5 Tempat di Dunia yang Menyimpan Rahsia Yang Besar, No 3 Boleh Membuatkan Umur Panjang

Bumi begitu luas dengan budaya dan adat yang berbeza.

Setiap tempat di Bumi bukan sahaja semulajadi, namun manusia juga sering mempunyai perkara yang luar biasa.

Pengembara pasti tahu akan perkara seumpama ini.

Ada Kemungkinan sesetengah tempat ini sangat jarang didengar di laman pelancongan yang anda baca.

Walau bagaimanapun, sesetengah tempat ini sudah tidak asing lagi didengari para pengembara.

Beberapa tempat ini mungkin sangat pelik kerana mereka mempunyai ciri-ciri luar biasa.

Malah, di satu tempat terdapat suku yang benar-benar luar biasa yang kita tidak pernah kenal sebelumnya.

1. Kerajaan kecil di China

Image result for chen mingjing

Kehidupan kurang upaya sememangnya adalaha sangat sukar.

Walau bagaimanapun, bukan bagi mereka yang tinggal di kawasan berhampiran Kunming, China.

Terdapat satu ‘kerajaan yang unik’ untuk orang kurang upaya.

Dunia yang unik ini dicipta oleh Chen Mingjing.

Dia menawarkan orang dengan kerdil untuk bergerak di sini.

Semua kerdil mempunyai pekerjaan di sini.

2. Orang-orang Pirahã

Bukan piranha namanya, tetapi Suku kaum Pirahã yang berasal daripada suku di Amazon dipanggil sebagai suku paling bahagia di dunia.

Mereka tidak dapat mengira dan tidak pernah tahu apa itu kalendar.

Mereka hanya tidur selama 20 minit dan percaya tidur untuk masa yang lama dapat mengurangkan kekuatan mereka.

Anggota suku ini tidak mempunyai rumah dan harta benda apa pun.

Bahasa mereka mempunyai tiga fon dan 7 konsonan sahaja.

Mereka boleh ingat nama dan ciri-ciri ribuan tumbuhan dan haiwan.

3. Ikaria

Image result for ikarian

Penduduk di tempat ini diketahui mempunyai kehidupan yang panjang.

Kaum Ikaria mempunyai jangka hayat kira-kira 100 tahun.

Rahsia yang terletak di lokasi pulau yang indah ini letaknya di Laut Aegean, Greece.

Orang di sini suka minyak zaitun, roti, susu kambing, dan teh herba.

4. Cândido Godói

Seperti tidak ada yang pelik didalam gambar ini, namun penduduk ditempat ini menyimpan rahsia yang hebat.

Image result for Cândido Godói

Cândido Godói di Brazil terkenal dengan purata jumlah kembar yang dilahirkan di sana.

Di sini, 80 keluarga menanggung 44 pasangan kembar.

Image result for Cândido Godói

Kebanyakan keluarga berpindah dari Jerman semasa Perang Dunia pertama.

Pada awal 90-an, fenomena luar biasa menarik perhatian wartawan.

Pihak berkuasa tempatan memberikan perhatian dunia dan memanggil tempat ini sebagai ‘land of twins’ tempat Tanah Kembar.

5. Suku kaum vaDoma

Orang-orang dari suku ini mempunyai gangguan genetik di kaki mereka dipanggil ectrodactyly.

Kerana ketiadaan jari lengkap mereka dipanggil “berkaki burung unta”.

Pengharaman perkahwinan antara suku membuat kaki mereka terus mengalami kelainan dari generasi ke generasi.

Pasti anda tidak pernah mengetahui tempat-tempat ini bukan? Kini anda sudah mengetahuinya hanya di KopiPahit info manfaat ini.

sumber: kopipahit

10 Tahun Tanpa Berita, Rupanya Ini Punca Waheeda Menghilang

Sebelum kita melihat punca Waheeda menghilang 10 tahun tanpa berita, mari kita lihat dahulu biodata Waheeda.

Waheeda (lahir Norwahidah binti Abdul Wahab, 23 September 1978 di Johor Bahru, Malaysia) adalah penyanyi dan pelakon Malaysia. Dia terkenal dengan muziknya yang menggabungkan unsur-unsur musik dunia, bunyi tradisional dan bunyi etnik Arab. Di bawah label MIG Records, dia mula-mula muncul ke dalam panggung muzik Malaysia pada tahun 2003 dengan “Wassini”, sebuah lagu yang merangkumi pengaruh muzik dan bahasa Arab. Sehingga kini, dia telah merakam lagu dalam bahasa Melayu, Arab, Inggeris, Urdu, Sepanyol dan Swahili.

Di Anugerah Industri Muzik 2005 (“Anugerah Industri Muzik”), Waheeda dicalonkan dalam kategori Best New Artist dan Best Album Pop Etnik untuk album “Binafsya”. Pada tahun 2008, beliau dicalonkan lagi dalam kategori Album Pop Etnik Terbaik untuk “Melodi Ahlaan”.

Walaupun nama panggungnya adalah Waheeda, dia kadang-kadang dikreditkan sebagai Waheeda Wassini dalam beberapa filem. Ini sebahagian besarnya disebabkan oleh populariti beliau sebagai penyanyi pelarian yang melanda “Wassini”.

Beliau mula menjadi fenomena dalam dunia industri hiburan menerusi lagu dendangannya yang berjudul Wassini sekitar pertengahan era milenium 2000-an. Tambahan pula, Waheeda juga pernah mewakili Malaysia di peringkat antarabangsa dalam festival muzik Voice of Asia pada tahun 2004 dan telah berjaya memenangi tempat ketiga.

Sekarang mari kita tonton video di bawah untuk mengetahui punca Waheeda menghilang 10 tahun tanpa berita.

Sila tonton video:

10 Penemuan Misteri Yang Mengejutkan Dalam Sejarah Yang Tidak Dapat Dijelaskan Oleh Sains, Sehingga Kini

Sejarah dunia ini penuh dengan misteri yang mengejutkan. Tiada siapa yang mampu merungkaikan kesemuanya, meskipun dengan menggunakan peralatan dan pengetahuan sains yang canggih. Tetapi ianya suatu yang menarik untuk melihat suatu yang pelik yang ada di dalam dunia ini.

#1. Burung Moa

Burung Moa merupakan burung yang pernah dulu hidup di New Zealand, dan menjadi pupus sekitar tahun 1500. Mengikut suatu teori, Burung ini telah dibunuh oleh orang Maori. Ketika ekspedisi pada tahun 20an, saintis menemui kuku burung ini di mana telah di terperlihara berabad-abad lamanya

#2. Kompleks Candi Saksaywaman, Peru

Hasil kerja batu ini tanpa mengunakan sebarang mortar. Dalam sesetengah kes, adalah sukar untuk menyelitkan sekeping kertas di antara batu tersebut. Ianya menunjukkan hasil kerja yang begitu halus. Setiap blok batu mempunyai permukaan yang rata dan setiap sudut yang bulat. Bagaimana ianya dilakukan? Tiada siapa yang tahu.

#3. Pintu Gerbang Matahari, Bolivia

Pintu gerbang ini telah ditemui di Tiwanaku – sebuah bandar yang kuno dan misteri di Bolovia. Sesetengah arkeologi mempercayai ianya merupakan pusat kepada sebuah kerajaan ketika zaman milenium pertama. Tiada siapa yang tahu apa maksud ukiran pada pintu gerbang itu. Kemungkina, ianya mempunyai hubungan dengan astrologikal atau astronomikal.

#4. Gua Longyou, China

Gua ini telah diperbuat daripada batu pasir mengunakan tangan manusia. Hasil kerja yang sukar itu memerlukan bantuan beribu orang. Namun, tiada siapa yang menceritakan tentang gua atau cara bagaimana membentuknya. Ianya telah menjadi rekod sejarah.

#5. Obelisk yang tidak siap, Mesir

Obelisk ini pada mulanya diukir dari permukaan batu, tetapi kelihatan ianya mula retak. Ianya dibiarkan dalam keadaan sebegini, tidak siap, dan saiznya agak mengejutkan.

#6. Bandar bawah laut Yonaguna, Jepun

Kompleks kuno ini telah ditemui secara kebetulan oleh seorang pengajar penyelam, Kihachiro Aratake. Batu yang diukur di bawah air pada 10,000 tahun yang lalu, sebelum piramid Mesir didirikan. Sesetengah pakar arkeologi mempercayai ketika zaman era primitif, manusia masih tinggal di dalam gua dan makan akar daun berbanding memburu; mereka tidak mempunyai kemampuan untuk mendirikan bandar batu.

#7. Mohenjo-daro, Pakistan

Rahsia kejatuhan bandar ini tidak dapat dirungkai oleh pakar arkeologi selama beberapa dekad ini. Pada tahun 1922, seorang ahli arkeologi bernama India R. D. Banerji yang telah menemui runtuhan purba di salah satu pulau di Sungai Indus. Soalan-soalan timbul: bagaimana kota besar ini jatuh? Apa yang berlaku kepada penduduknya? Banyak penggalian yang dilakukan tidak dapat memberikan sebarang jawapan.

#8. L’Anse aux Meadows, Kanada

Tapak arkeologi di Canada pernah menjadi tempat penjajahan yang ditemui oleh Viking pada beribu tahun yang lain. Fakta menunjukkan pelayar Scandinavia telah sampai ke Amerika Timur bertahu lamanya sebelum kelahiran Christopher Columbus.

#9. Terowong zaman batu

Penemuan rangkaian terowong bawah tanah, sepanjang Eropah, dari Scotland ke Turki, menunjukkan komuniti zaman batu ini bukan hanya pemburu semata-mata. Tapi tujuan utama terowong ini masih misteri. Sesetengah penyelidik mempercayai ianya digunakan untuk perlindungan dari haiwan liar, manakala sesetengah yang lain percaya ia membolehkan perjalanan yang selamat dari sebarang cuaca dan konflik.

#10. Batu berbentuk bulat, Costa Rica

Pembentukan batu yang misteri bukan sahaja disebabkan oleh bentuk yang bulat tapi disebabkan tidak tahu dari mana asalnya dan juga tujuannya. Ianya ditemui pada tahun 1930 oleh pekerja yang sedang membersihkan ladang pisang. Orang tempatan mengatakan, batu tersebut mempunyai emas tetapi didapati ianya kosong.

Apa pendapat anda dengan penemuan ini? Bagaimana pula di negara anda? Adakah terdapat penemuan yang masih terus menjadi misteri di negara anda? Sila bincangkan di dalam ruang komen!

Sumber : taikotai.tv

10 Haiwan berukuran ‘RAKSASA’ yang berjaya ditemui di dunia.. Tak masuk akal !!

Haiwan-haiwan ini biasanya mempunyai ukuran bersaiz kecil, tapi kadang-kadang akan jumpa yang saiz badannya sangat besar sampai tak masuk akal. Video di bawah memaparkan 10 haiwan yang berukuran besar dan tidak biasa, dan adalah “Raksasa” di dalam spesies mereka di mana berjaya ditemui di seluruh dunia. Tengok saja saiz badan mereka memang tak masuk akal!!Dunia ini memang ada banyak benda yang pelik-pelik tapi susah untuk dijelaskan.

Kadang-kadang pihak saintis pun tidak jumpa fakta yang menjelaskan fenomena atau kejadian pelik yang pernah berlaku di atas muka bumi ini. Salah satu contoh ialah fenomena “hantu”. Ada sesetengah orang katakan mereka nampak hantu dan buat mereka sangat takut. Tapi sampai hari ini masih tidak ada bukti yang kukuh, atau lebih tepat sekali tidak ada fakta yang dapat menunjukkan fenomena “hantu”.

Adakah hantu memang wujud? Kenapa tidak dapat dikesan oleh alat-alat yang dicipta oleh pihak saintis? Bidang ini masih ada banyak lagi yang perlu dikaji. Harap pihak saintis dapat cari jalan untuk mengatasi masalah ini.

Balik ke topik di mana haiwan yang berukuran besar nie. Haiwan yang berukuran raksasa mungkin disebabkan genetic mereka yang menyebabkan mereka tumbuh dengan saiz yang agak besar. Banyak orang hanya lihat dari filem tapi belum pernah lihat yang sebenar. Jom sama-sama kita tonton video di bawah. Lihat 10 Haiwan berukuran “RAKSASA” yang berjaya ditemui di dunia.. Tak masuk akal !!

Sila tonton video:

sumber :viralgempak

Bukannya Sempurna, 5 Spesies Ciptaan Sains Ini Malah Menjadi Semakin Menakutkan

Kini dengan kemunculan teknologi banyak makhluk dibuat secara saintifik.

Para saintis telah mencipta ratusan salib untuk pelbagai sebab.

Makhluk-makhluk saintifik yang dibuat ini tidak mengagumkan walaupun menyeramkan.

Kita tidak pernah membayangkan makhluk yang dihasilkan oleh saintis.

Ia seperti beberapa haiwan berikut yang melaporkan sumber dari laman Wittyfeed berikut.

1. Vacanti Mouse

Vacanti Mouse ini dijadikan di makmal.

Walau bagaimanapun, mereka mempunyai tulang rawan di dalam badan mereka.

2. Pink Bollworm

Bollworm Pink adalah sejenis serangga yang dikenali sebagai perosak dalam pertanian kapas.

Ini adalah spesies berbahaya yang menghancurkan ladang kapas di Asia.

3. Zombie Dog

Para saintis telah mengeluarkan gambar beberapa kepala anjing yang telah mereka simpan selama beberapa jam selepas kematiannya.

Ia juga dipanggil Eksperimen anjing zombie .

Percubaan ini adalah untuk menentukan sama ada manusia boleh dihidupkan selepas kematian atau tidak dan juga menolak kebarangkalian pemindahan kepala.

4. Ayam tanpa bulu

Pada tahun 2002, seorang ahli genetik Israel telah mencipta prototaip ‘ayam tanpa bulu.

Dia mengatakan bahawa ayam tanpa bulu boleh menjadi masa depan ladang ternakan ayam di negara yang panas.

5. Katak Lutsinar

Katak ini adalah penemuan hebat saintis.

Nampaknya apa yang ada di dalam katak dapat dilihat.

KREDIT: KAKITULAR

MENGERIKAN! JANTUNG NENEK INI BERDEBAR SAAT MENDENGAR SUARA ANEH DARI BAWAH LANTAI. KETIKA PETUGAS MEMBONGKARNYA MEREKA TERKEJUT TAK PERCAYA APABILA MELIHAT ISI DI DALAMNYA!

Akhirnya ia memanggil petugas setempat dan mereka yang menelisik lubang kecil di lantai rumahnya, menemukan 「mahkluk ini」.

Siti Halimah Karimun warga Kampung Sungai Balai Darat di Perak, Malaysia melihat ada seekor ular yang masuk ke dalam rumah.

Awalnya dia mengira ular itu tersesat. Dia melihat ular itu masuk ke rumahnya dan keluar kembali.

Menurut anak Siti Halimah, Mohd Salihin Asmawi, 52 tahun, dia menerima panggilan telepon dari ibunya.

Dari ibunya Asmawi mengetahui ada ular yang masuk rumah. “Tapi ibu beritahu ular itu keluar lagi setelah itu.

Ibu menelepon lagi menginformasikan ular itu masuk kembali ke dalam rumah sore tadi.

“Saya kemudian menelepon Angkatan Pertahanan Publik Malaysia (APM)untuk memberitahukan kejadian sebelum mereka tiba di rumah ibu saya tadi,” katanya

Petugas langsung melakukan pemeriksaan dan menemukan 14 telur ular di lubang kecil itu.

Mengerikan! Jantung Nenek ini Berdebar Saat Mendengar Suara Aneh dari Bawah Lantai. Ketika Petugas Membongkarnya Mereka Terkejut Tak Percaya Apabila Melihat Isi di Dalamnya!

“Setelah melihat ada lubang, anggota APM memecahkan lantai semen rumah ibu dan alangkah terkejutnya kami melihat seonggok telur ular di bawah lantai tersebut.

“Tetapi, ular tersebut tidak ada saat itu dan kami percaya ia sudah masuk ke dalam tanah karena lubang tersebut terlalu dalam,” katanya.

Sementara itu, Pejabat Angkatan Pertahanan Sipil Bagan Datuk, Letnan Mohd Zaidi Ahmad mengatakan, sampai jam 11 malam, anggota APM masih berusaha mencari ular tersebut.

Mengerikan! Jantung Nenek ini Berdebar Saat Mendengar Suara Aneh dari Bawah Lantai. Ketika Petugas Membongkarnya Mereka Terkejut Tak Percaya Apabila Melihat Isi di Dalamnya!

Sampai akhirnya penelusuran dilanjutkan esok hari dan akhirnya ular-ular itu ditemukan.Sekarang rumah kediaman Bu Siti sudah kembali aman.

SUMBER : CORETANMEDIA

(Video) Kerap Muat Naik Video Dicium Lelaki Mat Salleh!! Netizen Terkejut Dan Tak Percaya Status Hubungan Mereka Berdua!

Siapa sangka janda anak tiga rupanya masih mengiurkan lelaki di luar sana. Baru-baru ini kecoh apabila seorang wanita yang sudah berpunya tiga anak, Jinky Cubilan memuat naik sebuah video dia dicium jejaka mat saleh!..

Pasti ramai yang tertanya-tanya apakah hubungan mereka berdua sehingga dilihat begitu rapat sekali?

Akhirnya terbongkar apabila lelaki mat saleh berkenaan sebenarnya merupakan suami Jinky Cubilan sendiri!

Memiliki kulit sawo matang, hidung pesek, berperut bunci, lukisan kening yang pelik sememangnya membuatkan netizen terkejut dan tidak percaya bahawa lelaki berkenaan merupakan suaminya!

Lelaki mana yang mahu memperisterikan wanita sebegitu bukan?

Tetapi walaupun Jinky memiliki rupa paras yang tidak seperti model, dia sebenarnya seorang wanita yang memiliki sifat humor dalam berlawak.

Difahamkan Jinky bertemu dengan suaminya, Paul Anderson di Korea Selatan pada tahun 2010. Jinky yang berkerja di sebuah kelab komedi, bertemu dengan Paul yang baru menyertai tentera laut Amerika mula jatuh cinta pada kali pertama bertentangan mata.

Paul yang muda 3 tahun daripada wanita berkenaan mula bertemu janji selama 3 tahun sebelum Paul melamarnya dan diterima Jinky. Paul bagaimanapun mengakui bahawa dia menyukai setiap inci tubuh badan Jinky membuatkan sesetengah individu mencemburui hubungan cinta mereka.

Bahkan gambar-gambar mesra yang dimuat naik mereka turut menjadi bahan lawak dan sindiran oleh sesetengah netizen.

Kini Jinky sangat terkenal di Filipina dengan jolokan nama Madam Kilay. Bahkan dia turut dikenali melalui media sosial dan rancangan televisyen.

SUMBER : BUKUBIRU.SITE

Semua Orang Ketakutan Ketika Melihat “Setan Ini” Muncul di Supermarket, Tapi Bila Tahu Siapa Sebenarnya, Netizen Langsung Menjerit! Ya Ampun Cantiknya..!

Banyak orang tahu ada banyak cerita hantu di Thailand. Mungkin itu juga sebabnya mengapa film hantu di sana sangat amat menyeramkan. Ada seorang netizen yang memotret ‘sesuatu’ yang dia lihat di minimarket. Ketika foto tersebut di upload, foto ini langsung menyebabkan diskusi yang hangat.

Saat itu, dia melihat seorang wanita berambut panjang sedang meraih snack. Namun, ketika wanita itu membalikkan kepalanya, dia langsung syok bukan main. Mata wanita itu berwarna putih, dandanannya juga sangat menyeramkan. Benar-benar seperti melihat setan lagi belanja di dalam minimarket!

Salah seorang netizen menunjukkan bahwa sebenarnya ‘setan’ ini adalah seorang aktris yang bernama Sheranut Yusananda. Hari ini setelah syuting mungkin perutnya sangat lapar. Jadi tanpa menghapus make-up, Sheranut langsung ke minimarket untuk membeli jajanan.

Netizen yang mengupload itu juga berkata bahwa ada seorang adik laki-laki yang lewat dan langsung terdiam ketakutan ketika melihatnya.

Namun setelah dijelaskan, semua orang langsung bisa menghembuskan nafas lega.

Ada-ada aja ya sob. Kalau kamu melihat pemandangan seperti ini, apa yang akan kamu lakukan? Jangan lupa untuk SHARE dan LIKE artikel ini yah!

Sumber: Teep

10 CARA KEGUNAAN LISTERINE SELAIN SEBAGAI UBAT KUMUR

Pernah guna Listerine? Inilah 10 Kegunaan Lain Listerine Selain dari Berkumur yang Ramai Tak Tahu!… No 7 tu Tak Sangka Betul… Jom Kongsikan…!

Listerine dikenali sebagai ubat kumur untuk membersihkan gigi dan membasmi kuman di dalam mulut. Ubat kumur ini juga digunakan untuk mulut sentiasa berbau wangi.

Selain daripada digunakan untuk berkumur, Listerine juga ada beberapa lagi kegunaan lain yang bagus dan efektif yang anda tak pernah tahu. Di sini terdapat 10 cara kegunaan lain Listerine yang boleh anda amalkan.

1. Hilangkan Bau Busuk Pada Ketiak
Tuangkan sedikit Listerine ke atas bebola kapas atau kain putih dan sental ketiak korang. Listerine akan menghilangkan bau tengik korang tu dan memberikan bau yang lebih segar. Barulah bini korang suka kena peluk selalu.

2. Hilangkan Kegatalan Akibat Gigitan Serangga

Sapukan sedikit Listerine ke kawasan yang kena gigitan serangga seperti semut atau nyamuk. Ia membantu melegakan kegatalan dan mengelakkan kesan gigitan tadi daripada menjadi lebam. Kalau gatal nak kahwin lain, cara ni tak berkesan.

3. Membasmi Kuman di Mangkuk Tandas
Listerine bukan hanya boleh basmi kuman di dalam mulut, tetapi juga di mangkuk tandas korang. Tuangkan sedikit Listerine dan sental mangkuk tandas tadi dengan berus. Kuman mati, mangkuk tandas korang pun berbau wangi. Jangan sampai korang teruja nak cium mangkuk tandas tu pula nanti, naya.

4. Membantu Hilangkan Kelemumur
Basahkan rambut dengan sedikit air, kemudian tuangkan Listerine secukup rasa ke atasnya. Urut dan usap Listerine tu ke seluruh bahagian rambut hingga terasa kedinginannya. Syoknya. Balut kepala dengan kain tuala selama 20 minit. Selepas itu, bilas kembali rambut korang. Lebih jimat daripada korang bayar treatment for scalp kat salun.

5. Menghilangkan Kutu di Bulu Haiwan
Ramai penggemar kucing yang mengalami masalah kutu di bulu haiwan peliharaan mereka. Boleh campurkan Listerine dengan air dan spray ke bulu kucing tersebut. Selain itu, boleh juga dicampurkan dengan syampu mandian untuk digunakan ketika memandikan kucing tersebut. Confirm bertempiaran lari kutu tu nanti mengalahkan Usain Bolt.

6. Membersihkan Muka yang Berjerawat
Jika korang dah beli macam-macam pencuci muka mahal tetapi jerawat korang tak hilang-hilang, jangan korang sental dengan kertas pasir terus. Cuba korang guna Listerine pula. Sapukan sedikit ke seluruh muka setiap pagi dan malam. Jerawat-jerawat degil tu akan mengecut dan hilang. Barulah berbeza rupa kau dengan jalan berturap.

7. Membasmi Kuman di Berus Gigi
Korang selalu berus gigi untuk hilangkan kekotoran dan kuman di gigi, tapi bagaimana kalau berus yang korang gunakan tu pula berkuman? Tuangkan sedikit Listerine ke dalam gelas dan rendamkan berus gigi korang tadi selama 2-3 jam untuk mematikan segala kuman tu. Barulah korang boleh gunakan tanpa was-was.

8. Bersihkan Skrin TV atau Monitor Komputer
Spray sedikit Listerine ke atas kain dan sapukan ke atas skrin TV atau monitor komputer korang. Dijamin segala habuk dan kesan cap jari akan hilang sekelip mata. CSI Las Vegas pun takkan berjaya sabitkan korang dengan sebarang kes.

9. Hilangkan Bau Busuk di Dalam Tong Sampah.
Jika korang memang malas nak basuh tong sampah di rumah tu dan korang tak suka bau sampah yang busuk, ambil kain yang tidak di pakai dan rendam dengan sedikit Listerine. Kemudian tutupkan tong tersebut dengan meletakkan kain tadi di atasnya. Listerine tadi akan menyerap bau tersebut.

10. Melegakan Masalah Kaki Anda
Tuangkan Listerine ke dalam besen dan campurkan sedikit air dan cuka putih. Rendamkan kaki korang selama 30 minit ke dalam besen tersebut. Segala kulat dan kuman yang menyebabkan kaki korang berbau busuk dan bercagu tu akan hilang. Kulit kaki pun akan lebih cantik dan sihat. Barulah layak kaki korang tu pakai kasut Adidas NMD.

Ini antara beberapa cara lain penggunaan Listerine. Korang bolehlah cuba. Kalau tak rajin nak cuba, beli jugalah Listerine tu untuk berkumur.

Ikut Petua Orang Lama Kenali Rahsia Nafsu Wanita Berdasarkan Bentuk PUNGGUNG!!!

Punggung dan paha merupakan pusat segala pergerakan badan. Ia menentukan cara kita bergerak memajukan diri kita dalam kehidupan.

Banyak ujian dilakukan mendapati ada pelbagai cara untuk mengetahui personaliti seseorang dengan hanya memerhatikan bentuk fizikal tubuh seseorang.

Memetik portal Boldsky, pakar mendapati personaliti seseorang dapat dilihat melalui bentuk hidung, gigi, mata, kedudukan tahi lalat, mahupun punggung!

Ha! Pasti ramai jarang mendengar hal ini kan? Nak tahu macam mana bentuk punggung dapat ‘menceritakan’ personaliti seseorang? Teruskan membaca!

JANGAN ambil ringan pada punggung, sebab anggota bahagian belakang itu – tidak kira bentuk, warna atau ukuran – adalah milik mutlak peribadi, dan bukan untuk dikongsi dengan orang lain.

Ada pun perihal punggung, telah terbukti dulu, kini dan selamanya, sekiranya digunakan secara baik, ia boleh membawa faedah. Tetapi kalau tersilap guna, tidak kira apa cara, boleh membawa padah.

Terdapat 5 bentuk punggung dan paha iaitu seimbang, bulat, rata, besar dan tinggi. Yang mana satu anda?

1. Bulat

Individu yang mempunyai punggung yang bulat adalah seseorang yang berjiwa kental, idealistik,periang, sentiasa bersemangat, pandai mengawal perbelanjaan, suka bersosiol dan boleh bergaul dengan sesiapa sahaja.

Kuat mengharungi segala cabaran hidup sama ada cabaran yang baik atau yang buruk.

2. Seimbang

Paha dan punggungnya seimbang.Tidak terlalu besar.Tidak terlalu kecil. Tidak terlalu bulat.. Tidak terlalu rata. Pemiliknya dikatakan seorang yang tenang dan pemurah.Bakal ibu dan bapa yang baik.

Seorang ibu yang sangat penyayang. Seorang bapa yang jelas pemikiran ke man a hala tuju keluarganya dan sangat berjaya dalam kerjayanya. Perjalanan hidup teratur tanpa banyak masalah dan stabil.

3. Tinggi

Punggung tinggi ke atas. Orang ini dikatakan mempunyai daya seks yang sangat tinggi. Sangat disukai ramai. Tidak kisah dengan kata-kata negative orang lain. Hatinya tidak mudah sensitif dengan kata-kata yang diluahkan orang lain.

Suka berseronok. Orang ini suka membuat sesuatu mengikut hati dan perasaan bukan fikiran menyebabkannya sukar mendapat status tinggi dalam masyarakat.

4. Besar

Pemilik punggung besar dan paha besar seorang yang ro man tik. Subur. Sihat. Penuh rasa cinta. Sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai cita-cita.. Ceria,pemurah dan bijak menguruskan kewangan.

Baginya tidak ada yang mustahil. Segalanya boleh diatasi. Jenis no problem.. Sentiasa mengukur kejayaan diri dengan jumlah harta dan wang yang mampu dikumpulkan.

5. RataPunggungnya rata atau hampir samarata dengan badan. Ia melambangkan empunya diri yang lurus, bijak danterlalu idealistik. Tidak pandai mencari peluang berniaga. Jika perempuan, ia dikatakan tidak subur dan tidak mempunyai anak lebih dari satu.

Tidak mempunyai perancangan masa depan yang jelas. Terlalu berserah kepada keadaan tanpa ada insiatif untuk memajukan diri.

6. Bentuk hati


Pakar mendapati kebanyakan wanita mahu memiliki bentuk punggung macam ni. Kenapa? Sebabnya bentuk punggung ini dianggap bentuk paling sempurna.

Dalam erti kata lain, mereka dikatakan tergolong dalam kategori bijak pandai selain sering disifatkan jujur dengan perasaan mereka. Jadi, mereka berani tampil dan menyuarakan buah fikiran kepada sesiapa sahaja.

7. Bentuk V


Bentuk punggung ini biasa dilihat pada orang berumur kerana semakin meningkat usia seseorang, semakin banyak pengalaman ditimba.

Jadi, mereka yang memiliki punggung berbentuk V ini selalunya disifatkan sebagai penyelesai masalah selain sering berperanan sebagai seorang pendamai.

8. Bentuk A


Jika anda seorang yang suka memusatkan tumpuan kepada kehidupan harian dan mengutamakan keluarga dalam segala hal, mungkin anda memiliki punggung berbentuk A ini. Cuba lihat!

Selain itu, anda terlalu bercita-cita tinggi dan memberi fokus kepada matlamat anda, sekali gus menjadikan peluang untuk anda berjaya lebih luas!
Namun, harus ingat! Jika anda terlalu fokus kepada sesuatu perkara, anda mungkin akan terlepas banyak hal lain di sekeliling anda.

Dah tengok bentuk punggung anda? Jadi, anda yang mana satu?

Sumber: hidungkembang.com