9 Perkara Jahiliyyah Yang Dahulunya Dianggap Sebagai Perkara-Perkara Biasa

Dengan perkembangan teknologi terkini dan cara terbaru untuk membuat kajian, kita mungkin menganggap kita tahu segalanya tentang zaman dahulu kala atau zaman kuno.

Bagaimanapun, lebih banyak kita belajar tentang kehidupan seharian mereka, lebih banya pengetahuan yang akan mengkagumkan kita disebabkan oleh beberapa amalan atau perkara yang dilakukan oleh mereka terlalu unik dan aneh bagi kita di zaman moden.

Seiring dengan peredaran masa, pelbagai perubahan yang telah berlaku sama ada di dalam budaya ataupun di dalam peradaban manusia. Ada yang telah ditinggalkan kerana tidak lagi relevan dan ada pula yang masih dikekalkan sehingga ke hari ini.

Berikut merupakan 9 perkara jahiliyyah yang dahulunya dianggap sebagai perkara biasa.

#1 Bola kaca dan tanah digunakan untuk mendapatkan payudara yang montok.

Wanita dan kecantikan berpisah tiada. Mereka akan melakukan apa sahaja untuk mendapatkan payudara yang besar dan montok. Bagi mereka, memiliki payudara yang besar adalah seorang wanita yang cantik dan seksi.

Mereka akan menggunakan bola gelas dan getah tanah serta menyapu krim minyak kelapa.

#2 Sistem tandas terbuka.

Jika dilihat pada abad ini, membuang air besar atau air kecil di tempat terbuka adalah perkara yang dianggap normal. Ketika ini, mereka mempunyai sifat semangat kawan yang tinggi sehinggakan buang air besar bersama.

Mereka akan berborak-borak panjang di dalam tandas sambil  ‘melabur’.

#3. Mencukur bulu kening apabila kematian seekor kucing.

Kucing dianggap suci dan mulia bagi masyarakat pada abad ini. Menurutnya, kucing yang mempunyai bulu yang halus dan lebat adalah kucing yang tinggi darjatnya.

Sekiranya kucing peliharaannya mati, masyarakat ini akan berkabung dan mencukur kening sebagai tanda kesedihan pada ketika itu.

#4. Meletakkan bawang putih ke dalam alat sulit wanita untuk mengesan kehamilan.

Pada abad ini, mereka masih tidak mengenal tentang dunia perubatan. Ujian kehamilan dilakukan dengan meletakkan bawang putih kedalam alat sulit wanita (vagina) . Sekiranya nafas wanita tersebut berbau bawang putih, maka dia sedang hamil.

#5. Bapa menjual anak lelaki.

Dalam sebuah keluarga, ayah merupakan ketua keluarga yang memiliki kuasa mutlak untuk melakukan sebarang keputusan.

Si ayah akan menjual anak lelakinya untuk dijadikan hamba kepada penduduk lain. Perkara ini hanya boleh dilakukan tiga kali sahaja.

#6. Seorang bapa boleh membunuh anak perempuannya.

Seorang bapa akan memilih suami kepada anak perempunnya. Mereka hanya menurut kata sahaja. Sekiranya anak perempuan ingar akan kata-kata bapanya, maka si bapa akan membunuh anaknya itu.

Jika bapanya mendapat tahu anaknnya menjalinkan hubungan cinta bersama orang lain, bapanya akan membunuh salah seorang daripada mereka- samada anak perempuannya atau lelaki berkenaan.

#7. Golongan wanita tidak boleh meratap kesedihan di upacara pengebumian.

Sekiranya ramai orang yang datang menziarahi kematian, maka si mati merupakan orang yang tinggi darjatnya dan bersifat mulia.

Pada abad ini, golongan wanita tidak dibenarkan mengeluarkan air mata. Mereka harus tabah dan cekal untuk meneruskan kehidupan seperti biasa.

#8. ‘Menebuk’ lubang dikepala untuk membuang roh jahat.

Penyakit yang melanda masyarkat ketika ini seperti sawan, sakit kepala, otot-otot lemah dan muntah-muntah perlu mendapatkan khidmat rawatan dengan segera daripada seorang dukun.

Mereka akan dirawat oleh dukun dengan cara menebuk kepala pesakit untuk mengeluarkan roh jahat (penyakit).

#9. Wanita mewarnakan rambut menggunakan sulfur(belerang)

warna rambut menggunakan sulfur

Manusia telah mewarnai rambut mereka sejak zaman dahulu kala, tetapi kekurangan pengetahuan dalam bidang kimia dan penggunaan bahan-bahan yang salah kadang-kala membahayakan kesihatan mereka.

Mereka juga menggunakan bahan-bahan dari tumbuhan untuk mewarnakan rambut mereka, tetapi kesannya tidak bertahan lama. Orang Yunani dan Rom pula menggunakan pewarna rambut kekal yang terdiri daripada bahan kimia yang berbeza termasuk belerang.

rambut kebiruan dan keemasan

Pada 1700-an, orang Itali gemar merendam rambut mereka yang panjang ke dalam sejenis bahan pencuci beralkali bagi mendapatkan warna keemasan untuk rambut mereka.

Ramai wanita Eropah menggunakan serbuk kunyit dan belerang untuk menjadikan penampilan mereka lebih bergaya. Orang Afghanistan pula percaya bahawa warna rambut mereka yang berbeza dapat menyembuhkan sakit kepala.

Sumber : Taiko

FOUZIAH GOUS SEBENARNYA SUDAH BERGELAR DATIN. INI BUKTINYA!

Fouziah Gous Sebenarnya Sudah Bergelar Datin. Ini Buktinya!
Suatu nama yang sangat gah suatu ketika dahulu dalam industri lakonan Malaysia. Orangnya pun cukup cantik. Kecil molek tapi berbakat besar dalam bidang lakonan. Kami rasa semua lakonannya mantap-mantap belaka.

Diam-diam rupanya Fouziah Gous sudah pun bergelar Datin. Perkhabaran itu telah diketahui selepas wajah suaminya Mohd Zhafran Md Yusof terpampangdi surat khabar tempatan dengan gelaran Dato’.
Dato’ Md Zhafran Bin Md Yusof
Bila suami sudah menjadi Dato’, maka secara automatik si isteri pun bergelar datin. Maka dengan rasminya Fouziah bolehlah dipanggil Datin Fouziah Gous.

Menerusi IG Stories Fouziah, dia ada memuatnaik gambar kerata akhbar tersebut sambil mengucapkan tahniah di atas pencapaian cemerlang dalam kerjaya suaminya


Semakin Ramai Artis Bergelar Datin
Sebelum ini kita sudah mengetahui beberapa orang selebriti sudah bergelar Datin selepas suami mereka dikurniakan darjah dan pingat dari Istana. Contohnya Datin Diana Danielle isteri kepada Datuk Farid Kamildan pendatang baharu dunia hiburan, Datin Elvina Mohamad yang kini bergelar isteri kepada seorang ahli perniagaan juga selebriti sukan permotoran, Datuk Mohd. Haniff Borhan.

Tahniah Hangat.com ucapkan kepada pasangan Fouziah Gous dan Zhafran!

Sumber/kredit:rakandianetwork

[VIDEO]BUDAK ZAMAN SEKARANG TIDAK TAHU MALU

Pasangan ini bermesra didalam lif.masyaallah Dalam lif pun jadi kerja maksiat. Hmmmm macam macam budak budak zaman sekarang ni. Sudah hilang sifat malu semata mata untuk memenuhi nafsu binatang mereka.

Dimana nilai nya kesucian wanita itu.

Kahwin lah cepat cepat jika sudah tidak boleh tahan. Halalkan hubungan itu, itulah jalan terbaik dari membuat maksiat di tempat umum.

Dizaman kononnya serba moden dan serba canggih ni. Berhati hatilah, aksi aksi anda menjadi perhatian Paparazi. Tunggu masa dan peluang untuk upload dan viral kan di media massa. Jangan nanti bila dah malu baru nak menyesal. Sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tiada gunanya lagi.

Berakit rakit kehilir berenang renang kemudian, bersakit sakit dahulu bersenang senang kemudian.
Keruntuhan akhlak zaman sekarang ni amat membimbangkan, pembuangan bayi dan sebagainya. Mula mula ringan bila dah sedap mula lah nak lebih kan. Ujungnya anak tak berdosa jadi mangsa. Kejam manusia zaman sekarang ni. Kejam sangat.

Jangan lah kita buat apa yang di paparkan dlm video ini. Ambil lah ia sebagai pengajaran. Jangan lah ditunjuk aksi aksi sebegini di tempat umum, kelak generasi akan datang akan mewarisi sifat sifat yang tidak baik yang telah kita wariskan kepada mereka. Renung renung kan lah.Sekian assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua.

Sila tonton video:

Sumber – dharian

Empat Sel Tahanan Ini Diiktiraf Paling Brutal Dan Zalim Di Dunia

Penjara bukanlah tempat untuk bersuka ria, sudah pastinya ia menyeksakan jiwa dan fizikal. Namun, walaupun banduan adalah pelaku jenaya, namun kebanyakan penjara memberikan layanan berperikemanusian kepada mereka.

Walaupun begitu, terdapat sebilangan kecil penjara yang melayan banduan lebih teruk daripada binatang.

iluminasi.com kongsikan 4 penjara paling ganas dan kejam di dunia.

 

4 . Penjara Newgate

Empat Sel Tahanan Ini Diiktiraf Paling Brutal Dan Zalim Di Dunia

 

London merupakan lokasi kepada beberapa penjara ganas yang terkenal, antaranya adalah Penjara Newgate. Ia tersangat ganas sehinggakan pada satu masa orang yang melalui penjara ini dapat menghidu bau busuk akibat kesengsaraan dari penjara ini.

Pada tahun 1750, 11 individu ditugaskan untuk membasuh dinding penjara ini dan 7 daripada mereka telah dijangkiti penyakit ketika bekerja di penjara itu.

Namun, dalaman penjara ini lebih menyeramkan. Penjara ini dibina khas untuk penjenayah paling berbahaya di London, termasuklah pembunuh bersiri, pembunuh upahan dan perompak.

 

Empat Sel Tahanan Ini Diiktiraf Paling Brutal Dan Zalim Di Dunia

 

Ramai di antara mereka yang ditahan di sini sehingga dihukum mati membuatkan penduduk tempatan menggelarkan ia sebagai pintu ke neraka.

Lantai penjara ini juga dipenuhi dengan pepjiat dan lipas sehinggakan pelawat terpijak serangga-serangga ini.

Penjara Newgate juga merupakan tempat yang penuh dengan kekejaman dan korupsi membuatkan banduan mati lebih awal daripada perbicaraan. Pengawal-pengawal di sini terkenal dengan mendera dan memukul banduan, melainkan jika ahli keluarga membayar wang perlindungan.

 

3. Bastille
Empat Sel Tahanan Ini Diiktiraf Paling Brutal Dan Zalim Di Dunia

 

Disebabkan Penjara Bastille terlalu kejam, ia membuatkan Perancis mempunyai cuti umum untuk meraikan kemusnahan “penjara” ini. Bastille merupakan kubu yang menjaga pintu-pintu kota Paris.

Namun, ia diubah menjadi penjara dan hanya sebilangan kecil sahaja yang ditahan di sini. Ia dianggap sebagai lokasi pengasingan dan penyeksaan bagi penduduk tempatan.

Sel-sel di sini sangat kecil dan gelap, dan banduan-banduan akan dihantar turun ke dalamnya menggunakan tali iaitu satu-satunya jalan masuk ke penjara ini.

 

Empat Sel Tahanan Ini Diiktiraf Paling Brutal Dan Zalim Di Dunia

 

Keluarga-keluarga bangsawan menggunakan penjara ini untuk secara rahsia memasukkan musuh-musuh mereka ke dalam penjara ini dan tidak dibebaskan sampai bila-bila.

Terdapat desas-desus mengatakan ada penduduk tempatan yang hilang pada waktu malam dan ditahan secara senyap di penjara ini.

Malah, lelaki yang memakai topeng besi itu bukanlah watak fiksyen, tetapi benar. Dia dipenjarakan selama 34 tahun dan identitinya disembunyikan menggunakan topeng besi.

Identitinya tidak diketahui namun ramai yang tahu dia dipenjarakan di Bastille.

 

2. Pelabuhan Macquarie
Empat Sel Tahanan Ini Diiktiraf Paling Brutal Dan Zalim Di Dunia

 

Empayar Inggeris menggunakan jajahan koloni dengan sebaik-baiknya. Ia merupakan perkampungan yang digunakan untuk membuang banduan dan memisahkan mereka daripada populasi awam.

Penjara ini terletak di kawasan terpencil biasanya di pulau-pulau atau wilayah koloni yang jauh. Secara realistiknya, kebanyakan daripada penjara-penjara ganas dalam sejarah adalah penjara seperti ini.

 

Empat Sel Tahanan Ini Diiktiraf Paling Brutal Dan Zalim Di Dunia

 

Mereka yang dihantar ke penjara ini diberikan kerja buruh yang berat yang mampu memperluaskan empayar mereka. Namun, kerja-kerja ini sebenarnya tidak termasuk dalam hukuman mereka.

Pelabuhan Macquarie yang terletak di Tasmania, Australia ini merupakan penjara yang sangat ditakuti oleh banduan yang dihantar ke luar negara. Ia merupakan penjara paling kejam di Tasmania.

 

Empat Sel Tahanan Ini Diiktiraf Paling Brutal Dan Zalim Di Dunia

 

Kem ini dibuka pada tahun 1822 dan selama 11 tahun, banduan dipenjarakan di sini dalam keadaan yang sangat kejam. Pulau ini terlalu sesak dengan banduan dan dianggap sebagai hina kerana banduan tidak diberikan makanan secukupnya.

Disebabkan terlalu sesak, banduan-banduan terpaksa tidur berdiri. Ia membuatkan seorang banduan menikam banduan lain sehingga mati dan berharap akan dihukum mati kerana lebih sanggup mati daripada tinggal di situ.

Ramai yang cuba untuk lari daripada penjara ini disebabkan hukuman sebat yang dahsyat serta kerja buruh yang sangat teruk.

 

Empat Sel Tahanan Ini Diiktiraf Paling Brutal Dan Zalim Di Dunia

 

Lelaki bernama Alexander Pearce pernah melarikan diri bersama 7 yang lain, namun berhadapan dengan masalah kelaparan.

7 yang lain sama ada menyerah diri atau mati, hingga meninggalkan Alexander keseorangan. Ada yang mengatakan Alexander membunuh yang lain dan memakan daging mereka, namun akhirnya dia ditangkap dan dihukum mati.

 

1. Penjara Urga
Empat Sel Tahanan Ini Diiktiraf Paling Brutal Dan Zalim Di Dunia

 

Mongolia digambarkan seolah-olah memang tempat yang kejam dari dulu lagi. Bermula tahun 1920, dunia barat mendapat gambaran buat kali pertama mengenai kehidupan banduan di Mongolia.

Penjenayah yang melakukan kesalahan berat di Mongolia berhadapan dengan hukuman kurung dalam kotak kecil.

 

Empat Sel Tahanan Ini Diiktiraf Paling Brutal Dan Zalim Di Dunia

 

Kotak tersebut tersangatlah kecil, seolah-olah saiz keranda dan diletakkan di dalam penjara bawah tanah. “Penjara” ini sangat mudah untuk dihasilkan. Selain daripada jarang diberi makan yang mana diberikan melalui lubang kecil, banduan biasanya diabaikan.

 

Empat Sel Tahanan Ini Diiktiraf Paling Brutal Dan Zalim Di Dunia

 

Ramai yang mati akibat keletihan pada musim panas, dan mati kesejukan pada musim sejuk, tanpa sesiapa pun ambil peduli.

Walaubagaimanapun, amalan ini telah diharamkan pada tahun 1920.

 

Kredit: Iluminasi

10 Teka-Teki Lucah Tapi Bukan Lucah..!

Ha..pastinya bila baca teka-teka ini otak masing-masing akan pikir kuning…apa dia agaknya..?? jom layannn 10 Teka-Teki Lucah Tapi Bukan Lucah bakal buat Sel Otak KARAT Berfungsi…!!!

1) Badannya keras tapi kurus, tidak mempunyai tangan dan berkepala hitam? Jawapan: Anak mancis daaa.

2) Apa dia yang masuknya lurus keluarnya bengkok? Jawapan: Jari tengah korek lubang hidung

3) Isap2..Sedapp… nanti dia keluar benda putih Jawapan: hisap rokok laaa…

4) Apa dia, kalau dikeluar dari lubang besar tak dapat, tapi kalau dikeluar dari lubang kecil dapat? Jawapan: Air Ludah

Teruskan Selongkar…

5) Apa yang masuknya keras keluarnya lembik? Jawapan: Terung direbus

6) Satu hari abang nampak satu benda:-yang panjang, besar dan tegap..-yang masuk satu lorong gelap -dengan goncangannya dan bunyian yang ganjil..-setelah sampai, dengan perlahan, ia berhenti -dan keluarlah isinya bertaburan… Jawapan: Keretapi bawah tanah

7) Apabila suami dapat, maka isterinya pun dapat sama, tetapi bila si isteri yang dapat, si suami tak mendapat sama. Apakah perkara itu? Jawapan: Gelaran Dato, Bila Suami mendapat gelaran Dato, Isteri akan dapat gelaran Datin, Tetapi bila Isteri mendapat gelaran Dato, suami tidak mendapat sama.

8) Tutup pintu tutup lampu bukak kain, main. Jawapan: Panggung Wayang start movie

9) Kalau orang main pegang benda ni mesti rasa gatal-gatal.. apakah ia..? Jawapan: Batang Keladi

10) Apa benda kalau main tekan-tekan picit-picit dia naik bangun ke atas…. Jawapan: Flappy Bird

Bibir bertemu bibir. Tangan asyik meraba lubang. Mata terpejam menikmatinya.
– Orang sedang meniup seruling.

Tengah terbelah, tepi berbulu. –
BERUS GIGI

Ku kangkangkan kakinya, ku usap², letak atas batang, rasa lega, apa dia?
– CERMIN MATA

Badan b’temu badan cucuk batang keluar air.
– MESIN TEBU

Ada 3 orang p’mpuan duduk kat kedai makan ais krim. Sorang tengah jilat ais krim, sorang tengah hisap ais krim, dan sorang lagi tengah gigit ais krim. Korang rasakan…Perempuan mana yang dah kawin?
– YG PAKAI CINCIN

Bukak kain nampak bulu, tarik bulu nampak biji, tarik biji nampak lubang.
– JAGUNG

Saya ada bermacam-macam saiz. Bila saya sakit saya akan meleleh. Bila saya keluar, banyak tisu yang akan digunakan. Bila awak hembuskan saya, akan berasa lega.  Jawapan: HIDUNG

Teka-teki Seakan Lucah
ni ada teki-teki lawak… di nasihatkan kepada para pembaca, bersihkan mental dlu sebelum menjawab teka teki ini.. hahahhaa.. pada yang berumur kurang daripada 18 tahun, sila minta bimbingan orang tua anda…

Apa yang bermula dengan huruf “K” akhir dengan”A”, ianya berbulu, berbentuk oval, nyaman dan mengandungi lapisan nipis keputihan? Jawapan: KELAPA

Apakah yang masuk keras dan berwarna “pink”, bila keluar lembik dan melekit? Jawapan: GULA-GULA GETAH

Apa yang mereka lakukan, lelaki secara berdiri, wanita secara duduk dan anjing secara tiga kaki? Jawapan: BERSALAMAN

Awak memasukkan batang kedalam saya. Awak ikat saya untuk saya berdiri. Saya kebasahan sebelum awak. Jawapan: KHEMAH

Jari memasuki saya. Awak menggesel-gesel saya bila awak teringatkan saya. Lelaki idaman akan mendapat saya dahulu. Jawapan: CINCIN PERKAHWINAN

Saya ada bermacam-macam saiz. Bila saya sakit saya akan meleleh. Bila saya keluar, banyak tisu yang akan digunakan. Bila awak hembuskan saya, akan berasa lega. Jawapan: HIDUNG

Saya batang yang keras. Hujungnya tajam. Saya akan datang dan masuk dengan lajunya. Jawapan: ANAK PANAH

What word starts with a ‘F’ and end in ‘K’ that means lot of heat and excitement? Jawapan: FIRETRUCK

What word starts with a ‘F’ and ends in ‘K’ & if you dont get it you have to use your hand. Jawapan: FORK

What is it that all men have one of. It’s longer on some men than on others, the pope does not use his, and a man gives it to his wife after they are married. Jawapan: SURNAME

What part of the man has no bones but has muscles, lots of veins and loves pumping? Jawapan: HEART

sumber : sweetyayang

22 KEJADIAN TIDAK DIINGINI BERLAKU DALAM MASA SESAAT SAHAJA

Kadang kala dalam masa sesaat sesuatu boleh berubah. Kejadian tidak diingini boleh berlaku dalam masa sekejap sahaja.

Ini merupakan 26 Kejadian Tidak Diingini Berlaku Dalam Masa Sesaat Sahaja
1. Lain kali jangan bergambar tepi laut

2. Tembak Apa tu bang

3. Lompat lagi bro lompat lagi

4. Terlalu Tunjuk Skill

5. 3,2,1 Menjerit

6. Kucing pun takut belon

7. Kerusi terjatuh

8. sesaat sebelum kucing terbangun

9. Pecah Kamera mahal aku!

10. Selfie yang silap timing

11. Bila kau start rajin cuci pinggan tapi air beku

12. Camana boleh terjatuh tu dik

13. Aku tak suka  badut!

14. Saya terjumpa katak, tapi dia tiba melompat

15. Inilah sebabnya ibu melarang saya bermain basikal di dekat penutup pembentung

16. Bila yang ditendang menuju ke arah saya

17. Masa untuk lari

18. Sesaat sebelum malapetaka

19. Selfie duluu, auch

20. Muka redha terima tendangan

21. Jaga tumpah air tuuu

22. Baru nak romantik sikit


Sumber

7 SELEBRITI INI MEMILIKI WAJAH ‘BABY FACE’! FUH, MAKIN BERUSIA KEKAL AWET MUDA!

Miliki wajah baby face memang menjadi dambaan orang ramai. Mana tidaknya, walaupun sudah berusia, namun wajah masih maintain cantik dan comel bak gadis sunti gitu.

MH kongsikan beberapa selebriti yang memiliki wajah ‘baby face’. Haa, ada antara mereka sudah 40an ya! Tak caya? Tengok ni.

Tapi serius bertuah individu yang miliki wajah seperti ini sangat bertuah kerana foreveryoung!

Jom #MHBelanjaGambar untuk korang 7 selebriti yang memiliki wajah baby face. Mana satu fav korang?

1.Nora Danish

 

2.Sari Yanti

 

 

3.Amy Mastura

4.Elyana

5.Liyana Jasmay

6.Wawa Zainal

7.Lisa Surihani

Sumber – mediahiburan / himpunanmedia

APA HUKUM MEMBESARKAN ANGGOTA SULIT?MESTI BACA DAN SHARE..

APA HUKUM MEMBESARKAN ZAKAR DAN PAYUDARA? ASSALAMUALAIKUM dibawah ini adalah hukum hakam agama tentang membesarkan zakar lelaki dan membesarkan payu dara wanita..

Ustaz, ana ada sedikit kemusykilan mengenai penggunaan ubat tradisional untuk memanjang dan membesarkan saiz zakar lelaki yang semakin popular hari ini. Ada mengatakan hukumnya haram atas alasan mengubah ciptaan Allah s.w.t. Ada pula mengatakan tidak mengapa atas alasan kesihatan.

Adakah alasan untuk menaikkan syahwat dibenarkan untuk membolehkannya? Bagaimana pula dengan penggunaan alatan-alatan seperti pump untuk tujuan yang sama? Mohon tunjuk ajar dan rujukan daripada pihak Fiqhmedic. Wassalam

Wassalam dan Syukran atas soalan.

Jawapan oleh Abul Harith:

Hukum membesarkan dan memanjangkan zakar, tertakluk kepada dua keadaan;
Ia menjadi HARAM apabila;

– bertujuan ke arah melakukan zina dan maksiat
– membuat prosedur yang lebih memudaratkan diri sendiri
Sebaliknya, ia dikira HARUS apabila;

– bertujuan mengekalkan keharmonian rumah tangga
– bertujuan mendapatkan lebih ramai zuriat

Dalam hal ini, ia bergantung kepada niat individu tersebut. Ianya bergantung kepada tujuan samada baik ataupun buruk. Ia sama seperti hukum pembesaran payudara. Sila rujuk;

Pembedahan Pembesaran Payudara

Namun, mengikut sains perubatan, prosedur pembesaran dan pemanjangan zakar bukanlah satu keperluan atas alasan berikut;

1. Panjang zakar adalah tetap (fix) pada setiap lelaki iaitu sekitar 5 inci (12-14 cm). Manakala panjang vagina kebanyakan wanita adalah maksimum adalah 4 inci (10 cm). Saiz kebanyakan zakar lelaki adalah memadai.

2. Disebabkan panjang zakar yang tetap, apa sahaja prosedur sama ada pembedahan atau rawatan lain tidaklah menambah kepanjangan zakar.

3. Pembedahan dilakukan dengan memotong ligament yang menggantung zakar (samada fundiform & suspensory ligament). Jadi zakar akan tertonjol keluar dan kelihatan lebih panjang.

4. Implantation silikon boleh membesarkan & memanjangkan zakar, namun terdapat banyak mudarat yang lebih teruk.

5. Rawatan ubatan tradisional pula dirisaukan mempunyai kandungan yang diragui dan memudaratkan, seperti mendatangkan komplikasi pada hati dan buah pinggang.

6. Urutan mungkin berkesan untuk melancarkan saluran darah pada zakar, namun hendaklah dilakukan oleh doktor yang pakar. Urutan tradisonal dikhatiri akan merosakkan tisu, salur darah & urat saraf

7. Penggunaan pump pula adalah untuk merawat mati pucuk (erectile dysfunction), bukannya untuk membesarkan zakar. Penggunaan melampau boleh menyebabkan zakar melecet dan tercedera

Sila rujuk : http://www.webmd.com/a-to-z-guides/penile-enlargement

Bagi mereka yang gemuk dan obese pula, boleh jadi 1/3 hingga ½ pangkal zakarnya dilindungi lemak yang berada di bahagian perut & pubic (pangkal zakar). Jadi senaman dan gaya hidup sihat boleh mengurangkan lemak & menonjolkan zakar kembali.

Berdasarkan kajian juga, kebanyakan individu yang merasakan zakarnya kecil adalah kerana perasaan inferior mereka dan faktor psikologi semata-mata. Begitu juga orang yang mendakwa berjaya membesarkan zakar, kebanyakannya tetap sama, cuma mereka mahu percaya zakar mereka telahpun panjang selepas makan ubat tertentu. Hal ini sama sahaja dengan placecbo effect.

Kesimpulannya, usahlah isu saiz zakar menjadi keresahan Muslim. Jumpalah doktor yang pakar jika ada masalah. ALLAH memerintahkan kita menjaga ‘amanah’ kemaluan yang diberi dengan sebaik-baiknya. Banyakkan pergantungan, ibadah dan doa kepada ALLAH demi menjaga keharmonian rumah tangga.

HUKUM MEMBESARKAN PAYUDARA WANITA

Salam…

Ustaz Love menerima pertanyaan daripada addeen :

“ustaz , nak tnyer hukum fiqh la ckt

hukum sorang pompuan membesar payu dara haram coz mengubah ciptaan Tuhan , so bagaiman dengan produk ombak besar dan lain2 yang berada di pasaran?adakah haram ?

apa bezanya produk ombak besar jika dibandingkan dengan cara menggunakan jarum bg mendapatkan hasil yang diinginkan dari segi hukum fiqh ?
tq“
Serba salah Ustaz Love nak jawab soalan ni.. ia agak sensitif terutama di kalangan wanita (walaupun lelaki juga punya payu dara). Jadi bacalah entry ini dengan wajah dan pemikiran yang serius.. jangan larikan fokus pemikiran kepada perkara2 yang tak sepatutnya.

Secara umumnya, sebarang aktiviti yang mengubah ciptaan Allah secara kekal, maka hukumnya adalah haram (kecuali dalam kes2 khusus yg dinyatakan dalam hadis spt menyambung rambut, mencukur bulu kening dsb yang mana walaupun ia akan tumbuh kembali atau boleh diubah kepada asal, tetapi ada larangan khusus yg mengharamkan perbuatan itu). Bagi perkara2 yang tiada larangan khusus, maka kena lihat sama ada perubahan itu melibatkan perubahan kekal atau tidak.

Sebagai contoh, jika melakukan pembedahan plastik pada wajah, maka hukumnya adalah haram kerana ia mengubah wajah itu secara kekal. Begitu juga dengan jika melakukan pembedahan pembesaran payudara untuk tujuan kecantikan, maka hukumnya adalah haram. Ia berbeza jika ada isu perubatan di situ..

sebagai contoh, jika seorang wanita dewasa mempunyai payudara yang kecil (macam budak belum akil baligh), maka ia dikira suatu kecacatan dan ada maslahah tertentu untuk dibesarkan (supaya boleh menjadi wanita yg normal dan boleh menyusukan anak), maka ketika ini harus melakukan pembedahan pembesaran payudara. Ataupun jika payudara terlalu besar sehingga menyebabkan sesak nafas ataupun selalu nak tersembam (sbb terlalu berat), maka haruslah melakukan pembedahan untuk mengecilkannya.

Kiranya, kalau ada maslahah dari sudut perubatan (dan disahkan doktor tiada kesan sampingan yg membahayakan), maka haruslah melakukannya.

Itu kalau bab pembedahan.. bagaimana pula dengan bab membesarkan payudara dengan cara suntikan atau pemakanan (makan ubat Ombak Besar ke, Ombak Rindu ke, Ong Bak ke dsb)? Bab suntikan dan pemakanan ini, harus melakukannya.. kerana perubahan itu bukanlah perubahan yg kekal abadi. Setakat pengetahuan Ustaz Love, produk2 pembesaran ini perlu diambil dalam skala dan tempoh tertentu untuk memperolehi hasil yang diinginkan.

Walaupun pembesaran itu melalui proses penambahan hormon dsb, tetapi ia berlaku secara semulajadi dan alami.. bukanlah lepas2 makan, terus payudara berubah bentuk.. sebaliknya perlukan masa sikit2 untuk membesar.

Cuma, dalam keghairahan melakukan perkara ini, perlu diperhatikan beberapa perkara.. antaranya yang paling utama adalah niat.. sbb apa nak lakukan pembesaran itu? Adakah sebab supaya nampak seksi dan nak tunjuk kepada lelaki (selain suami)? Kalau itulah tujuannya, maka hukumnya adalah haram.. kerana niatnya itu tak menghalalkan cara.

Ataupun jika menggunakan bahan2 terlarang.. sebagai contoh, menggunakan silikon yang merbahaya dan boleh menyebabkan kematian jika payudara itu pecah (masa kemalangan ke, tercucuk jarum ke.. kihkih).. ataupun menggunakan bahan2 yg haram spt bahan2 yang mengandungi DNA babi dsb.

Jangan pula silap faham bila dikatakan harus melakukan suntikan hormon itu, maka para pondan2 pun mengatakan harusnya mereka membesarkan payudara.. itu dah masuk bab lain.. menjadi pondan tu pun dah haram, tak kira la suntik hormon ke, tak suntik hormon ke.. yg Ustaz Love cerita ni pasal wanita tulen, bukan tiruan.. kihkih..

Apa pun, dapatkan dulu nasihat pakar perubatan yang diiktiraf.. ada kemungkinan orang lain takde masalah nak makan, tapi kita ada masalah.. sebab tubuh badan kita ni tak sama.. ada yg sakit kepala, makan panadol 2 biji boleh hilang.. ada yg kena makan ponston baru boleh hilang..

 

Sumber : budakhostel.com

Pemuda ini mempermainkan keris PUSAKA. Lihat makhluk apa yang muncul. Lihat apa yang terjadi..

Video ini memaparkan seorang pemuda sedang mempermainkan keris Pusaka. Cara dia main keris tu sungguh menarik minat orang, sebab tidak tahu apa yang akan berlaku seterusnya. Tapi cuba lihat dengan teliti saat seterusnya, lihat makhluk apa yang muncul, buat semua orang rasa tidak percaya jer. Main keris pun boleh panggil makhluk nie muncul di hadapan dia. Tapi kalau lihat betul-betul, adakah keris yang dimainkan oleh dia yang panggil, atau suara dia yang panggil makhluk tu datang? Huhu

Rupa-rupanya video ini adalah sekadar hiburan jer. Pemuda ini hanya untuk menghiburkan semua orang dengan gaya dia yang main keris Pusaka. Banyak orang suka rakam video yang pelik-pelik dan muat naik ke dalam youtube kebelakangan ini, mereka yang rakam video dan muat naik ke youtube ialah disebut sebagai youtuber.

Youtuber suka fikir idea-idea yang agak pelik, yang tidak pernah ada orang fikir, dan lepas tu rakamkan menjadi satu video yang menghiburkan dan muat naik ke dalam youtube, ia bertujuan untuk buat hiburan semata-mata. Tapi ada banyak yang memang sangat kretif. Cuba lihat apa yang pemuda nie buat memang cukup kretif. Lihat makhluk apa yang muncul selepas dia mempermainkan keris Pusaka. Jilake betol.. haha.. Jom saksikan video di bawah.

Sila tonton video:

 

[Gambar] Teknik Terbaru! Tular di Media Sosial CURI AYAM, SUMBAT DALAM KEMALUAN TEMAN WANITANYA KERANA..

Oleh kerana kesempitan wang ataupun jalan cepat nak lari dari belengu kewangan, pelbagai teknik mencuri yang begitu licik dilakukan oleh manusia sejak zaman bermula hingga ke akhirnya telah muncul.

Pencuri zaman sekarang macam dah ada diploma dan degree pulak. Semakin banyak idea mereka untuk mencuri. Semakin cerdik dan bermacam helah mereka buat untuk mencuri.

Kali ini penulis ingin kongsikan kisah dua orang pasangan kekasih yang mencuri ayam di sebuah pasar raya dengan tekniknya yang tersendiri. Teknik yang digunakan mereka berdua amatlah tidak terduga diakal manusia biasa lain untuk melakukannya.

Mereka berdua dikatakan dengan liciknya menyumbat ayam ke dalam kemaluan si teman wanita ayam di pasar raya untuk mencuri ayam tersebut.

Anda lihatlah adegan-adegan mereka yang begitu licik namun agak gila serta pengotor juga sebenarnya menerusi gambar-gambar ni.

Bagi kami, seekor ayam adalah terlalu besar untuk dimasukkan kedalam benda tu. Tapi boleh pulak kan ? Pelik betul manusia kat dunia ni. Siap Kantoi Plak Tuh.

Gambar cara mereka mencuri.

Seterusnya..

Bapa ‘benihkan’ anak dara sendiri gara-gara rindu isteri di Malaysia.

Tidak ada lagi kata yang tepat,untuk menggambarkan betapa biadapnya seorang bapa kandung yang tergamak menjadikan anak kandungnya sendiri sebagai tempat pemuas nafsu selama bertahun tahun.

Aksi haruan makan anak ini terbongkar apabila mangsa yang kini berusia 14 tahun di kabarkan membuat satu laporan polis kerana takut selepas mengetahui dirinya hamil 3 bulan.

Menurut pengakuan mangsa, terakhir kali di dirogol paksa oleh bapanya ialah pada 22 mac 2018 lalu. Ketika kejadian, dia sedang tidur dan didatangi oleh ayahnya dan memaksanya melakukan hubungan intim di rumah mereka di Lampung.

Mangsa turut menyatakan bahawa dia diancam dengan ugutan akan dipukul jika keinginan bapanya tidak dipenuhi.

Katanya lagi, dirinya sudah lama menjadi hamba pemuas nafsu bapanya sendiri semenjak ibunya pergi merantau ke Malaysia ketika umurnya 10 tahun.

Suspek yang kini dalam tahanan pihak polis daerah Pardasuka Lampung, mengaku melakukan perbuatan keji itu kerana terlalu rindu dengan isterinya, ditambah pula isterinya tidak pernah pulang semenjak berangkat ke Malaysia.

Mangsa yang kini disahkan mengandung tiga bulan, di jaga oleh neneknya sementara menunggu kepulangan ibunya dari Malaysia.

Sumber kedua artikel