalan, ada seorang wanita berjalan sambil mendukung anaknya dan suaminya berada tidak jauh di depan menolak motosikal. TAK SANGKA orang yang saya tolong itu sebenarnya.

Gambar Sekadar Hiasan
Pernah sekali saya pulang lewat malam, jam 4 pagi. Di tepi jalan, ada seorang wanita berjalan sambil mendukung anaknya dan suaminya berada tidak jauh di depan menolak motosikal.

“Ini mesti kes kehabisan minyak,”.

Kebetulan tidak beberapa jauh di depan ada stesen Shell, lalu saya berpatah balik dan menegur wanita itu.

“Kak, balik mana? Nak tumpang ke?”

“Tak apalah, abang ada di depan tu,” jawabnya yang kelihatan penat mendukung anak yang sedang tidur lena.

Terus saya memecut ke depan sambil melihat suaminya, lalu saya menegur suaminya.

“Ini apa kes bang? Habis minyak? Ada Shell di depan tu. Kasihan tengok akak. Apa kata saya tumpangkan akak sampai di Shell supaya mereka boleh tunggu di sana sambil itu saya belikan minyak untuk abang. Abang tunggu sajalah di sini, penat jalan kan?” saya cadang pada dia.

“Minyak ada sikit lagi, cukup untuk perjalanan balik. Tapi tayar pancit,” katanya.

Sekali tengok kat tayar, “Alamak!? Tengah malam buta begini, mana ada workshop buka bang,”

“Tak apalah, pelahan-lahan kami jalan sampailah di rumah nanti,” katanya menolak pelawaan aku sekali lagi.

“Beginilah bang, abang tolak motor ini sampai di Shell. Saya dengan kakak sama anak abang tunggu di sana. Nanti saya sembang dengan tauke Shell itu, motosikal abang simpan di sana. Esok pagi abang datang ambil semula motosikal dengan bawa pomen sekali.

Sekarang, saya hantar abang dan akak pulang dulu. Malam-malam begini, itulah cara yang terbaik bang,” kata saya yang cuba menyakinkan dia.

Auto Draft
(Gambar Sekadar Hiasan)

“Tetapi, kami seganlah encik. Itu kereta BMW, kereta mewah. Kami orang susah, kutip kotak cardboard saja,” katanya.

“Apalah abang ni, time ni tak kiralah semua itu, yang penting akak sama anak dah penat, kita settlekan dulu ye,” balas saya.

Sekali saya hantar mereka pulang, punyalah jauh abang ni dari Persiaran Raja Muda Musa sampai ke Pulau Indah. Kalau jalan kaki, memang sampai matahari terbit barulah tiba di rumah. Jadi, nak cerita bab KFC lah, kami lalu KFC Port Klang, anak dia tiba-tiba teriak.

“Abah! Adik nak KFC!”

Lantas si ibu lekas-lekas menutup mulut anaknya.

“Abang dah makan ke belum?”

“Tak apa encik, kami tak lapar,” jawabnya dalam nada segan.

Hati jadi sebak, saya terus buang U-Turn dan berhenti di KFC. Bawa si kecil masuk dan memesan makanan. Manakala ibu bapanya tunggu di dalam kereta.

Auto Draft
(Gambar Sekadar Hiasan)

“Adik nak makan apa?”

“Abang kita suka ayam,” katanya

Aduhai, rupa-rupanya ada abang seorang lagi di rumah pun belum makan. Jadi saya pesan satu tong besar ayam goreng, kentang, roti dan Pepsi sebotol besar. Bila masuk balik kereta, ibu bapanya terharu sungguh melihat tangan kami penuh dengan plastik KFC.

Sampai di rumah, saya hulurkan wang RM300 pada lelaki itu, buat ganti tayar dan isi minyak motosikal. Selebihnya buat duit dapur bagi isterinya.

Saya juga memberikan alamat kedai saya agar dia boleh datang ke sana untuk mengambil kotak cardboard yang bertimbun-timbun tingginya hingga ke siling. Kalau dijual di kedai, boleh dapat RM1,500. Wang itu saya bagi saya taklah seberapa tetapi pada mereka, ianya besar dan memang rezeki mereka. Saya beritahu mereka, saya halalkan saja.

Sesungguhnya kami orang Cina Malaysia tidak benci pada orang Melayu. Saya sayang pada orang Melayu, rindu dengan kawan-kawan Melayu. Tetapi kita semua dipolitikkan untuk membenci antara satu sama lain demi kepentingan politik mereka.

Yang paling saya benci, kaki rasis yang suka menghasut orang. Kami Cina bukan benci Islam, Islam itu indah kata Cikgu Nik Aziz, cuma secara kebetulan kerajaan kita itu Melayu dan kami hanyalah menentang korupsi, penyelewengan, penindasan dan penipuan.

Kalau kerajaan kita itu Cina, kami tetap lawan menentang! Cina haprak kami bantai, MCA Gerakan pun kami hentam ye tak? Jadi, mana ada cerita Cina lawan Melayu? Itu semua poyo.

 

kredit : penjejakinfo

Solat Selepas Haid Merupakan Kesilapan Wanita Yang Tidak Disedari

Ilmu Fekah, khususnya BAB HAID yang berkaitan dengan diri wanita itu sendiri amat kurang dikuasai atau difahami secara menyeluruh oleh kebanyakkan wanita Islam…kenapa hal ini boleh terjadi?? Amat susah untuk mencari seorang guru/ustazah/ …yang betul-betul pakar dalam bab ‘Orang-orang Perempuan ini’ kecuali terpaksa@mesti dirujuk kepada lelaki/ustaz- ustaz yang bernama LELAKI jugak…(saya rasa ramai yang bersetuju dengan pandangan saya )

Contohnya yang paling simple ; bila ditanya kepada kebanyakkan wanita Islam ; “adakah wajib bagi seorang wanita Islam menqhada’kan solat mereka yang ditinggalkan ketika haid?” pastinya kita akan mendengar jawapan daripada kebanyakkan mereka mengatakan: “alaa…itu soalan mudah jee..bila ‘datang period’ maka solat tuu tak perlu qadha, yang perlu qadha hanya puasa jee..itulah yang kami belajar sejak mula-mula ‘bergelar wanita’ dulu”

Jika dibuat pantauan nescaya jawapan seperti di ataslah yang akan kita jumpa… Sebenarnya TAK SEBEGITU MUDAH bagi seorang muslimah nak meninggalkan solat mereka walaupun dirinya didatangi haid!!! sekalipun. Hal ini boleh dirujuk di dalam kitab Ihya’ Ulumuddin karangan Hujjatul Islam Imam Al-Ghazali yang mashur.

Kitab yang padanya ada ilmu yang berkaitan Tasauf dan padanya juga perbahasan Fekah yang luas, inilah bukti kehebatan ulama’ terdahulu..

Dalam BAB TIGA :

” Fi adab Mua’sharah Wama Yujzi Fi Dawamun Nikah…” perkara YANG KETUJUH disebut dengan jelas dalam kitab tersebut : PERKARA YANG BERKAITAN DENGAN HAID: Penjelasan (bayan) terhadap solat yang perlu diqadha bagi perempuan yang didatangi haid :

1- Jika perempuan dalam keadaan haid mendapati darah haid itu berhenti (dengan melihatnya) sebelum masuknya waktu Maghrib, kira-kira sempat dia solat asar sebanyak satu rakaat, maka baginya wajib qadha solat zohor dan asar.

2- Jika perempuan mendapati darah haidnya kering sebelum masuknya waktu subuh, kira-kira sempat baginya solat Isya’ sebanyak satu rakaat, maka wajib baginya qadha solat maghrib dan Isya’. ” Dan hal ini (qadha solat yang ditinggalkan semasa haid) adalah sekurang-kurang perkara yang wajib diketahui oleh setiap wanita Islam” (Imam Al-Ghazali)

HURAIAN MASALAH :

1) Kenapa perlu diqadha solat Asar dan Zohor?

– Kerana perempuan itu hanya menyedari keringnya haid masih dalam waktu Asar, maka baginya wajib solat asar (selepas mandi hadas)

2) Kenapa pula solat Zohor juga perlu diqadha sama?

– Kerana di dalam hukum menjama’ (menghimpun solat bagi orang musafir) solat Asar boleh dijama’ dan diqosarkan bersama solat Zohor.

– Kerana kecuaian wanita itu sendiri (dari melihat haidnya kering atau tidak), boleh jadi haidnya sudah kering dalam waktu Zohor lagi, langkah Ihtiyat ( menjaga hukum) maka perempuan itu juga perlu mengqhada solat Zohor.

3) Dalam perkara solat subuh pun sama : -perempuan itu hanya menyedari darah haidnya kering, sebelum masuk waktu subuh, kira-kira sempat solat Isyak satu rakaat (selepas mandi hadas) maka wajib baginya solat Isya’ sebab darahnya kering masih dalam waktu Isya’.

-Solat Isya’ juga boleh dijama’ (bagi musafir) dengan solat Maghrib, maka baginya juga perlu diqadha solat maghrib.

-Di atas kecuainnya (tidak betul-betul melihat darahnya kering atau tidak dalam setiap waktu solat) maka boleh jadi darahnya sudah kering dalam waktu maghrib lagi (sebab proses keringnya darah itu berlaku secara perlahan-lahan, mungkin perempuan itu hanya menyedarinya dalam waktu subuh, hakikatnya proses pengeringan itu sudah lama berlaku)

-maka langkah ihtiyat (menjaga hukum) maka adalah bagi perempuan itu perlu di qadha juga solat maghribnya.

Sila rujuk : Kitab Ihya’ Ulumuddin (Jilid ke 2) cetakan Darul Nahwan Nil / Darul Haram Lil Turath, Kaherah.

Diharapkan tulisan ini memberi kesedaran kepada seluruh yang bergelar Muslimah untuk lebih mendalami diri mereka dengan ilmu ‘Fiqhul Nisa’ ini yang berkaitan dengan diri mereka sendiri!!!

Sumber: tazkirahustazkazim

 

Sumber: KartelDakwah

Badan Tiba Tiba Terus Hancur Berderai sebaik Sahaja Lepas Kencing di Tepi Jalan!

Mesti berhati-hati apabila pergi bercuti ke luar negara! Beberapa ketika dahulu, terdapat seorang pemandu teksi yang membawa dua pelancong untuk melancong. Dalam perjalanannya, dia berhenti dan membuang air kecil di rumput di seberang jalan, tetapi ini menyebabkan dia kehilangan nyawanya.

Badan Tiba Tiba Terus Hancur Berderai sebaik Sahaja Lepas Kencing di Tepi Jalan!

Thailand dikenali sebagai negara yang mencuri perhatian dalam bidang pelancongan. Jumlah tarikan pelancongan yang indah, membuat pelancong memilih untuk pergi ke Thailand. Beberapa hari lalu, terdapat seorang pemandu teksi membawa dua penumpang yang menjadi pelancong, menuju ke tempat pelancongan.

Badan Tiba Tiba Terus Hancur Berderai sebaik Sahaja Lepas Kencing di Tepi Jalan!

Tidak dapat buang air kecil, dan tidak ada tandas di dalamnya, pemandu akhirnya memilih untuk berhenti sebentar, dan membuang air kecil di rumput yang subur di seberang jalan. Apabila hendak kembali ke kereta, sesuatu yang dahsyat berlaku. Terdapat letupan besar, dan badan pemandu itu hancur. Dua penumpang terjejas!

Badan Tiba Tiba Terus Hancur Berderai sebaik Sahaja Lepas Kencing di Tepi Jalan!

Selepas polis menjalankan peperiksaan, adegan jenayah sangat mengejutkan. Bahagian perut pemandu itu dimusnahkan oleh letupan, semua organ tubuh dimusnahkan, tidak ada lagi yang utuh dari tubuh.Dan dua penumpang yang tidak jauh dari lokasi letupan juga mengalami kecederaan ringan.

Badan Tiba Tiba Terus Hancur Berderai sebaik Sahaja Lepas Kencing di Tepi Jalan!

Polis berkata apabila pemandu hendak kembali ke kereta, dia secara tidak sengaja mengetuk bom yang ada di rumput padat. Dan kerana itu, letupan besar berlaku!

Badan Tiba Tiba Terus Hancur Berderai sebaik Sahaja Lepas Kencing di Tepi Jalan!

Ketua kampung setempat mengatakan bahawa bom itu mungkin bom dari 10 tahun yang lalu, ketika tentera kerajaan dan tentera pemberontak berada dalam konfrontasi. Tetapi selepas tentera pemberontak telah dikebumikan, ia tidak dapat diketahui di mana bom berada. Selain itu, ini adalah tarikan pelancong, sebenarnya ada berapa bom yang masih ditinggalkan, tidak ada yang tahu. Ketua kampung setempat juga sangat risau tentang perkara ini!

Badan Tiba Tiba Terus Hancur Berderai sebaik Sahaja Lepas Kencing di Tepi Jalan!

Kedua-dua penumpang lain telah dibawa ke hospital dan menjalankan rawatan perubatan. Sedang, adegan jenayah kini ditutup. Tetapi pelancong masih boleh pergi ke tarikan pelancong dengan menggunakan jalan lain.

Wow, buddy buddy yang benar-benar seram! Kongsi artikel ini, jadi orang lain lebih berhati-hati!

sumber: BH via buletinmedia