IDEA FOTO- 10 Gambar Photoshoot Perkahwinan Melayu Paling Rare Yang Tidak Masuk Akal

Memiliki koleksi gambar perkahwinan yang indah dan cantik adalah impian setiap pasangan mempelai. Momen-momen bahagia yang ditangkap dengan lensa kamera itu kemudiannya dibukukan untuk menjadi tatapan di hari tua.

Biasanya untuk majlis perkahwinan, kita sering melihat gambar-gambar ‘cliche’ romantis yang rata-rata menjadi trend gambar perkahwinan pengantin. Tetapi baru-baru ini kami terjumpa beberapa gambar perkahwinan yang pada kami unik, kreatif, cantik dan memang rare.

1. Simple tapi kreatif!

Kadang-kadang orang cakap simple tu lagi nice kan? Haaa samalah dengan gambar-gambar ni. Nampak simple je tapi cantik!

 

 

2. Comel dan melucukan!

Selalu kita tengok gambar kahwin syahdu saja kan? Tengok pula gambar-gambar ni nampak comel je. Kelakar pun ada.

 

 

 

3. Memang tak pernah dibuat orang

Idea gambar-gambar macam ni memang kami tak pernah tengok lagi sebelum ni. Ada sesiapa teringin ambil gambar begini? Memang style lah!

 

 

 

 

4. Bersatu dengan alam

Sekali kala bersatu dengan alam pun best jugak kan?

 

 

 

5. Konsep ‘mistik’ pun ada

Mungkin tak ramai nak ambil gambar macam ni. Tapi kalau tengok balik memang kreatif walaupun ada unsur-unsur mistik tu. Hehe…

 

 

 

6. Scene kena culik

Nak daring sikit bolehlah cuba ambil gambar macam ni.

 

 

 

7. Mandi hujan pun best jugak kan?

Selalunya benda paling kita takut waktu majlis kahwin adalah hujan sebab tak dapat nak jalankan outdoor photography. Tetapi sebenarnya ambil gambar dalam hujan pun nice apa? Boleh throwback zaman budak-budak dulu.

 

8. Ada cermin? Semua benda boleh buat!

Pakai cermin pun boleh ambil gambar yang unik dan kiut-miut. Memang kreatif habis! Hehe…

 

 

 

 

10. Tak nak berdiri? Apa kata baring pulak!

Kita mungkin biasa tengok gambar pengantin yang baring di atas lantai atau rumput. Tapi yang ini memang next level. Cantiknyaaaaaa!

 

 

 

10. Mandi jom?

Agak-agak kalau dah nak habis photoshoot tu, bolehlah anda terjun ke dalam kolam atau sungai untuk dapatkan gambar epik macam ni!

 

 

 

 

Buat pengetahuan anda, gambar-gambar ini adalah hasil daripada team photography yang bernama Tied the Knot Photography

Gambar-gambar yang dihasilkan ternyata sangat berbeza dengan gambar-gambar perkahwinan yang sering kita lihat. Idea dan konsep yang diketengahkan sangat unik dan kreatif.

Tied the Knot Photography diusahakan oleh sepasang suami isteri yang begitu minat dalam bidang fotografi perkahwinan. Daripada minat, mereka terus menjadikan bidang ini sebagai punca rezeki secara full time.

Lihat lebih banyak gambar menarik mereka di Instagram tied.the.knot dan Facebook.

Sumber : says.com

Viral, Ulat Ini Dikabarkan Bisa Membunuh Orang dalam 4 Jam, Begini Penjelasan Pakar

Jika Anda melihat gambar di bawah ini, maka beberapa dari Anda akan menebak, bahwa inilah Ulat Api! Sesuai dengan namanya, ulat ini sanggup mengakibatkan luka pada kulit yang berasa panas, mirip sensasi terjilat api. Di beberapa negara, misalnya Indonesia, ulat api dikenal sebagai serangga ‘hama’, terutama pada tanaman perkebunan, misalnya kelapa, kelapa sawit, beberapa tanaman buah-buahan (rambutan, mangga, dan sebagainya). Dan, ulat ini ditakuti pula karena dampak sengatannya tersebut. Bagaimana tidak, ulat yang lebih menyukai bagian bawah daun ini sering tidak terlihat dari atas, apalagi beberapa spesies berwarna hijau, mirip warna daun. Dan begitu tangan mencoba untuk meraih buah-buah di antara daun-daun tersebut, maka kemungkinan kulit kita bersentuhan dengan duri-duri beracun ulat ini sangat besar.

Larva Parasa lepida (fact-foundation.com)

Larva Parasa lepida (fact-foundation.com)

Ulat api termasuk ke dalam famili Limacodidae, ordo Lepidoptera (bangsa ngengat). Ulat ini ‘tidak berkaki’ atau apoda, meskipun jika diperhatikan dengan lebih jeli, di bagian ventral tubuhnya terdapat bangunan mirip mangkuk pengisap. Salah satu genus ulat api, yaitu Chalcocelis bertubuh mirip buah kolang-kaling, tanpa satupun duri beracun, berwarna putih kehijau-hijauan, dan tidak berkaki. Itulah sebabnya, genus ini disebut secara umum sebagai Ulat Kolang-kaling. Pupa ulat api berbentuk bulat mirip telur, berwarna coklat tua, dan bertekstur agak keras, dan melekat pada daun. Ngengat berwarna coklat kusam.

Ulat Kolang-kaling (flickriver.com)

Kokon ulat api (backbeyondthent.blogspot.com)

Ngengat Euclea delphinii (americaninsects.net)

Duri ulat api ternyata cukup ampuh menahan serangan dari musuh alami di alam. Beberapa spesies ulat api, misalnya Acharea stimulea sanggup menahan serangan tawon predator Polistes dan beberapa upaya parasitasi oleh beberapa jenis parasitoid. Namun, beberapa penelitian juga menunjukkan bahwa musuh alami yang paling potensial di alam adalah patogen, yang tentunya tidak terpengaruh oleh ada tidaknya duri beracun pada tubuhnya bukan?

Keberadaan beberapa jenis patogen di alam dimanfaatkan oleh para petani untuk mengendalikan ulat api, di samping tentu saja predator berukuran besar, misalnya burung pemakan serangga (insektivora).

10 Gambar Unik Lembu … Dahi berbentuk Love Pun Ada…

Inilah diantara tanda-tanda kekuasaan Tuhan Yang Maha Kuasa, hal-hal aneh dan unik yang diciptakan-Nya sebagai bukti atas kebesaran dan kehebatan-Nya sebagai pencipta, agar manusia dapat menyadari kelemahan dan keterbatasannya, sehingga mereka dapat mengusir kesombongan yang memenuhi hati mereka.

Sapi Unik (1)

Sapi Unik (5)

Sapi Unik (6)

Sapi Unik (7)

Sapi Unik (7a)

Sapi Unik (9)

Sapi Unik (10)

>Sapi Unik (11)

Sapi Unik (11a)

Sapi Unik (12)

>Sapi Unik (13)

Sapi Unik (14)

Sapi Unik (15)

Sapi Unik (18)

>Sapi Unik (19)

align=”center”>Sapi Unik (20)

Power! 6 Artis Wanita Ini Merupakan ‘Bikers Kental’

Siapa kata orang perempuan tak boleh lakukan sukan lasak? Wanita sekarang ni sudah semakin adventure dan berani mencuba sukan-sukan lasak.

Kalau kita lihat sekarang ini ramai juga artis-artis wanita yang suka menunggang motor-motor berkuasa tinggi.

Ha mai sini MH nak share dengan korang enam artis wanita popular yang merupakan ‘bikers kental’.

1. Dira Abu Zahar

 

2. Siti Elizad

 

3. Janna Nick

 

4. Linda Onn

 

5. Raja Ilya

 

6. Erra Fazira

Sumber : mediahiburan

11 Cara Mengetahui Wanita Itu Masih Dara Atau Tidak…Nombor 10 Tuh Dah Kahwen Baru Tahu..Redha Ajerlar…

Terdapat beberapa perkara yang perlu diperhatikan pada perempuan iaitu :

1. DAHI

Gadis yang masih suci, dahinya licin. Bila selalu melakukan seks, licin dahinya hilang, timbul kedutan (garis2) yang kadang nampak kadang tak masa bercakap. Kedutan kerana sudah tidak ada dara, tidak sama dengan kedutan wajah yang dimamah usia.

Untuk mengecam gadis yang masih suci atau tidak, cuba perhatikan dahi perempuan yang sudah bersuami dengan yang belum bersuami. Perhatikan betul-betul. Nampak kelainannya.

2. HIDUNG

Gadis yang masih suci atau tubuhnya belum disentuh lelaki, hujung hidungnya berwarna kemerah-merahan, jika disentuh hujung hidungnya nampak merah. Gadis yang tidak suci hujung hidungnya merah tetapi merah pucat, kadang-kadang warna merah tidak nampak, yang nampak hanyalah pucat.

3. MATA

Untuk mengetahui wanita itu masih suci atau tak, cuba tengok matanya. Bila bahagian bawah kelopak terlipat sedikit dan terdapat tanda lebam bermaksud gadis itu sudah tidak suci lagi. Gadis yang masih suci matanya berseri, tidak ada warna hitam dan tidak ada lebam. Apabila gadis itu ketawa di bawah kelopak matanya tidak ada kedut, bergaris. (yang dimaksudkan lebam mata bukan kerana kurang tidur )

4. PUNGGUNG

Punggung gadis berubah melalui 2 proses:

A. Punggung gadis menjadi besar kerana proses hormon.
B. Punggung gadis menjadi besar kerana lelaki.

Punggung yang sudah kena sentuhan lelaki akan menjadi besar, lebih-lebih lagi yang sudah melakukan hubungan kelamin. Punggung gadis yang masih suci walaupun gemuk ia masih kelihatan tegang dan tidak jatuh. Bagi yang pernah melakukan hubungan seks, punggungnya memang berisi dan besar tetapi tidak kental, punggungnya nampak jatuh ketika berjalan, goyangannya tidak melantun.

5. TELINGA

Gadis yang tidak pernah disentuh oleh lelaki, telinganya cantik dan nampak bersih, kalau gadis itu pernah disetubuhi atau telinganya pernah digigit atau dicium dan disentuh, secara automatik bentuk telinga gadis itu akan berubah menjadi lebih leper sedikit dan pucat. Bagi gadis yang masih suci tapi pernah kena sentuh lelaki, pucatnya tidaklah ketara sangat.

6. BUAH DADA

Peranan buah dada memang banyak, bukan sekedar menggoda nafsu lelaki saja, tapi buah dada sebagai bukti kalau gadis itu pernah disentuh atau tidak. Buah dada gadis yang belum pernah kena sentuh, sentiasa tegang. Tetapi kalau sudah kena sentuhan, buah dada itu tegangnya berkurang dan membesar sedikit dari pada ukuran asalnya. Lebih kerap disentuh, lebih kendur.

Kalau belum kena sentuhan, walaupun buah dada berbuai disaat berlari tetapi buaiannya tidak terlalu berombak. Puting buah dada yang pernah kena sentuhan menjadi panjang dan terjojol (keluar) sedikit dari tempat persembunyiannya. Buah dada yang selalu kena ramas akan menjadi lebih besar, dan jangan menuduh gadis yang berbuah dada besar itu kena remas. Sebab, buah dada yang besar sebab kena ramas dan yang besar sebab semulajadi memang berbeza.

7. JARI TELAPAK TANGAN

Dengan jari-jarilah lelaki suka memegang dan menggoda perempuan, begitu pula halnya jari-jari perempuan. Jari adalah kawasan yang paling asas untuk mengetahui gadis masih suci atau tidak. Caranya cukup mudah, terlebih dahulu berjabat tangan, selama berjabat tangan ramas tangannya. kalau lelaki bukan mahram boleh memegang tangan seorang gadis, itu menunjukkan dara kecil dibahagian tangannya sudah ternodai. Apabila tangan dan jari gadis itu boleh di ramas bererti peluang untuk memegang tempat lain terbuka luas.

Ketika menyentuh jari kelingkingnya tengoklah wajah gadis itu, apakah dia nampak gelisah dan resah? kalau dia terkejut bererti besar kemungkinan dia masih suci. Jika jari kelingkingnya disentuh dia nampak rilel je, dan tak mau bicara, besar kemungkinan kesuciannya sudah lenyap.

8. PERUT

Peribahasa mengatakan biar pecah di perut jangan pecah di mulut, begitulah kata peribahasa, tapi tubuh wanita bukanlah peribahasa. Kalau pecah dara pasti perut buncit. Bila gadis pernah melakukan hubungan kelamin, maka perutnya akan menjadi mengembang dan menjadi buncit sedikit. Gadis yang belum pernah melakukan hubungan badan pinggangnya masih ramping dan perutnya masih kempis.

9. RAMBUT

Rambut merupakan mahkota wanita tetapi juga berperanan menentukan gadis itu masih suci atau tidak. Gadis yang masih suci, rambutnya memang kemas, kelihatan segar dan tidak kasar, sementara gadis yang sudah hilang kesuciannya, rambutnya kelihatan tidak berghairah.

10. KEMALUAN

Ini hanya dapat diketahui selepas berkahwin. Permukaan gadis yang pernah melakukan hubungan kelamin, kelihatan sedikit lebam, pintu kemaluan tidak tertutup rapat, agak renggang sedikit. Kalau gadis yang masih suci, kemaluannya sentiasa tertutup rapat. Sebenarnya selaput darah bisa dilihat langsung kedalam kemaluan gadis. Bila kemaluan masih ketat bererti gadis itu masih suci.

Kalau lubang itu terbuka sedikit bermaksud gadis itu sudah tak suci lagi. Cuba perhatikan warna kemaluan gadis, kalau permukaannya pintu kemaluannya berwarna ungu, kemerah-merahan maksudnya dia masih suci, akan tetapi kalau warna merah sudah pudar malah menjadi pucat, bermaksud dia sudah tidak suci lagi.

Lagi satu, biasanya ketika malam pertama, lelaki biasanya agak susah memasukkan zakarnya kedalam kemaluan gadis. Pertama kali melakukan hubungan kelamin dengan seorang gadis yang baru pecah selaput darahnya memang tidak memuaskan, kerana gadis itu tidak nyaman dengan darah yang keluar pada malam pertama (kebiasaannya) dan rasa pedih pada kemaluannya.

11. LEHER

Leher juga menjadi salah satu tempat yang dapat menunjukkan gadis itu masih suci atau tidak. Bila leher perempuan itu nampak berkedut-kedut, bermakna perempuan itu pernah disentuh lelaki.Kalau ingin melihat dengan jelas tunggulah gadis itu menundukkan kepalanya. Bila gadis itu selalu dipegang lelaki, maka lehernya terdapat tanda-tanda hitam kecil dilubang romanya dan warna lembab kecil seperti bintik-bintik.

“MENGAPA AYAH DIBAKAR SEPERTI AYAM BU,” TANYA SI KECIL INI BILA TAHU AYAHNYA DIBAKAR HIDUP-HIDUP AKIBAT SALAH SANGKA DITUDUH MENCURI

Saat azan Maghrib berkumandang, si anak kecil Alif Saputra berumur empat tahun masih terrunggu-tunggu akan kepulangan ayahnya, sedangkan beliau sebenarnya tidak tahu ayahnya telah pergi menghadap yang Maha Esa.

Selepas penantiannya itu berakhir dengan kekecewaan kelibat ayahnya tidak muncul dia terus bertanyakan kepada ibunya Siti Zubaidah yang sedang mengandung enam bulan.

“Ibu, ayah di mana? Tak pulang-pulang.”

“Pertanyaan itu buat saya tidak tahu bagaimana untuk menjawabnya, mindanya masih suci,”katanya yang begitu sedih dengan berita suaminya Muhammad Al-Zahra telah menjadi mangsa kerakusan nafsu amarah manusia.

Biar pun dirahsiakan, berita tentang kematian ayahnya dibunuh kejam akhirnya sampai juga ke pengetahuannya.

Beliau yang masih kecil itu pun dilihat tidak dapat menerima selepas mengetahui ayahnya itu telah dipukul dengan kejam sebelum dibakar hidup-hidup selepas dituduh mencuri tiga amplifier Masjid Desa Muara Bakti di Suka Tenang, Bekasi, Jawa barat.

“Mengapa ayah dibakar seperti ayam? Adakah ayah ini ayam, bu?” tanya anak kecil itu meratapi pemergian ayahnya itu.

Hati mana yang tidak luluh apabila mendengar kata-kata sebegitu daripada seorang anak kecil yang baru berumur empat tahun, kata Siti Zubaidah.

“Kenapa suami saya tidak diserahkan kepada polis kalau suami saya memang benar mencuri, tanpa harus dianiaya seperti itu.

“Suami saya manusia, bukan haiwan,” kata Siti Zubaidah kepada BBC Indonesia.

Pada 1 Ogos lalu, Indonesia digemparkan dengan kisah seorang juruteknik membaiki sistem pembesar suara, Muhammad Al-Zahra, 30, atau juga dikenali sebagai Zoya telah meninggal dunia selepas dipukul dan dibakar hidup-hidup hanya kerana disyaki mencuri tiga amplifier dari masjid berkenaan.

Sebelum kejadian dia dikatakan telah pergi menemui seseorang untuk membeli beberapa unit amplifier terpakai yang sudah rosak.

Ketika dalam perjalanan pulang dia telah singgah ke Masjid berkenaan untuk menunaikan solat Asar, namun bimbang amplifier baru dibelinya itu hilang jika ditinggalkan atas motosikal, dia telah mengusungnya masuk ke dalam dewan solat Masjid.

Namun tindakannya itu telah menimbulkan syak di kalangan jemaah yang menuduh beliau cuba mencuri amplifier milik Masjid, walaupun dia menafikan mencuri.

Beliau kemudiannya telah dikejar oleh penduduk kampung sebelum terjatuh rebah kira-kira dua kilometer sebelum dipukul tanpa belas kasian.

Ketika terkulai lemah cedera dipukul beliau merayu dengan berkata “Aku nggak maling”iaitu ”aku tak mencuri” berkali-kali namun tidak dipedulikan sebelum tubuhnya disimbah petrol dan dibakar hidup-hidup.


Menurut laporan media arus perdana Indonesia, kes sedang disiasat dan beberapa suspek telah ditahan.

Sumber: dendangmaya.com

Cacing Pita Salmon Mentah

SEORANG lelaki di California, Amerika Syarikat, yang gemar makan sushi terutama daging ikan salmon mentah, terkejut apabila cacing pita sepanjang lebih 1.6 meter keluar dari duburnya ketika ke tandas.

Dr Kenny Bahn yang memberitahu rancangan laman web ‘This Won’t Hurt A Bit’ semalam, berkata pesakit dari Fresno itu pergi ke unit kecemasan Pusat Perubatan Komuniti meminta rawatan masalah cacing dan buang air besar berdarah.

Daily Mail melaporkan, menurut Bahn, apabila ditanya mengenai cacing itu, lelaki berkenaan menunjukkan bukti, cacing pita yang dibelit pada gulungan tisu tandas.

 

“Ukuran cacing itu lebih 1.6 meter dan menurut lelaki berkenaan, parasit terbabit ‘menggeltik’ keluar dari duburnya ketika dia duduk di atas tandas.

“Lelaki itu menyangka ususnya yang terkeluar. Dia kemudian dia menarik cacing itu keluar,” katanya.

Lelaki itu berkata dia tidak pernah ke luar negara namun makan salmon mentah setiap hari.

Tahun lalu, jabatan kesihatan Amerika memberi amaran salmon yang ditangkap di perairan Alaska mungkin mempunyai cacing pita.

Ikan itu yang dimakan mentah boleh menyebabkan jangkitan membawa kepada masalah penghadaman serta masalah jantung dan hati.

 

Sumber :  hmetro

Remaja Cantik Ini Dipaksa Kahwin Dengan Lelaki Tua Berpangkat Ketua Polis…Jika Tidak Mahu Diculik..!!!


Gaun pengantin putih terlihat menawan dikenakan seorang gadis di hari pernikahannya. Tapi raut wajah kesedihan terukir jelas di wajahnya.
Ya, kondisi tersebut dialami Kheda Goilabiyeva (17). Gadis cantik ini dipaksa menikah muda dengan seorang pria yang tak dicintainya jika tak ingin diculik. Ia menikah dengan Nazhud Guchigov, seorang ketua polis.

Pria tersebut sebelumnya sudah beristri. Guchigov diduga mengancam akan menculik remaja dan memperingatkan ‘konsekuensi yang tidak menyenangkan’ jika dia atau orang tuanya tidak menyetujui pernikahan, menurut surat kabar Rusia Novaya Gazeta.

Pada saat akad nikah berlangsung, petugas nikah pun sampai bertanya tiga kali kepada Kheda yang enggan menjawab sampai akhirnya mengatakan iya, apakah ia ingin menikahi pria 47 tahun seorang polis.

Khaleda kelihatan menitiskan airmata tatkala sang suami menurunkan tandatangan

Pernikahan Goilabiyeva ditentang warga setempat. Salah satu warga mengatakan, tak seharusnya mereka menikah karena perbedaan usia cukup jauh.

“Aku akan membunuh anak saya sebelum membiarkan dia menikah seperti itu,” kata seorang wanita. Saya menentang pernikahan ini.

http://infoterbaru1malaysia.blogspot.my/”>sumber

Jurugambar Dari Indonesia Melakukan Editan Yang Nampak Sungguh Real..

Jurugambar Indonesia, Syahril Ramadhan sering kali dilihat dalam gambar media sosialnya yang menggoda dengan selebriti, bergaya dengan pelakon di poster Hollywood atau hanya bercakap dengan ‘rakan-rakannya’ yang terkenal.

Tetapi ketika Ramadhan tidak mempunyai banyak kawan yang terkenal, dia mempunyai kreativiti dan beberapa kemahiran fotografi yang luar biasa.


Bakat sedemikian digunakan beliau untuk menjadi apa2 saja yang diinginkan di dalam gambar.

Dengan kemahirannya, dia boleh berada di Universe Cinematic Universe atau universiti filem DC.

Dia boleh berada dalam iklan dan video muzik.

Selain dari foto selebritinya, Ramadhan juga mempunyai koleksi imej yang merangkumi sempadan imajinasi.

Dilihat oleh kualiti gambar, dia pastinya lebih banyak daripada yang anda kenal “Photoshop Guru” yang biasanya dilihat dalam talian.

Dalam banyak ciptaannya, dia juga menambah humor, yang kadang-kadang halus kadang melampau.

Foto-foto visualnya yang mengagumkan baru-baru ini telah menjadi virus pada pelbagai platform media sosial, menghasilkan beberapa pujian yang baik dari penonton antarabangsa. Akaun Instagramnya kini mempunyai lebih daripada 184,000 pengikut dan kini meningkat.

Kami sememangnya berharap popularitinya yang semakin meningkat di luar Indonesia membuka lebih banyak peluang untuk photoshop berbakat yang lain mencuba peluang. Yang manakah kegemaran anda?

Gambar2 dia memang nampak real.