Gelandangan Ini Memberikan Kotnya Kepada Wanita Yang Kesejukan, Tanpa Dijangka Kehidupan Gelandangan Ini Telah Berubah Lima Hari Kemudian

Gelandangan Ini Memberikan Kotnya Kepada Wanita Yang Kesejukan, Tanpa Dijangka Kehidupan Gelandangan Ini Telah Berubah Lima Hari Kemudian

Menjadi lumrah kebanyakan manusia yang suka mengadili seseorang berdasarkan apa yang mereka lihat melalui cara berpakaian. Apabila satu pasangan kekasih telah bertemu dengan seorang gelandangan yang tidak mementingkan diri dan menawarkan kotnya kepada pasangan ini dalam cuaca yang sangat sejuk, mereka tahu, sesuatu perlu dilakukan kepada lelaki ini, dan jangan terlalu cepat menyalah anggap golongan gelandangan.

Pasangan Charlotte Ellis dan Taylor Walden telah terkandas di stesen keretapi bawah tanah London’s Convent Garden pada bulan Januari 2017 dalam cuaca yang sangat sejuk dan mereka telah ketinggalan keretapi terakhir.

Mereka yang berasa risau dan kesejukan tiba-tiba telah disapa oleh satu suara yang datang dari arah belakang. Dari rupanya, lelaki ini seorang gelandangan bernama Joey. Joey menawarkan kotnya dan dengan segera Charlotte telah mengambilnya. Taylor pula memandangnya dengan wajah yang pelik.

Kredit : Getty Images/Alexandra Arciszewski/EyeEm

Pasangan ini telah duduk bersama Joey dan mula berbual. Charlotte telah menulis di dalam Facebooknya, “Ada sesuatu yang lain mengenai lelaki ini, yang menunjukkan keikhlasan.”

Charlotte Ellis membuat keputusan untuk mengajak lelaki gelandangan ini pulang ke rumah bersamanya.

Charlotte menulis, “Tiada siapa yang patut ditinggalkan dalam keadaan cuaca yang seperti ini. Saya tidak kata kamu semua patut mempercayai semua orang yang kamu temui di tepi jalan, tetapi kepada siapa yang kamu rasa dengan pasti untuk mempercayainya!”

Charlotte juga memahami ada segelintir orang yang akan kurang bersetuju dengan tindakannya kerana biasanya ‘kebanyakan orang dengan segera terus mengadili’ . Tetapi bagi Charlotte Ellis, beliau merasakan, tidak semua golongan gelandangan itu adalah penyalahguna dadah atau alkohol dan mereka bukan orang yang jahat.

Selepas mendengar pelawaan Charlotte, Joey telah menolak dengan baik tetapi akhirnya dia menerimanya selepas Taylor berkata kepadanya, “Jika kamu tidak mengikut kami pulang ke rumah, saya juga tidak dapat membawa teman wanita saya ini pulang ke rumah.”

Kredit : Getty Images/Universal Images Group

Apabila mereka sampai di rumah, pasangan ini dan rakan barunya, Joey telah minum bersama dan berbual sambil berkongsi cerita dan kisah lampau dengan tanpa disedari, mereka telah menjadi seperti rakan karib.

Charlotte menulis, “Ada sesuatu mengenai dirinya yang saya tidak boleh jelaskan. Ia seperti sesuatu perkara yang telah ditakdirkan. Saya tidak mengharapkan semua orang untuk memahami.”

Charlotte menulis lagi, “Sebagai rasa terima kasih, Joey telah memberi kotnya kepada Taylor. Pada pandangan saya, hadiah itu merupakan satu makna yang besar lebih daripada hadiah lain yang saya dan Taylor pernah terima.”

Pada keesokan harinya, Charlotte berasa risau untuk memberitahu ibunya yang beliau telah membawa masuk seorang gelandangan ke dalam rumahnya. Mujurlah ibunya memahami selepas menemui Joey.

Charlotte Ellis berkata, “Pada mulanya, rakan-rakan dan keluarga berfikir kami telah hilang akal dan bersangka buruk. Kemudian kami memperkenalkan Joey kepada mereka dan dengan serta merta Joey telah diterima sebagai rakan oleh mereka kerana semua dapat melihat keikhlasan dan kejujuran yang terdapat di dalam dirinya.”

Kredit : Facebook /Taylor Walden

Charlotte juga berkongsi dengan pengguna Facebook bagaimana beliau telah membantu Joey untuk menjadi seorang yang lebih baik. Charlotte menulis, “Kami membawanya ke restoran makanan India, kami memotong rambutnya dan kami memberinya sebuah telefon. Rakan saya memberinya pakaian yang baru. Mereka bermain bola bersama, menonton wayang dan bermain ‘playstation’. Joey juga membantu ibu memberi makan kudanya dan menyertai makan malam kami.”

Lima hari kemudian, Joey telah menghadiri satu temuduga kerja dan dari situ, Joey telah diterima bekerja di satu syarikat.

Dalam Facebooknya, Charlotte memberi kesimpulan, “Kadangkala apa yang seseorang itu mahukan ialah seseorang yang dapat memberi kepadanya sedikit masa. Seseorang boleh memulihkan kepercayaan dirinya dengan bersikap berperikemanusiaan. Saya berkongsi kisah ini dengan satu sebab sahaja, sila luangkan sedikit masa dan bertanya kepada mereka, bagaimana hari mereka. Biar mereka tahu, masih ada orang di luar sana yang peduli dan mengambil berat. Hanya berikan sedikit sahaja masa anda. Ia tidak mengeluarkan apa-apa belanja.”

Jika anda suka dengan kisah ini. Sila berikan sokongan dengan KONGSI bersama rakan anda supaya kami dapat terus berusaha menyediakan kandungan berkualiti buat tatapan komuniti semua. Ribuan Terima Kasih.

Sumber : Sembangjerr.com

Inilah 8 KESILAPAN Yang Biasa Wanita Buat Selepas Hubungan Intim, WANITA WAJIB BACA NI. No. 7 Paling BAHAYA.

Dr Ejikeme, Pengarah Perubatan di Adonia Medical and Aesthetic Clinic, London berkongsi kesilapan mengenai kesihatan yang biasa wanita lakukan selepas berasmara.

1. Tidak buang air kecil

Ya, memang liat rasanya nak bangun dari katil selepas aktiviti memenatkan itu, tapi kamu MESTI buang air kecil. Wanita mempunya saluran kencing yang pendek, jadi selepas seks bakteria boleh pergi ke pundi kencing dan menyebabkan uterine infection (atau cystitis). Membuang air selepas berasmara ‘membersihkan’ uretra dan mengurangkan risiko kamu menangis semasa kencing untuk tiga hari berikutnya.

2. Melakukan douching dan meletak minyak ke dalam vagina

Dude, vagina are SELF-CLEANING, okay? Menggunakan minyak atau douching boleh mengubah persekitaran dan pH semula jadi vagina. Ini meningkatkan risiko jangkitan yis, pasti kamu tak mahukannya, kan?

3. Mengelap dari belakang ke depan

Peraturan penting yang pasti kamu dah tahu – lap dari depan ke belakang. Jika kamu lakukan sebaliknya, ia akan menarik bakteria dari dubur ke saluran kencing, meningkatkan risiko jangkitan termasuk cystitis.

4. Lupa makan pil perancang

Kita sibuk sepanjang hari, kan? Setiap orang yang mengambil pil perancang pasti pernah terlupa makan sekurang-kurangnya sekali. Jika kamu pernah atau masih alaminya, jangan lupa ambil emergency contraception, lebih-lebih lagi jika kamu belum bercadang untuk mulakan keluarga.

5. Abaikan pendarahan selepas hubungan intim

Pendarahan selepas seks perlu sentiasa diberi perhatian. Ia boleh menandakan pendarahan dari serviks atau penebalan lapisan endometrium. Jika kamu alaminya, cepat-cepat lakukan pap smear atau berjumpa pakar sakit puan.

6. Abaikan kesakitan selepas seks

Menyedihkan, ramai wanita menderitainya dalam diam. Jika kamu rasa sakit ketika atau selepas seks, ia perlu diperiksa. Jangan berdiam diri kerana masalah seperti fibroid hinggalah kekeringan vagina boleh diubati.

7. Abaikan keputihan melampau

Setiap wanita mengalami keputihan jadi tak ada apa yang perlu dimalukan. Dalam sebulan pasti kamu perasan keputihan berubah tekstur, dan ini normal. Tapi jika warnanya menjadi gelap dan berbau, ia mungkin jangkitan yis. Ia mungkin juga petanda penyakit kelamin. Jadi cepat dapatkan pemeriksaan.

8. Lambat ambil ‘perlindungan kecemasan’

Bila bercakap mengenai emergency contraception, konsepnya adalah ‘the sooner the better’. Jadi segera berjumpa pakar sakit puan atau ke farmasi selepas unprotected sex jika kamu tidak merancang untuk hamil.

Sumber : amertastory.com

Lelaki buat laporan polis wanita urut batin tak keluarkan aiR dia…lawak betul

Lelaki buat laporan polis wanita urut batin tak keluarkan Air maninya | Jika dahulu China merupakan negara yang agak pelik rakyatnya setiap apa perkara yang pelik pasti ianya dari China. Namun sejak kebanjiran Warga China Di Malaysia kemungkinan jua rakyat Malaysia telah menerima penyakit tersebut.

Ini kerana seorang lelaki telah mendakwa di tipu oleh rumah urut di suatu tempat kerana ketika urut batin wanita terebut tidak keluarkan air maninya ini kenyataan report polis yang menjadi tular

Jadi tidak hairanlah mengapa portal Kosmo mendakwa urut batin sebenarnya onani baca artikel penuh dibawah

MENURUT pengalaman pengunjung-pengunjung pusat urut di sekitar Lembah Klang, kaedah urutan batin yang ditawarkan di rumah berkenaan sebenarnya adalah khidmat melakukan onani.

Bezanya ia dilakukan menggunakan tangan tukang urut wanita sehingga pelanggan khususnya lelaki, mencapai klimaks dan mengeluarkan air mani,

akui lelaki yang hanya mahu dikenali sebagai Man, 29, yang tidak menafikan sekadar mencuba-cuba urutan batin yang sering disebut teman-temannya.

Menurut Man, urutan batin merupakan satu perkhidmatan yang khusus, bukan sebahagian daripada pakej urutan badan dan lain-lain.

Pusat urut itu melabel perkhidmatan itu sebagai urut batin ketika menawarkannya, tambah Man.

Bagaimanapun, pakar urut tradisional yang sudah bertahun-tahun melakukan urutan pemulihan tenaga batin menegaskan urutan sebenar tidak melibatkan pengeluaran air mani.

Teknik

Apa yang kami lakukan ialah mengurut bahagian badan yang mempunyai kaitan dengan anggota sulit itu dan mencari urat di sekitar alat sulit pelanggan untuk dibetulkan

Ia sama ada mengurut untuk membuang angin, membetulkan urat atau memecahkan lemak, ujar seorang pengusaha kedai bekam dan resdung di Kampung Dato Harun, Petaling Jaya, Ahmad Husin, 34.

Berpengalaman melakukan urutan pulih batin sejak lebih lima tahun lalu, Ahmad yang berguru dengan beberapa pakar urut tradisional menjelaskan, urutan batin tidak bertumpu kepada bahagian zakar dan buah zakar semata-mata.

Sebaliknya antara bahagian badan lain yang terlibat termasuklah pinggang, labu atau belakang betis, tapak kaki, bawah buah zakar dan bawah pusat sehingga ke zakar.

Teknik urutan juga bukan sembarangan. Contohnya, jika mengurut di sepanjang zakar, teknik yang digunakan ialah melurut sedangkan pada bahagian buah zakar, teknik urutan yang digunakan ialah mengasak, terangnya.

Tambah Ahmad, urutan pulih batin yang sebenar juga tidak melibatkan rasa ghairah atau rangsangan ke arah keinginan mencapai kepuasan seksual.

Seharusnya, ketika diurut pelanggan akan berasa sakit dan senak kerana teknik mengurut adalah sama seperti mengurut bahagian badan yang lain.

Keadaan zakar menegang biasanya berlaku apabila darah mengalir lancar setelah urutan menggunakan teknik mengasak dilakukan pada buah zakar dan bahagian bawah zakar tetapi ia masih tidak menyebabkan pelanggan berasa ghairah, dedah Ahmad.

Pendakwah bebas dan pakar motivasi kekeluargaan, Wan Akashah Wan Abdul Hamid pula menjelaskan, urutan batin yang dilakukan semata-mata untuk berseronok adalah haram.

Jika seorang lelaki itu mengalami masalah lemah tenaga batin, ia akan menjadi satu bentuk penyeksaan kepada isteri kerana tidak mendapat nafkah batin.

Dalam keadaan itu, kalau lelaki berkenaan tidak berubat maka isterinya boleh meminta fasakh daripada suaminya. Itulah tahap keseriusan keadaan ini.

Hukum berurut batin jatuh dalam kategori harus jika ia berkesan memulihkan masalah kesihatan dan keharmonian rumah tangga.

Zakar lebam

Bagaimanapun sekiranya urutan batin tidak mampu menyelesaikan masalah dan sebaliknya cenderung ke arah kepuasan seksual, maka hukumnya haram,kata Wan Akashah.

Jelas Wan Akashah, urutan batin ke atas lelaki tidak sepatutnya dilakukan oleh seorang wanita kerana ia melibatkan alat sulit.

Wan Akashah turut menyuarakan kebimbangannya terhadap segelintir suami yang cenderung mendapatkan urutan batin onani kerana ia boleh menyumbang kepada kepincangan rumah tangga.

Bayangkan si suami lebih puas berurut batin di rumah-rumah urut berbanding ketika bersama isteri sendiri, kata beliau.

Katanya lagi, banyak masalah baru akan timbul apabila suami sudah tidak berkeinginan terhadap isteri masing-masing.

Sementara itu, pakar sakit tuan, Dr. Mohd. Ismail Tambi, 59, menyangkal kebenaran kelebihan mengurut zakar.

Mustahil urutan dapat membesarkan, memanjangkan, memulihkan mati pucuk, mahupun meningkatkan prestasi zakar seseorang.

Ini kerana anggota sulit ialah organ vaskular (yang dipenuhi salur darah) dan tidak boleh diurut. Ia sama seperti bahagian leher dan buah dada.

Jika bahagian ini diurut secara kasar, dikhuatiri ia akan menyebabkan kerosakan dalaman yang boleh mencacatkan anggota itu.

Sudah ramai pesakit yang datang kepada saya dengan zakar yang lebam, bentan dan terkulai akibat melakukan urutan batin.

Saya faham, ramai yang tertarik untuk menjalani urutan seperti itu kerana tertekan dengan masalah yang dihadapi. Tetapi fikirlah baik-baik.

Tidak mustahil masalah batin mereka itu berpunca daripada penyakit lain seperti kencing manis, ketidakseimbangan hormon atau tekanan darah tinggi.

Jika masalah mati pucuk berpunca daripada penyakit-penyakit ini, kemungkinan masalah lain pula akan timbul andainya pesakit menemui tukang urut yang turut menggunakan ubat berasaskan herba.

Sebab itulah saya meminta individu yang mempunyai masalah zakar agar merujuk pakar perubatan terlebih dulu sebelum mengambil tindakan sendiri, cadang beliau

Eksklusif..Punca Yusof Azmi Meninggalkan PPIM Sangat Mengejutkan Ramai..Rupa-rupanya..

KUALA LUMPUR – Pengarah Unit Tindakan Khas (UTK) Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Yusof Azmi secara rasmi meninggalkan PPIM apabila mengambil keputusan mengundurkan diri daripada perjuangan bersama NGO itu setelah lapan tahun berkhidmat.

Pengumuman itu dibuat oleh Yusof sendiri disaksikan Ketua Aktivis PPIM, Datuk Nazim Johan menerusi satu sidang media khas berlangsung hari ini.

Yusof dalam sidang media berkenaan melahirkan rasa kecewa dan terkilan terhadap insiden yang berlaku baru-baru ini sehingga mencemarkan nama baik PPIM.

Menurutnya, dia rasa dikhianati kerana difitnah oleh pihak yang selama ini diberi pertolongan dengan ikhlas.

“Saya buat keputusan untuk tidak lagi bersama PPIM. Saya hanya akan memenuhi jemputan untuk ceramah dan sebagainya tetapi tidak untuk sebarang kes-kes aduan seperti yang saya lakukan selama ini. Saya tidak mampu untuk teruskan perjuangan dengan PPIM adalah kerana pengkhianatan yang berlaku.

“Saya mahu teruskan kehidupan seperti biasa fokus dengan perniagaan, serta meluangkan masa bersama isteri dan anak-anak. Saya sudah ada perancangan untuk beri makan kucing. Bina penempatan untuk bela nasib kucing-kucing terbiar. Sekurang-kurangnya saya tahu kucing-kucing ini tidak akan gigit saya balik,” katanya.

Yusof turut menafikan mendapat tekanan politik yang menyebabkan dia membuat keputusan untuk mengundur diri.

Sebaliknya ia lebih kepada rasa kecewa terhadap pihak yang selama ini dianggap seperti keluarga sendiri.

“Saya beri pinjam pada pengadu saya ingat sudah lebih pada juta dan tidak pernah kita minta balik bagi pinjam RM3,000, RM5,000, RM10,000 bila kira-kira balik dah juta. Kita tidak harap apa-apapun tapi janganlah gigit dan bunuh saya balik,” katanya.

Mengulas lanjut, Yusof berkata, dia sudah memaafkan empat individu yang sebelum ini mendakwa berlaku penyelewengan wang ketika pengurusan kes-kes ah long yang dikendalikannya.

“Saya berpegang begini, walaupun dalam keadaan kita teraniaya, jangan kita berlebih-lebih. Mereka bersalah, tetapi takkan lah saya nak buat sehingga mereka dipenjarakan.. saya bukan jenis manusia begitu. Saya sudah maafkan mereka. Mereka juga sudah hentikan perkara-perkara ini,” katanya.

Sementara itu, Nazim berkata, keputusan yang dibuat Yusof telah dibincangkan dan PPIM sedia menerima keputusan itu bagi menghormati permintaan Yusof.

“Yusof seorang budak yang degil. Macam mana dia degil untuk bantu orang lain walaupun dia sendiri terpaksa susah. Saya sudah pujuk pun dia tidak mahu. Namun PPIM sentiasa terbuka menerima Yusof sekiranya dia berubah fikiran nanti,” katanya

Sumber

Inilah 7 Cara Pramugari Berlatih Sebelum Layak Bertugas Di Awan Biru Yang Ramai Tak Tahu. No. 5 Paling Ekstrem!

Bekerja sebagai pramugari adalah salah satu pekerjaan yang diinginkan oleh ramai wanita. Bukan apa, selalunya orang kerja akan nampak bangunan, kereta tapi pramugari pula dapat bekerja di awan biru. Menyaksikan awan awan yang dilintasi, burung burung melintasi, siapa tak seronok kan. Paling seronok apabila dapat terikut travel di dalam dan luar negara. Fuh, yang tu memang seronok.

Namun, walaupun bekerja sebagai pramugari di awan dipandang sebagai kerja yang diidamkan ramai wanita, tidak semua orang yang tahu proses sebenar latihan yang perlu dilalui oleh calon calon pramugari bagi membolehkan diri mereka terbang di awan biru.

Baru baru ini, sempena menyambut ulangtahun yang ke 70 pada tahun ini, Syarikat penerbangan Singapura, Singapore Airlines (SIA) telah sudi berkongsi dengan masyrakat di luar cara cara apakah proses yang perlu dilalui oleh calon calon pramugari sebelum layak dilantik pramugari yang sebenar.

SIA menjelaskan, untuk menjadi pramugari, calon pramugari akan diwajibkan menjalani latihan yang ketat selama 15 hari. Antara modul latihan yang dijalankan ialah latihan untuk tugasan dalam kapal, latihan keselamatan dan juga latihan asas untuk kemahiran peribadi.

1. Latihan Berjalan

Perkara asas yang perlu dijalani ialah menjalani  latihan berjalan. Latihan berjalan dilakukan dengan menaiki dan menuruni anak tangga. Yang mencabarnya apabila mereka melakukan tugasan itu dengan memakai baju kebaya.

2. Imbang, Senyum dan Tegak

Peringkat seterusnya ialah calon calon pramugari perlu melakukan latihan imbangan. Mereka perlu mengimbangi 18 gelas air yang mempunyai berat 3kg sehingga 5kg. Bukan pegang saja saja, tapi perlulah disertai dengan senyuman dan postur badan yang baik.

3. Pengendalian Makanan

Calon pramugari akan didedahkan dan perlu tahu menu menu  yang akan dihidangkan di dalam pesawat. Mereka juga perlu tahu bagaimana cara untuk menghidangkan setiap makanan mengikut standard SIA.

4. Latihan Asap

Dalam latihan asap, calon pramugari akan diajar latihan dan cara cara bagaimana mahu menyelamatkan diri serta penumpang sekiranya terjadi kebakaran di kabin.

5. Latihan kebakaran

Nampak mudah kan, tapi penting latihan ni. Kalau calon pramugari tak tahu macamana nak menggunakan alat pemadam api, alamatnya terbakar lah semua. Maka dalam latihan ini mereka akan diajar bagaimana mahu menggunakan alat pemadam api.

6. Kelas kecantikan

Salah satu latihan yang penting yang perlu dijalani calon pramugari. Kerja pramugari ni mestilah kena berhadapan dengan ramai orang, tambahan pula akan berjumpa dengan orang dari pelbagai negara. Jadi, perlu sentiasa kelihatan cantik, bertenaga dan bergaya kan. Dalam kelas ini mereka akan diajar bagaimana menggunakan makeup dan menggayakan baju kebaya.

7. Latihan Kecemasan

Dalam latihan ini, calon pramugari akan dilatih bagaimana mahu menggunakan gelongsor kecemasan. Selain itu, calon akan diajar bagaimana mahu menggunakan jaket keselamatan dan cara terapung dengan betul di permukaan air.

 

Kredit: Bujanglapuk.com

10 Tahun Bercinta Dengan Mat Rempit, Gaji Sikit, Solat Berterabur. Lahir Anak Pertama, Apa Yang Dia Lakukan Buat Aku TAKJUB !!!

Sy cuma nak berkongsi sesuatu yg negatif bertukar jd positif.. Ok, sblm kwen, kami bercinta selama 9 tahun. Sekarang da kawen 3 tahun. Masa tu suami sy kje biasa n gaji rm20/30 sehari.. Dr awal perkenalan tu lah gaji dia..ada motor sebijik..solat pn tunggang langgang.. (bekas mat rempit). Sy bkn seorang yg bersosial, berlawanan n dia.

 

Ok, masa nk kwen niat sy nk bimbing dia. Jd slalu bgn mlm doakan dia berubah seandainya dia jodoh sy.. Kami sama2 pasang niat nk berkahwin utk dpt redha Allah..sy seorang yg bekerjaya n gaji 6k ++,suami mase tu rm1500 sebulan..tp suami minta sy duduk dirumah jgn bkerja disebabkan sy alahan mengandung sampai 9bln. Sy ada simpanan, tp suami xpernah usik. Kami hidup ala kadar.. Tp setiap hr sy xlupa solat dhuha, baca surah alwaqiah, berdoa utk murahkan rezeki kami.

 

Suami mula solat jemaah di masjid. Slpas lahir ank pertama kami, kehidupan kami berubah. Kami pindah drpd umah mertua dan sewa bilik kecil..sbb sy xselesa..masa tu suami takot xmampu, sy yakinkan suami kita ada Allah.. Bahagiakan hati isteri, Allah akn tlg nnti.. Percayalah. 2tahun kami duk kt situ.. Dlm bilik tu la kami masak.. Tp sy sentiasa pastikan semuanya dlm keadaan kemas.. Selepas tu, Allah bg rezeki yg xputus. Suami start bisness, income 5 angka..

 

Sekarang da menyewa rumah lain yg lebih selesa memandangkan sy tgh mengandung ank kedua. In shaa allah nnti blh buat rumah sendiri pula.. Setiap hari suami bg rm200 kt sy. Sy yg rancang kewangan keluarga..drpd duit tu sy bli keperluan rumah(brg dpur kering), byr bil, kereta, roadtax, keperluan ank,insurans kami 3 beranak, bg kt parents dia 1k sebulan xtermasuk bil api n air umah..duit lebih tu suami ckp nafkah sy. 1k-2k ..kalau g jalan2,atau shopping suami akn hulur duit lain.. brg basah suami yg belikan.. Duit lebihan income suami, jdikan simpanan.. kami tiada hutang melainkan loan kereta n ptptn sy.. Skrg kami da mampu bli kereta yg lebih selesa. Apa yg kami suami isteri amalkan jgn merungut.. Jgn mengungkit..

 

Apa yg sy nk kongsi disini, Allah pemilik hati kita.. Bila kita xske perangai suami atau isteri, mohonlah pd Allah terbalikkan.. Allah maha pengasih n penyayang..sy berhenti kje niat Allah bg rezeki mlalui suami sy.. Alhamdulillah Allah makbul, walaupun tahun pertama kwen mcm2 dugaan dtg.. cuma kita xblh putus asa.. Skrg sy buat bisness online sambil2 duk kt rumah. Suami atau isteri masing2 xsempurna, doa adalah senjata yg paling berkesan.. Balik kpd Allah, Allah akn tlg xkira siapa kita dahulu.. N kelebihan suami xkedekut serta jaga kebajikan org tua, rezeki sentiasa bertambah n xpernah putus.. Xlama lg sy akn bersalin ank kedua.. Doakan sy selamat semuanya ye..

Yg positif kita jdikan amalan..

Sumber:- KRT

Ini Jawapan Doktor Tentang Hukum MENJILAT KEMALUAN ISTERI Yang Pasti Mengejutkan. Suami Isteri Kena Baca.

Menjilat kemaluan isteri adalah perkara yang jarang dibincangkan secara terbuka kerana masyarakat kita sangat sensitif dan pemalu. Jika dibuat kajian 98 peratus pasangan suami isteri melakukan “oral sex” ini. Jika ini membahagiakan pasangan suami isteri dalam menikmati perhubungan seks. Sila baca posting ini. Apakah hukumnya menjilat kemaluan isteri anda?

Allah SWT menciptakan tubuh manusia dengan fungsi masing-masing. Justeru Islam melarang dari mendatangi isteri dari ‘duburnya’ dan juga semasa haid atau nifas, kesemua pengharaman ini mempunyai dalil dan nas yang khusus. Namun isu ‘oral seks’ tidak mempunyai dalil khusus yang melarang, ini menyebabkan berlakunya perbezaan pendapat di kalangan ulama Islam.

Ulama sepakat bahawa jika sekadar menyentuh atau menggosok kemaluan suami

dan isteri tanpa ‘oral seks’, adalah dibenarkan menurut para ulama Islam kerana ia tergolong dalam bentuk aktiviti menaikkan syahwat antara suami isteri yang diharuskan. Berkenaan isu oral seks, ulama terbahagi kepada dua kumpulan :-

Yang mengharuskan

Dr Syeikh Yusof Al-Qaradawi (rujuk www.islamonline.net) berfatwa harus untuk mencium kemaluan isteri atau suami dengan syarat tidak menghisap atau menelan apa jua ceceair yang keluar darinya. Menelan atau menghisap sebegini adalah MAKRUH disisi Islam kerana ia salah satu bentuk perlakuan zalim (meletakkan sesuatu tidak pada tempatnya) dan melampaui batas dalam hubungan seksual.

Apa yang pasti diharamkan menurut beliau adalah ‘anal sex’ atau seks melalui lubang dubur, kerana terdapat nas yang jelas mengharamkannya, adapun ‘oral seks’ tiada sebarang nas jelas dari Al-Quran dan hadis yang melarangnya.

Pandangan ‘harus’ atau boleh dilakukan ini dikongsi oleh Mufti Mesir, Syeikh Dr Ali Al-Jumaah dan juga Dr. Sabri ‘Abdul Ra’ouf (Prof Fiqh di Univ Al-Azhar) apabila mereka menegaskan, tindakan ini harus selagi mana ianya benar-benar dirasakan perlu bagi menghadirkan kepuasan kepada pasangan suami dan isteri, terutamanya jika ia dapat menghindarkan pasangan ini dari ketidakpuasan yang boleh membawa mereka ke lembah zina kelak.

Perbincangan ringkas

Namun begitu, saya kira kesemua mereka yang mengharuskan termasuk Syeikh Yusof Al-Qaradawi tidak pula menghuraikan satu isu yang mungkin boleh dipanjangkan perbahasannya, iaitu bab kenajisan air mazi dan air mani.

Justeru, saya mengira fatwa beliau mungkin boleh digunakan jika dalam keadaan tiada sebarang ceceair dikeluarkan semasa aktivti oral sex ini dilakukan. Namun keadaan ini dikira sukar berlaku kerana bagi seseorang yang normal, nafsu yang meningkat pastinya akan mengeluarkan cecair pelincir iaitu mazi.

Air mani lelaki dan wanita dianggap najis menurut mazhab Hanafi dan Maliki. Mazhab Syafie dan Hanbali pula mengganggapnya suci. Namun semua ulama bersetuju air mazi adalah najis.

Hasilnya, majoriti pandangan ulama yang menyatakan menelan dan hisap termasuk cecair mazi ini adalah haram atau makruh berat. Beberapa ulama kontemporari menegaskan perlu membasuh dengan segera jika terkena mazi tadi.

Mazi ibarat najis lain yang dianggap kotor dalam Islam, justeru haram memakan tahi, meminum air kencing dan termasuk juga air mazi ini. Bukan sekadar haram memakan najis malah ulama empat mazhab juga memfatwakan haram menjual najis (kecuali diketika wujudnya teknologi untuk menggunakannya sebagai baja), apatah lagi untuk menjilat, hisap dan menelannya. Sudah tentulah ia lebih lagi diharamkan.

Selain itu, menurut undang-undang Malaysia juga ia adalah satu perara yang tidak normal, khusus buat orang yang agak luar biasa nafsunya.Oral seks” juga tergolong dalam kategori perlakuan seks luar tabie, ia adalah salah menurut Seksyen 377B Kanun Keseksaan dan jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman sebat dan 20 tahun penjara.

Justeru, mana-mana pasangan kekasih yang melakukan perkara ini, boleh dilaporkan dan diambil tindakan oleh undang-undang Malaysia. Dari sudut undang-uhdang Islam, ia dikira berdosa besar dan bolehlah dijadikan sebat dan 20 tahun penjara tadi sebagai peruntukan ta’zir di dalam Islam bagi mereka yang sabit bersalah. Ulama Yang Mengharamkan

Kebanyakan ulama Saudi mengharamkan perbuatan ini, ini dapat dilihat dari fatwa-fatwa berikut:-

Mufti Saudi Arabia bahagian Selatan, Asy-Syaikh Al’Allamah Ahmad bin Yahya An-Najmi menjawab sebagai berikut,
“Adapun hisapan isteri terhadap kemaluan suaminya (oral sex), maka ini adalah haram, tidak dibolehkan.

Ini Kerana ia (kemaluan suami) dapat memancarkan mani, mazi dan lain-lain. Kalau memancar, maka akan keluar darinya air mazi yang ia najis menurut kesepakatan (ulama’). Apabila (air mazi itu) masuk ke dalam mulutnya lalu ke perutnya maka boleh jadi akan menyebabkan penyakit baginya.”

Melalui pandangan ini, kita dapat melihat satu point yang penting, iaitu sejauh mana tindakan ini boleh memberikan kesan buruk kepada kesihatan pasangan. Menurut pembacaan saya, ulama yang membolehkan perilaku ini juga bersetuju untuk mengganggapnya haram jika dapat dipastikan dan dibuktikan dari sudut saintifik, ia boleh membawa bakteria dan menyebabkan penyakit yang serius.

Saya teringat pakar sakit puan, Dr Ismail Thambi pernah menyatakan bahawa bakteria yang berada di mulut adalah sangat banyak berbanding di kemaluan, justeru beliau menyatakan tindakan ‘oral sex’ dibimbangi boleh membawa penyakit kemaluan disebabkan bahagian mulut pasangan yang mempunyai banyak bakteria dan kuman.

Selain itu, seorang lagi ilmuan Islam iaitu Syeikh Nasiruddin Albani berkata :-

Ini adalah perbuatan sebahagian binatang, seperti anjing. Dan kita mempunyai dasar umum bahawa di dalam banyak hadits, Ar-Rasul melarang untuk tasyabbuh (menyerupai) haiwan-haiwan, seperti larangan beliau turun (sujud) seperti turunnya unta, dan menoleh seperti tolehan serigala dan mematuk seperti patukan burung gagak.

Dan telah dimaklumi pula bahawa Nabi Shallallahu ‘alahi wa sallam telah melarang untuk tasyabbuh (menyerupai) dengan orang kafir, maka diambil juga daripada makna larangan tersebut pelarangan tasyabbuh dengan haiwan-haiwan-sebagai penguat yang telah lalu, apalagi haiwan yang telah diketahui keburukan tabiatnya. Maka sewajarnya seorang muslim – dan keadaannya seperti ini – merasa tinggi untuk menyerupai haiwan-haiwan”

Namun, pendapat peribadi saya mendapati pandangan dan dalil yang digunapakai oleh Syeikh Albani ini adalah tidak begitu kukuh, namun saya tidak berhasrat untuk membincangkannya dengan panjang lebar di ruang ini.

Tindakan men’generalize’ semua jenis persamaan (tasyyabbuh) sebagai haram secara total juga boleh didebatkan kesohihannya. Demikian juga menyamakannya dengan perilaku binatang, benarkah binatang melakukan ‘oral seks’?, jika sekadar menjilat mungkin ye, namun menghisap kemaluan si jantan? Adakah binatang yang melakukannya?. Saya tidak pasti. Bagaimana pula binatang ada juga yang mencium dan memeluk pasangannya. Adakah mencium dan memeluk juga diharamkan kerana menyerupai binatang.? Sudah tentu tidak.

Kesimpulan

Melalui perbincangan dan pendedahan ringkas di atas, jelas kepada kita perbezaan dua kumpulan ulama ini. Dari hasil penelitian terhadap pendapat mereka bolehlah saya rumuskan bahawa :-

1. Elok dijauhi aktiviti ini dan menghadkan kepada perilaku seks yang lebih sihat bersama pasangan. Ini bagi menjauhi perkara khilaf.

2. Harus bagi suami isteri untuk mencumbu kemaluan pasangan mereka dengan syarat tidak menghisap, jilat dan menelan apa jua cecair. Ia juga dituntut untuk membersihkan mulut dan kemaluan mereka sebelum melakukan aktiviti ini sebaik mungkin bagai meninimakan kemungkinan penyakit. Namun ia makruh yang cenderung kepada haram (makruh tahrimi) jika perbuatan ini sengaja untuk meniru-meniru perbuatan aksi seks melampau golongan bukan Islam dan juga binatang.

3. Haram hukumnya menelan mazi dan mani pasangan kerana Islam mengharamkan umatnya dari melakukan perkara kotor sebegini, sama juga seperti diharamkan menjual najis (kecuali baja yang akan diproses melalui dengan bahagian kimia).

4. Hukumnya menjadi harus berdasarkan keringanan khusus yang diberi oleh Islam atau disebut ‘rukhshah’ kepada pasangan yang amat perlukannya bagi mengelakkan ketidakpuasan dan membawa masalah besar rumah tangga atau lebih dahsyat lagi, zina secara rambang diluar rumah.

5. Hukum melakukannya bersama pasangan kekasih atau mana-mana pasangan sebelum nikah yang sah adalah haram, dosa besar dan boleh didakwa dengan hukuman 20 tahun penajara di Malaysia. Namun ia tidak dianggap berzina dalam erti kata dan takrif zina yang disebut di dalam kitab-kitab Fiqh Islam. Ia hanya dianggap sebagai muqaddimah zina atau perdahuluan zina. Dalam kaedah fiqh Islam, “Apa-apa yang membawa kepada haram, hukumnya adalah haram jua”.

Sebagai akhirnya, selain dari membincangkan soal hukum, kita mesti jelas bahawa hukum Islam sentiasa ingin melahirkan keutuhan rumah tangga dan masyarakat. Kita mesti sedar dan berfikir samada tindakan oral seks ini benar-benar membawa sesuatu yang berharga buat keharmonian rumahtangga kita, dan apa pula kesannya kepada nafsu diri. Adakah ia semakin mampu dikawal atau semakin buas sebenarnya.

Kita bimbang, tindakan ini boleh membawa kepada keinginan nafsu yang semakin membara dan tidak terkawal sehingga membahayakan diri dan masyarakat di sekeliling kita disebabkan nafsu buas dan luar biasa yang sentiasa dilayan ini. Layanlah nafsu secara berpada-pada agar tidak ditawan olehnya kelak.

Sumber : mediahijrah

Isteri Maut Selepas Suami Mabuk Sumbat Bom Dalam Kemaluannya

Gara-gara mabuk , suami tak sedar memasukkan bom mortar ke dalam alat sulit isterinya ketika mereka melakukan seks.

Akibat daripada itu, isterinya meninggal dunia selepas mengalami pendarahan pada alat sulitnya.

Memetik sumber, lelaki itu, Ruben Valera Cornejo menggunakan mortar berkenaan yang dijadikan sebagai barang hiasan di rumah mereka sebagai alat seks selepas kedua-duanya balik ke rumah setelah keluar minum.

Ruben ketika memberitahu polis berkata dia sangat mabuk dan tidak dapat mengingati banyak perkara ketika melakukan seks di rumah mereka di Peru. Dia hanya ingat isterinya itu memintanya menggunakan objek dalam rumah sebagai alat seks.

Selepas itu dia tidur dan hanya mengetahui apa yang berlaku setelah bangun dari tidur. Ketika itu isterinya sudah meninggal dunia.

Ruben Valera Cornejo bersama isterinya

Siasatan polis menemui mortar yang dipenuhi darah bersama alat seks yang lain. Mortar itu dikatakan sepanjang 16 inci dan lebar 2.4 inci.

“Ubat tahan sakit juga ditemui dan ia dipercayai untuk mengawal kesakitan,’’ kata polis.

Dalam pada itu bapa mertuanya, Llerena berkata menantunya itu patut dipenjara atas apa yang dilakukan kepada anak perempuannya.

Susulan itu Ruben ditangkap kerana disyaki membunuh.

Artikel Seterusnya:

Gantung Zakar Patung, Wanita Bimbang Suami Diganggu Hantu Janda

gambar hiasan

Misteri kemunculan hantu janda jahat yang dilaporkan mengganas di kampung terpencil di Thailand menyebabkan penduduk lelaki yang ketakutan memakai pakaian wanita dan bersolek sebelum tidur bagi mengelak menjadi mangsa hantu berkenaan.

Menurut sumber, penduduk kampung Nakhon Phanom di timur laut Thailand turut menggantung patung lelaki dengan kemaluan besar di luar rumah yang dipercayai mampu menakutkan hantu berkenaan.

Kampung mempunyai 90 penduduk itu mula diselubungi panik dan ketakutan sejak beberapa minggu lalu selepas lima lelaki muda serta sihat, tiba-tiba meninggal dunia ketika tidur.

Penduduk percaya kampung mereka diganggu hantu janda yang menggoda kaum lelaki ketika tidur sebelum membawa roh mereka bersamanya.

Selepas beberapa kematian, penduduk mula menggantung patung berzakar besar berserta tulisan ‘tiada lelaki di sini’.

Penduduk percaya zakar besar adalah simbol kelelakian dan kekuatan yang menyebabkan hantu itu tertarik dengan patung berkenaan, bukannya manusia.

Kaum wanita yang bimbang memaksa suami mereka memakai pakaian perempuan dan bersolek sebelum tidur bagi menipu hantu berkenaan.

Penduduk mendakwa, ia dianggap berjaya kerana tiada seorangpun lelaki meninggal dunia sejak seminggu lalu.

Penduduk Nong Ayu, 68, berkata, semua orang takut dengan hantu janda itu dan ada khabar angin lelaki di kampung berhampiran turut menerima nasib sama.

“Tiada siapa tahu puncanya dan orang tua di kampung ini bimbang hantu itu akan membunuh remaja lelaki pula. Akhirnya tiada lagi lelaki di kampung ini,” katanya.

Sejak awal bulan ini, lima lelaki yang masih sihat itu ditemui mati tidak lama selepas mandi dan tidur.

Penduduk bersama patung lelaki dengan kemaluan besar bagi mengelirukan hantu janda jahat- foto dailymail

Sumber:http://generasivirality.com

10 ciptaan yang tiada fungsi tetapi terpaksa digunakan oleh pengguna lain. Kasihannya!

Pereka perlu sentiasa memerah otak bagi menghasilkan produk yang bukan sahaja berkualiti tinggi tetapi juga boleh digunakan dengan mudah dan mempunyai keunikan yang tersendiri supaya tampil lain daripada yang lain.

Tetapi tidak dapat dinafikan, tiada manusia yang sempurna dan tiada manusia yang tidak pernah melakukan kesilapan. Kadangkala rekaan yang dihasilkan boleh berfungsi cuma tidak kena pada tempatnya.

Anda juga pasti tidak mampu memahami apa yang berada di dalam fikiran para pereka ketika menghasilkan produk ‘tiada guna’ seperti ini.

#1 Tandas yang dicipta untuk menayangkan segala aset kepada pengguna tandas lain

#2 Tangga yang memeningkan

#3 Papan tanda yang pastinya sukar difahami

 

#4 Baik tak payah buat tingkap kalau begitu!

#5 Sengaja mahu direnjat elektrik ke?

#6 Don’t Worry Be Happy atau Don’t Be Happy?

#7 Jadi, ke kanan atau ke kiri?

#8 Patutlah jalan ini selalu banjir. Air tidak masuk ke dalam sistem perparitan

#9 Pertama kali melihat bola golf seperti ini

#10 Gambar lelaki itu agak menakutkan apabila tingkap dibuka

Sumber: Beauties of Life

10 Orang Yang Bernikah Dengan Benda-Benda Pelik..!!!

Perkahwinan yang meriah dan lain dari yang lain sentiasa menjadi idaman setiap pengantin dengan harapan ianya akan menjadi hari yang paling bermakna dan bersejarah dalam kehidupan. Kalau di Malaysia, kita sudah sedia maklum akan perkahwinan perkahwinan mewah dan’grand’ terutamnya golongan VIP dan selebriti yang menjadi tumpuan terutama pihak media.
Tetapi lain pula yang berlaku di luar negara, mereka tidak berkahwin dengan manusia yang mereka cintai tetapi lebih kepada yang bersifat kebendaan. Berikut merupakan 5 perkahwinan pelik pasangan pasangan berikut:

Jadi jom kita selongkar…

1. Lelaki Menikahi Patung

>http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html

Davecat  dianggap mempunyai seorang isteri yang tidak akan menghabiskan semua wangnya, berbual sembang atau curang dan meninggalkannya. Itulah sebabnya Davecat berkahwin anak patung pada tahun 2000. 

2. Menikah Replika Dirinya Sendiri

http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html

Liu Ye 42 tahun, lelaki berasal dari Zhuhai, China begitu mencintai dirinya sendiri sehingga nekad melangsungkan pernikahan tradisional dengan dirinya sendiri di hadapan lebih 100 tetamu undangan. Beliau mengabadikan gambar dirinya di atas sebuah papan styrofoam dengan solekan seperti pengantin perempuan bergaun merah. “Ada banyak alasan untuk menikah dengan diriku sendiri, terutama untuk mengungkapkan ketidakpuasan terhadap kenyataan, “kata Liu. Liu menafikan tuduhan sejumlah orang yang mengatakan bahawa beliau gay. Upacara perkahwinan berlangsung mengikut adat masyarakat China. Upacara juga dihadiri seorang pengiring pengantin perempuan dan seorang pengiring pengantin lelaki. Semua tradisi diikuti demi menghormati nenek moyang dan para tetamu yang hadir.

Teruskan Selongkar… 


 3. Nikah dengan Watak Video Game 

http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html

http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html

lelaki Jepun yang dikenali sebagai Sal9000 berkahwin Nene Anegasaki dari Nintendo DSpermainan video “Love Plus,” permainan dating maya.   

4. Nikah dengan Robot
chttp://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html

Seorang wanita bernama Bonnie Burton menjadikan watak atau robot R2-D2 daripada filem Star Wars sebagai pasangannya pada 13 Ogos (tahun tak pasti). Dan pasangan ini telah di nikahkan sendiri oleh Darth Maul pada upacara tersebut. Semakin maju teknologi kehadapan, semakin pelik tingkah laku manusia dekad ini.

5. Nikah dengan Rollercoaster

http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html

class=”separator”>Pernikahan ini dilakukan oleh Amy Wolfe (32 tahun), seseorang yang didiagnosa mengalami sindrom asperger. Ia menikahi gerabak hiburan yang bernama “1001 Natch,” yang berlokasi di Amusement Park, Pennsylvania. Sebelumnya ia pun ia pernah juga menikahi prototype pesawat ruang angkasa, The Twin Towers, dan pegangan tangga gereja.

6. Menikah dengan tembok Berlin</ class=”separator”>

Kisah pertama adalah seorang wanita yang sudah jatuh cinta dengan tembok Berlin saat pertama kali ia melihatnya di televisyen. Wanita itu bernama Eija Riitta asal Swedia yang jatuh cinta pada tembok Berlin sejak usia 7 tahun, hingga ia memutuskan untuk menikah dengan tembok Berlin.

7.  Menikah dengan Jambatan 

src=”https://4.bp.blogspot.com/-NS-RG39lsfk/UyejAalJrbI/AAAAAAAAvhI/p__rOHB4R6U/s1600/+Jodi+Rose+Nikah+Jambatan.jpg” alt=”http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html” width=”400″ height=”225″ border=”0″ />

Seorang wanita bernama Jodi Rose jatuh cinta pada pandangan pertama saat ia melihat Le Pont du Diable, yaitu jembatan tua yang berusia 600 tahun di negara Perancis bagian Selatan.
Pada 17 Juni tahun lalu, Jodi Rose menikah dengan jembatan tua tersebut dan dihadiri 14 tamu undangan. Di pesta pernikahannya itu pun Jodi Rose terlihat sangat cantik menggunakan gaun yang indah.

8. Menikah dengan Menara Eiffel 

chttp://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html

>http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html</

Erika 39 tahun, merupakan seorang bekas tentera yang tinggal di San Francisco. Beliau memang telah lama mempunyai pengalaman jatuh cinta terhadap benda. Mulanya, Erika tergila-gilakan Lance, sebuah anak panah yang membantunya menjadi seorang pemanah. Rasa cintanya kemudian beralih pada Tembok Berlin. Beliau mendakwa dirinya memiliki hubungan fizik dengan sepotong pagar yang beliau simpan di dalam bilik. Tetapi Menara Eiffel merupakan pilihan terakhirnya.

Majlis perkahwinannya sederhana sahaja dan  dihadiri sanak saudara pada 4 Jun 2008. Beliau mengucap cinta dan janji setia. Sempena perkahwinannya, Erika menggunakan nama ‘Erika La Tour Eiffel’.
9. Menikah dengan truk 

src=”https://2.bp.blogspot.com/-G5PMadF7yGs/UyekKYye0VI/AAAAAAAAvhw/QP7EgSrCwmE/s1600/Kahwin+Truck.jpg” alt=”http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html” width=”400″ height=”305″ border=”0″ />


Seorang wanita bernama Maria Griffin menikahi truknya sendiri. Hal ini dikarena ia memiliki kelainan seks yang membuatnya tertarik pada benda mesin, seperti motor, mobil, dan truk yang dinikahinya. Menurutnya pernikahannya bersama truk tersebut sangat luar biasa.

10. Menikah dengan Bantal

>

Cinta sejati tidak mengira bentuk dan rupa. Seperti yang dialami Lee Jin-gyu, lelaki yang berasal dari Korea ini memberanikan diri menikahi bantal ‘dakimakura’ kesayangannya yang dilekatkan gambar karakter anime. Bantal kesayangan Lee menampilkan karakter ‘Fate Testarossa’, yang diambil dari siri anime ‘gadis ajaib’ iaitu Mahou Shoujo Lyrical Nanoha. Pemuda 28 tahun yang diberi nama jolokan ‘otaku’ ini menikahi ‘mempelainya’ yang muncul dengan gaun pengantin. Perkahwinan pelik ini diadakan dengan sangat serius, lengkap dengan jurunikah dalam sebuah upacara khas dan mendapat liputan meluas dari pelbagai media.

P/S : Mereka ni mungkin antara sikit je contoh didunia ini yang mungkin menghidap COD (compulsive obsessive disorder) yg mana mereka menjadi sangat obses pada sesuatu perkara atau benda.ini kira macam mental pnya hal jugak la. 

kita yg normal ni patut syukur Allah masih bagi akal yang boleh fikir dengan baik.ada antara mereka ni bukan saja2 nak jadi macam ni,tapi disebabkn pnyakit mental yg mereka hidapi.saya paham sebab saya pernah jumpa dengan org yg ada penyakit obses ni. dia mengaku dia tak dapat mengawal tindakan dia.walaupun tak obses pelik2 macam kt atas tu,hanya diorg yang faham betapa susahnya hidup dengan obses yang tiba2 je terjadi kt diorg. benda ni bukan senang nk diubah sebab melibtkan mental.tpi bukanlah bermakna diorang ini gila atau sewel.pengambilan ubat mungkin dapat kurangkn simptom2 diorg.kita jangan jadi cepat menghukum bila Allah uji org lain dengan perkara2 pelik.x mustahil satu ari nanti kita pulak diuji dengan ujian macam ni.manusia bila tidak ada pengetahuan asyik nak mencari kesalahan dan kelemahan manusia lain.semoga kita jadi makhluk yang lebih menghormati manusia lain dan lebih bersyukur.

kredit : selongkar10