Rahsia Lantai Masjidil Haram Sejuk Walau Cuaca Panas

MAKKAH – Jika pernah menunaikan ibadah haji atau umrah, anda mungkin mendapati tapak kaki berasa sejuk sebaik sahaja melangkah masuk ke Masjidil Haram dan di sekitar Kaabah di sini.

Mungkin anda tertanya-tanya kehairanan, di tengah-tengah cuaca panas terik di Arab Saudi, mengapa agaknya lantai marmar di Masjidil Haram dan sekitar kiblat umat Islam pula masih lagi terasa sejuk?

Pejabat Presiden Ehwal Dua Masjid Suci memberitahu portal berita tempatan Al Arabiya bahawa sebab utama bagi hal aneh tersebut ialah jenis marmar yang digunakan sebagai permukaan lantai itu sendiri.

Menurut pejabat berkenaan, pihak berkuas Arab Saudi sanggup mengimport lantai marmar jenis jubin Thassos yang jarang didapati di mana-mana tempat dan hanya boleh diperoleh dari Greece.

Marmar Thassos itu sebenarnya dapat memancarkan kembali cahaya matahari terik dan mengelak haba meresap semula ke dalam lantai marmar pada sebelah siang jika suhu panas.

Ada sesetengah pihak mendakwa lantai terasa sejuk kerana konon paip dengan air sejuk dipasang di sebalik lantai marmar, namun dakwaan itu ditolak oleh pihak berkuasa, menurut Al Arabiya.

sumber : mynewshub

Saintis Melakukan X-ray Perut Ular Sawa Setelah Menelan Buaya Selama 7 Hari. Perubahan Pada Hari Ke Tiga Memeranjatkan Semua Orang!

Foto X-ray ini adalah proses pencernaan buaya di dalam perut ular ..

Seekor ular dipercayai jenis ular sawa menelan seekor buaya selepas bergelut selama beberapa jam di hadapan orang ramai.

Travis Corlis yang menyaksikan pergelutan antara dua haiwan ganas itu di Lake Moondarra, Queensland berkata, ular sawa itu kelihatan sihat dan panjangnya kira-kira 10 kaki (tiga meter).

Ular  itu dilihat membelit kuat buaya malang tersebut, katanya dalam satu laporan AFP.

“Pergelutan antara kedua-duan haiwan itu berlaku di dalam air, kelihatan sangat hebat… Kami hanya berdiri dan melihat dengan penuh kagum,” ujar Corlis.

Corlis berkata selepas beberapa jam kedua-dua haiwan itu bergelut, ular sawa terbabit mengheret buaya itu ke tebing tasik dan melepaskannya, yang pada masa dilihat telah mati.

“Selepas kira-kira 10 minit lepas itu, buaya sudah ‘hilang’,” katanya.

Isteri Corlis, Tiffany, yang turut menyaksikan peristiwa itu berkata ianya amat sukar dipercayai.

“Kami ingatkan ular tersebut mungkin telah makan melebihi kemampuannya,” terang Tiffany.

“Melihat pada keadaan ular itu selepas selesai menelan buaya tersebut, anda boleh nampak bentuk sisik kasar, kaki dan segala-galanya di dalam perut ular,” tambahnya lagi.

Tiffany berkata, buaya malang tersebut berusaha untuk menaikkan kepalanya dari dalam air, dan kedua-dua haiwan terbabit memang kelihatan penat dalam pergelutan yang dikatakan memakan masa beberapa jam itu.

Buaya itu kemudiannya seakan-akan berputus asa dan menyerah, sekaligus membiarkan dirinya dibelit ular sawa terbabit.

Corlis juga mengaku dirinya sering melihat ular dan buaya ada di kawasan yang sama, namun jarang melihat haiwan reptilia ini saling bertarung dengan sengit.

Kewujudan buaya air tawar yang terdapat di tasik Moondarra itu lebih ketara setelah kemarau baru-baru ini menyebabkan pengurangan paras air.

Ini adalah foto hari pertama buaya ditelan ular. Masih terlihat jelas badan buaya di dalam perutnya.

Tubuh buaya di hari kedua kelihatannya tidak ada perubahan yang besar.

Pada hari ketiga, tubuh buaya menyusut banyak, bagian tubuhnya mulai terurai.

Hari keempat, buaya sudah tercerna dan tinggal sedikit tulang-tulang.

Hari kelima, sudah tidak jelas ada buaya disana.

Hari keenam, sudah tinggal sisa-sisa yang belum dicerna.

Hari ketujuh, buaya sudah dicerna total oleh ular piton.

Sistem pencernaan ular piton cepat banget yah! Hiii serem!

Sumber: story

Sadisnyer!!!!Selepas Tidurkan Anak, Dia Terus Layan Wasap. Tapi Tidak Sampai 1 Minit Dia Kembali dan Terkejut Kemaluan Anaknya Telah Terbakar. Ternyata Penyebabnya Hanya Kerana Perkara Bodoh Ini!

Ketika musim hujan, cuaca jadi lembap, ramai suri rumah tangga yang merasa murung. Mengapa demikian? Hal ini disebabkan kerena baju yang dicucinya tidak kering dan berbau, kerana ketika dijemur hujan tiba-tiba turun sehingga dengan terpaksa baju diangkat dari jemuran.

Kerana inilah yang menyebabkan para ibu mencari cara agar bajunya boleh cepat kering iaitu salah satunya dengan menggunakan hairdryer (mesin pengering rambut).

Hal serupa yang dilakukan seorang Ibu, sebut saja Dian namanya. Siang hari itu ia memutuskan mengeringkan bajunya dengan mesin hairdryer, sambil mengeringkan baju sambil menemani kedua anaknya yang sedang tidur di ranjang.

Ketika sedang mengeringkan, handphone dia berdering dari arah ruang tamu. Lantas Dian pun menaruh hairdryer di ranjang dengan posisi tetap menyala.

Tidak sampai 1 minit, waktu Dian kembali ke kamarnya ia terkejut setengah mati menemukan selimut ranjangnya telah terbakar dan anak perempuan yang paling besar berusia 4 tahun berdiri di samping ranjang sambil menangis histeria.

Parahnya lagi, anak bongsunya yang masih berusia 5 bulan terperangkap di bawah selimut. Dengan segera sebelum api bertambah besar Dian menarik si bongsu dari panasnya api selimut ke luar.

Ketika membuka selimut, ia melihat bahwa baju anaknya sebagian telah terbakar dan bagian bokong anak ke bawah sudah luka-luka terbakar.

Dian pun memanggil pemadam kebakaran dan membawa anaknya ke UGD. Doktor memeberi perhatian penuh kejadian itu. Akibat kejadian itu, sekitar 23 persen tubuh si bayi terbakar.

“Kaki kiri dan kanan terbakar tapi tidak semua. Begitu juga tangan kanan dan kiri, lalu perut hingga ke dekat kemaluan bayi,” ucap doktor.

Yang lebih ditakutkan lagi adalah takut jika bayi mengalami trauma. Trauma dapat memiliki efek serius pada bayi. Trauma serius dapat mengganggu aspek penting dari perkembangan bayi yang terjadi sebelum usia tiga tahun. Ini mungkin termasuk ikatan dengan orang tua, serta pengembangan dasar di bidang bahasa, mobilitas, kemampuan fisik dan sosial dan mengelola emosi.

“Aku menyesal, aku menyesal aku sudah bertindak bodoh sampai aku korbankan hidup anakku. Aku janji akan melalukan segala cara untuk memulihkan trauma dan lukanya itu” sesal Dian sambil menangis.

Luka bakar sendiri merupakan jenis luka, kerusakan jaringan atau kehilangan jaringan yang diakibatkan sumber panas lebih dari 47 derajat celcius ataupun suhu dingin yang tinggi, sumber listrik, bahan kimiawi, cahaya, radiasi, friksi, sampai pada kecelakaan rumah tangga.

Luka bakar dapat merusak jaringan otot, tulang, pembuluh darah dan jaringan epidermal yang mengakibatkan kerusakan yang berada di tempat yang lebih dalam dari akhir sistem persarafan.

Sumber:ceritahotweh

“Dikecam Kerana Lancar Koleksi Tudung Baru Di Kelab Malam Zouk”- Neelofa Tampil Jawab Kenapa Pilih Kelab Zouk Dari Tempat Lain!!

Malam tadi, usahawan dan pelakon Neelofa telah melancarkan koleksi tudung terbaru di bawah jenama Naelofar Hijab iaitu #BeLofa di sebuah kelab malam terkenal

Akibatnya, dia teruk dikecam di media sosial. Walaupun ada yang memahami keputusannya, majoriti bependapat tudung tidak sepatutnya dilancarkan di kelab malam.

 

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya

Berita Harian melaporkan Neelofa memberitahu yang dia tidak peduli apa yang dikatakan Netizen:

Saya membuat keputusan untuk tidak mempedulikan lagi kritikan orang ramai berhubung mana-mana perkara, yang penting saya tahu apa yang dilakukan.

Lokasi dipilih sesuai dengan tema selepas menyenarai pendek beberapa tempat. Kalau pilih tempat lain, saya perlu keluarkan wang lapan kali ganda bagi memenuhi kehendak tema.

Sampai bila pun takkan habis kalau terus melayan kecaman netizen. Jadi tahun ini, saya memilih untuk tidak ambil peduli lagi kata-kata orang

Majlis itu telah dihadiri oleh ahli keluarga Neelofa serta agen-agen jualan tudungnya dianggap satu kejayaan bagi pihaknya. –

Sumber: beautifulnara.com

Kredit : abadkini

Ini 10 Perkara Yang Mungkin Korang Tak Tahu Apa Berlaku di Sepanjang Resepsi Eksklusif #FattZura…Oh Sweet Sungguh!!

Wow… nampaknya majlis resepsi pasangan selebriti, Fattah Amin dan Fazura Sharifuddin dianggap peminat sebagai antara Wedding of the Year tahun ini.

Meriah dengan kehadiran para tetamu jemputan yang terdiri daripada vip, ahli keluarga, rakan selebriti, media dan rakan terpilih, majlis resepsi yang diraikan sekitar 1000 tetamu itu pastinya melakar 1001 momen indah.

Okay, kat sini kami nak cerita 10 kisah menarik yang mungkin korang tak tahu apa yang berlaku di majlis resepsi pasangan sama cantik sama padan ini.

Berlangsung di Hotel Mandarin Oriental, Kuala Lumpur sekitar jam 8.30 malam, gaun pengantin polos putih yang diperagakan Fazura direka rakan baiknya, Rizman Ruzaini dan solekannya pada malam itu ditata KF Bond, rambut oleh Ckayliow.

Tema Fairytale

Fattah,27 dan Fazura,34, sepakat memilih tema fairytale bersempena dengan resepsi mereka yang pertama ini. Bagai melengkapi tema, pelamin yang mengambil inspirasi alam kayangan turut mencuri tumpuan hasil kreatif Rekateemor. Rekateemor sebelum ini turut sinonim dengan majlis resepsi selebriti terkenal lain seperti Yuna dan Sharnaaz Ahmad.

Meletup Goodies!

Goodies buat para tetamu yang hadir pun cukup sweet, iaitu kotak dengan rekaan kereta kuda dan di dalamnya terkandung bingkai mini yang mempunyai gambar pasangan tersebut dan sebiji kek comel berbentuk hati, lengkap dengan kad yang tertulis “Thank You For Being a Part of Our Fairytale. Lots of love…”

Ruffedge Is Back!

Empat orang penyanyi terkenal turut mengalunkan beberapa buah lagu buat pasangan mempelai iaitu Aizat Amdan, Bunga Citra Lestasri, Sheila Majid dan Dayang Nurfaizah. Turut membuat persembahan ialah kumpulan Ruffedge yang melakukan penampilan khas selepas 11 tahun!

Rakan Artis Rai FattZura

Turut kelihatan di majlis tersebut ialah barisan rakan selebriti kedua-dua mereka seperti Rozita Che Wan yang hadir bersama anak sulung, Fasha Sandha, Elfira Loy, Lisa Surihani dan Yusry, Anzalna, Sazzy Falak, Ika Nabella, Mira Filzah, Zizan Razak dan ramai lagi. Turut mencuri tumpuan ialah aktres Zarina Zainuddin yang datang bersama salah seorang anaknya, Azal Azrai yang merupakan peminat setia FattZura.

 

Kelasnya Baju Masing-Masing…

Bila sudah ramai dengan kehadiran selebriti, sudah tentunya juga para tetamu akan ‘dijamu’ dengan pelbagai fesyen busana yang digayakan rakan artis yang hadir. Paling meletup sudah tentulah Rozita Che Wan. Kain tingkat lagi okay. Terdahulu, Cheta baru saja menyambut ulang tahun kelahiran suaminya, pelakon Zain Saidin yang ke-34 di Bukit Fraser. Baju Anzalna Nasir pun tak kurang hebatnya juga. Mira Filzah pula memilih untuk tampil serba putih menerusi gaun dakap tubuh ciptaan Amaze Ateliar.

 

Kami sempat usik Anzalna mengenai posting yang dimuatnaiknya beberapa hari lalu. Dia hanya tersenyum dan minta kami doakan yang baik-baik saja.

Ops…?

Rakan pelakon menerusi drama Hero Seorang Cinderella, Iswan Ismail dan Jasmine Suraya Chin pun sempat diusik netizen di media sosial, membayangkan pasangan ini pun akan ikut sama berkahwin sebagaimana Fattzura. Amboi korang…suka ‘pasang-pasangkan’ orang ya…?

Segmen Emosi…

Video yang merakamkan ucapan khas daripada rakan baik pasangan ini juga turut menarik perhatian ramai apabila ada di antara rakan mereka yang tidak boleh menyembunyikan perasaan gembira bersama linangan air mata.

#fattzurafairytale Dah Beribu!

Sebelum acara berakhir, pengacara majlis sempat memberitahu bahawa #fattzurafairytale sudah pun mencecah kepada 6,000 kali notifikasi. Agaknya dalam tempoh beberapa jam dari sekarang, tanda palang berkenaan pasti akan bertambah. Tak hairan kalau boleh cecah sampai 10,000 notifikasi kan?

 

Foto: Instagram selebriti

Sumber: MH

Foto Pre Wedding Yang Akan Buatkan Kita Gelak Besar Dan Anggap Semuanya Tak Masuk Akal … No #6 Gaya Dah Macam…Tengoklah Sendiri !

 

Prewedding di era modern ini emang sudah jadi hal yang harus dilakukan oleh pasangan yang punya niat menikah. Selain dibuat kenang-kenangan, foto tersebut biasanya juga bisa diselipkan dalam kartu undangan. Umumnya sih, foto prewed punya konsep yang romantis banget. Tapi, ternyata masih banyak orang yang lebih milih gaya foto yang jauh dari kesan so sweet. Ada yang milih konsep horor, pedesaan, dan ada pula yang lucu abis.

Tema poyo sendiri ternyata banyak peminatnya lho. Selain antimainstream, hasilnya juga bisa bikin si pengantin senyum-senyum sendiri. Buat kamu yang ada rencana nikah, siapa tahu beberapa foto prewed super kocak ini bisa kasih inspirasi. Dijamin beda dari foto prewed lainnya, dan pastinya bikin ngakak sendiri liatnya.

 

1. Kecupan itu emang tanda sayang, tapi kalau kecupan antara punggung itu? Ah, anggap saja itu tanda sayang keseluruhan

 

2. Kocak banget! Gini deh kalau mau nikah sama pemain American Football

 

3. Kocak deh kalau kostumnya ditukar gini, mana kendaraannya sepeda roda tiga

 


4. Ini cerminan, dalam rumah tangga itu jangan pernah macam-macam sama istri

 

5. Nggak perlu kostum prewed yang macem-macem, modal karung aja cukup kok

 

6. Nggak perlu jauh-jauh ke luar negeri, di pekarangan belakang rumah aja bisa bikin konsep Tarzan gini kok

 

 

7. Bahkan versi Korea juga bisa dibuat kocak, pose si pria itu lho bikin gagal paham

 

8. Pengen konsep Harry Potter? Nggak usah mikir macem-macem, deh! Siapin aja sapu lidi

9. Modal vespa dan balon juga bakal bikin prewed jadi funny banget gini

 

10. Lupakan lemak di perut yang berlipat-lipat, yang penting itu pede dulu

 

Bonus…

Terbukti kalau foto prewed itu nggak musti punya tema so sweet. Nyatanya, gaya lucu juga bikin gemes. Terlebih, sebaik-baiknya kenangan itu, tentu yang bisa bikin ketawa, kan? Nggak ada salahnya bikin konsep prewedding lucu-lucuan gini.

5 PENJARA PALING TERUK DI DUNIA

Penjara merupakan tempat yang menakutkan.Ini antara 5 penjara yang paling teruk dalam layanan pada banduannya…

5. Bang Kwang Prison, Bangkok, Thailand

Penjara Bang Kwang, yang dikenali sebagai “Bangkok Hilton,” adalah kemudahan yang sangat padat dan kurang mendapat faedah – kemudahan keselamatan yang menempatkan kedua tahanan tempatan dan asing. Ia mempunyai reputasi di seluruh dunia kerana menjadi salah satu penjara paling teruk akibat hukuman yang sangat tidak adil dan penderaan tahanan.
Dibina pada tahun 1930-an, penjara itu pada mulanya sepatutnya memegang tidak lebih daripada 3,500 penghuni, tetapi kini menempatkan lebih daripada 8,000 orang, dengan kebanyakan hukuman yang berkhidmat sekurang-kurangnya 25 tahun. Sekitar 10 peratus daripada banduan tersebut berada di barisan kematian, dan setiap tahanan band mati mempunyai belenggu yang dikimpal pada kakinya.
Belenggu, sebenarnya, adalah satu bentuk klasifikasi: Para tahanan baru harus selalu memakai belenggu untuk tiga bulan pertama.

Hanya satu hidangan – satu mangkuk beras dan sup – disajikan setiap hari; makanan lain mesti dibeli melalui kantin, walaupun tahanan miskin harus bekerja untuk tahanan yang lebih kaya untuk membiayai barang kantin. Dalam kes Angela Carnegie (seorang Amerika yang menghabiskan sembilan tahun di Bang Kwang untuk penyeludupan dadah), hidangan yang ditawarkan kepada dia biasanya dipenuhi ular.
Begitu juga, Judith Payne mengingatkan lantai Bang-Kwang yang terkena tikus serta malam pertama penahanannya, di mana dia diserang oleh tahanan yang cuba mencuri anting-anting berliannya.
Payne sering mengamati pengawal yang menewaskan tahanan mental dan warga tua dengan kayu, dan pada satu ketika, menyaksikan seorang wanita mengandung mengalami penderaan yang sama.
Kebanyakan tahanan yang kurang zat dan sering berpenyakit, berkat kekurangan air yang mengalir dan sistem kumbahan yang mengerikan, yang menghantar toksik toksik ke dalam penjara dan mencipta banyak masalah kesihatan yang hanya diperburuk oleh kesesakan.

Mungkin aspek paling menakutkan penjara adalah betapa mudahnya untuk berakhir di sana selama beberapa dekad, walaupun ia tidak dijamin. Warga England, Jonathan Wheeler dijatuhkan hukuman terhadap Bang Kwang kerana penyeludupan heroin dan dihukum 50 tahun. Sementara itu, seorang tempatan yang ditahan kerana menembak dan membunuh isterinya telah dibebaskan selepas hanya 11 tahun. Dalam kata Wheeler: “Kehidupan sangat murah di sana bahawa hukuman dadah lebih buruk dari pembunuhan.”

4. Petak Island Prison, Vologda, Russia

Seringkali dirujuk sebagai “Alcatraz Rusia,” Pulau Petak memegang penjenayah yang paling berbahaya di Rusia. Selain daripada penyeksaan mental 22.5 jam sehari penguncian dalam bilik dua orang, kebanyakan tahanan dibenarkan hanya dua pelawat setahun. Dan itu semua penghuni boleh berharap, kerana penjara itu sendiri tidak dapat dielakkan, dikelilingi oleh perairan beku White Lake.
Dalam kata lain pengawal pangkat 1 Kali Vasily Smirnoff: “Jika mereka menggali mereka terkena ais. Sekiranya mereka cuba berenang, pengawal akan menembak mereka. ”
“Tempat ini memusnahkan orang,” kata psikolog penjara Svetlana Kiselyova. “Sembilan bulan pertama atau lebih mereka berbelanja. Selepas tiga atau empat tahun, keperibadian mereka mula merosot. Tiada cara sesiapa boleh menghabiskan 25 tahun di tempat seperti ini tanpa dimusnahkan secara psikologi. ”

Seorang penghuni meringkaskan tiada harapan di Pulau Petak dia memberitahu The Telegraph: “Ini adalah yang paling teruk. Tiada tandas, tidak ada kemudahan mencuci yang betul dan anda menghabiskan seluruh hidup anda dalam sel. Apabila saya datang ke sini saya memberitahu isteri saya untuk mendapatkan perceraian. Dia menangis sedikit dan kami tidak pernah melihat satu sama lain sejak itu. ”
Dalam laporan yang sama, seorang penghuni lain, Vladimir, berkata dengan ringkas, “Saya telah membuat bilik ini rumah saya. Satu hari ia akan menjadi makam saya. ”

Pemisahan semacam ini menjadi semakin buruk jika seorang penghuni tidak mematuhi peraturan. Mereka kemudiannya terkunci di dalam bilik yang kecil dan gelap selama 15 hari dengan baldi logam dan hamparan kayu untuk duduk.
Sebagai tambahan kepada pengasingan Pulau Petak, para penghuni mempunyai akses yang terhad kepada kemudahan asas seperti bilik mandi, yang merupakan penyumbang utama kepada fakta bahawa separuh daripada tahanan mempunyai tuberkulosis. Sepanjang setengah jam dari luar lawatan yang dibenarkan setiap hari, tahanan ditempatkan di dalam sangkar luaran kecil, cukup besar untuk berdiri dan bergerak ke belakang.

Pulau Petak – terutamanya yang kejam walaupun di kalangan penjara paling teruk di Bumi – boleh memelihara penghuni neraka daripada keganasan, perkosaan, dan penyalahgunaan yang sering berlaku di penjara kurang selamat, tetapi penderitaan psikologi yang dialami cukup untuk memecahkan malah penjenayah yang paling keras.

3. USP Florence ADMAX, Florence, Colorado

USP Florence ADMAX menempatkan penjenayah yang paling ganas di Amerika, dan mempunyai langkah keselamatan ketat dari penjara Amerika mana pun. Direka untuk mengawal penjenayah yang paling tidak terkawal, banduan berprofil tinggi Florence dianggap terlalu berbahaya untuk penjara-penjara maksimum yang lain. Reka bentuknya telah, setakat ini, terbukti tidak dapat ditembusi.

Pemimpin geng terkenal, pengganas asing, dan pengganas domestik semuanya menghabiskan masa di Florence (termasuk Timothy McVeigh, Terry Nichols, dan Theodore Kaczynski). Dengan penjenayah berkuasa yang terkurung di dalam temboknya, penjara perlu selamat melarikan diri sementara juga memastikan tiada misi pencerobohan dapat memecah tawanan.
Untuk tujuan ini, penjara itu direka supaya penghuni tidak pernah tahu berada di dalam kemudahannya; kecil empat inci dengan celah empat kaki tingkap adalah satu-satunya sumber cahaya semulajadi.

Seperti Penjara Petak, para penghuni boleh menjalani sehingga 23 jam pengasingan bersendirian setiap hari, dan hampir sepenuhnya ditarik dari kedua penghuni dan pengawal lain. Para tahanan secara teknikal dibenarkan bersenam, tetapi di Florence, ini hanya sekadar berputar di sekitar lubang beton.
Ini adalah satu-satunya sebab mengapa penjara dianggap tidak dapat ditanggung secara psikologi. Pengebom Taman Olimpik Eric Rudolph memberitahu akhbar Colorado Springs bahawa Florence telah dirancang untuk “menimbulkan kesengsaraan dan kesakitan.” Begitu juga, bekas warden Robert Hood memberikan penjelasan yang tepat: penjara neraka.

2. Rikers Island, New York, NY

Kemudahan penjara terbesar ketiga di Amerika Syarikat, Pulau Rikers memegang pesalah tempatan dengan ayat pendek (satu tahun atau kurang), mereka yang menunggu perbicaraan, dan mereka yang menunggu perpindahan (termasuk nama terkenal seperti David Berkowitz, Mark David Chapman, Sid Vicious, dan Lil Wayne).
Anda mungkin tidak berfikir bahawa kemudahan dengan pesalah yang agak rendah adalah salah satu penjara terburuk di Bumi, tetapi anda salah.
Pulau Rikers mempunyai rekod yang terkenal dengan penyalahgunaan sistematik. Lebih-lebih lagi daripada keganasan geng yang berleluasa, banduan sering hidup dalam keganasan yang kejam pegawai-pegawai pembetulan yang kejam, dan dengan betul demikian: Pada tahun 2009, The New York Times melaporkan bahawa terdapat sekurang-kurangnya tujuh tindakan undang-undang yang difailkan terhadap Jabatan Pembetulan untuk pengawal- disabitkan banduan vs keganasan tahanan.

Dalam satu kes itu, seorang pengawal didakwa memerintahkan enam banduan untuk menewaskan dua penghuni dengan kejam, salah seorang daripada mereka dimasukkan ke hospital dengan paru-paru yang runtuh.
The New York Times juga melaporkan bahawa dalam tempoh 11 bulan pada tahun 2013, kira-kira 129 banduan telah mengalami kecederaan serius di tangan pengawal.
Ini bukan skrap: Kecederaan termasuk keretakan tulang, luka yang mendalam yang memerlukan jahitan, dan kecederaan kepala yang teruk. Menambah ketidakselesaan adalah hakikat bahawa 77 peratus daripada mereka yang mengalami kecederaan serius dalam pertentangan pengawal telah didiagnosis dengan penyakit mental.

Kalief Browder

Sebagai contoh, Kalief Browder [gambar di atas], hanya berusia 16 tahun ketika dia ditangkap kerana rompakan darjah kedua. Dia tidak dapat membuat ikat jamin $ 3,500 tetapi tetap tidak bersalah ketika dia menunggu perbicaraan di Rikers. Selama tiga tahun (dua di antaranya dibelanjakan dalam pengasingan bersendirian dan pengasingan pentadbiran), Browder telah menjadi mangsa oleh kedua pegawai pembetulkan dan rakan-rakan sekutunya sebelum kesnya ditolak dan Browder dibebaskan.
Untuk mengulangi: Browder mengalami tiga tahun penyalahgunaan dan penderitaan mental, menunggu kes yang kemudian dibuang kerja.
Semasa berada dalam keadaan terkurung, Browder cuba untuk membunuh dirinya sendiri dalam beberapa keadaan – kesan sampingan yang mengerikan bukan sahaja penyeksaan mental terkurung di dalam kurungan, tetapi juga penderaan tanpa henti Browder. Dalam rakaman pengawasan video berikut, Browder diserang oleh penjaga dan kemudian dipukul oleh beberapa penghuni.

Pada bulan Jun 2015, Browder menggantung dirinya sendiri. Liputan akhbar mengenai kes Browder, bersama dengan beberapa kes lain yang melibatkan tuduhan rogol, serangan seksual, penyalahgunaan, dan kecuaian di Rikers, menjadi pemangkin untuk pembaharuan yang dicadangkan sistem keadilan jenayah New York City.
Pada April 2015, Datuk Bandar Bill de Blasio mengumumkan “Keadilan Reboot,” sebuah program yang akan mempercepatkan masa yang diperlukan untuk seorang penghuni seperti Browder untuk menerima perbicaraan yang adil. Baru-baru ini, Barack Obama menulis sepucuk surat bagi The Washington Post di mana dia mengumumkan larangan penahanan bersendirian juvana, khususnya menangani kes tragis Browder.

1. Sabaneta Prison, Maracaibo, Venezuela

Memandangkan Venezuela mempunyai kadar pembunuhan tertinggi kedua di dunia, mungkin tidak menghairankan bahawa penjara Venezuela dianggap sebagai yang paling ganas di dunia. Humberto Prado, pengarah Balai Cerap Penjara Venezuela, menyatakan bahawa 80 peratus penjara Venezuela sebenarnya dijalankan oleh banduan bersenjata.
Daripada mereka, lebih daripada 3,700 orang yang paling ganas di Venezuela dikemas seperti sarden ke Sabaneta, sebuah penjara yang dibina untuk rumah tidak melebihi 700 orang.
Seperti yang anda rasa, penjara itu adalah kotor, berbahaya, penuh sesak, dan diabaikan. Dan dengan nisbah pengawal-pengawal sekitar 150: 1, mengekalkan pesanan sangat sukar.

Para tawanan, tentu saja, mengekalkan jenis pesanan mereka sendiri, dalam bentuk hierarki yang dikendalikan dengan tegar. Narapidana yang miskin dan rendah terpaksa membayar penghuni yang lebih berkuasa hanya untuk mendapatkan tempat tidur, dan jika mereka mahu air, ramai tahanan harus minum langsung dari paip bilik mandi yang berkarat.

Sebagai akibat dari penyalahgunaan yang menyebalkan itu, rusuhan telah membuang waktu dan masa lagi dalam sejarah penjara darah yang dipenjarakan. Pada tahun 1994, 108 tahanan dibunuh dalam satu rusuhan yang sangat kejam yang menyebabkan penjara menjadi hitam. Pada tahun 2013, 16 penghuni terbunuh semasa rusuhan.
Perang kekal antara geng rival menyebabkan pemusnahan dan mengecewakan beberapa mangsa, dan tindak lanjut tindak balas menemui sebuah simpanan besar senapan serbuan, bom tangan, dan juga haiwan yang terancam, yang dipunyai oleh “pran”, para pemimpin hierarki penjara.
Dalam kata-kata bekas presiden Venezuela, Hugo Chavez, Sabaneta adalah “pintu masuk ke lingkaran neraka kelima.”

Sumber : allthatsinteresting.com

Para Pengunjung dikejutkan dengan kehadiran sekumpulan “makhluk hitam” yang tidak jelas berenang ke arah mereka… Setelah Diteliti “Makhluk Hitam” itu adalah….😨

Sungguh mengejutkan ternyata berbagai daerah di seluruh penjuru dunia mengalami peristiwa yang tidak biasa.

Badan Meteorologi Jepang juga mengatakan kalau frekuensi gempa di Jepang juga menunjukkan kondisi yang berbeda dari biasanya.

Oleh karena banyaknya kejadian aneh lainnya yang terjadi di dunia membuat banyak orang bertanya-tanya, apakah benar kiamat sudah dekat? Salah satunya seperti kejadian yang terjadi di Meksiko beberapa waktu lalu.

Sekelompok orang yang sedang berenang di pantai, tiba-tiba muncul sekumpulan makhluk hitam yang tidak jelas sebenarnya apa berenang ke arah pengunjung.

Orang-orang pun langsung kaget dan merasa sangat ketakutan.

Ternyata makhluk hitam itu adalah kumpulan ikan yang tinggal di dasar laut. Sebelumnya belum pernah terjadi sekumpulan ikan dari dasar laut berenang sampai ke daerah pantai, oleh karena itu begitu melihat kawanan ini datang, semua orang langsung berusaha lari naik ke daratan.

Setelah berada di darat, orang-orang baru menyadari ternyata sekarang laut penuh dengan ikan. Ini merupakan fenomena aneh yang terjadi dan sangat menarik perhatian banyak orang.

Seorang nelayan mengatakan kalau mereka belum pernah melihat ikan hampir memenuhi lautan seperti ini sepanjang hidup mereka.

Berbeda dengan pengunjung pantai, setelah mengetahui bahwa makhluk itu adalah ikan, bagi para nelayan hal terpenting yang harus segera dilakukan adalah menangkap ikan-ikan itu.

Ada yang menangkap ikan menggunakan jaring dan keranjang. Ada pula yang berhasil menangkap ikan langka yang berasal dari dasar laut. Bisa dikatakan peristiwa ini membawa berkah besar bagi para nelayan, padahal tidak ada satupun orang yang mengetahui mengapa peristiwa aneh ini bisa sampai terjadi.


Beberapa orang berpikir kalau tidak ada yang salah jika peristiwa ini bisa membawa berkah bagi nelayan, tidak perlu memikirkan terlalu jauh. Namun ada pula yang beranggapan kalau sekarang ini banyak bencana alam terjadi setelah binatang-binatang memperlihatkan perilaku yang tidak biasanya. Seperti kejadian tanah runtuh yang terjadi baru-baru ini, ada warga yang mengatakan kalau sebelum tanah runtuh terjadi dia merasa aneh karena tiba-tiba banyak cacing bermunculan dari dalam tanah. Dia awalnya menganggap ini adalah kejadian normal, namun siapa sangka tidak lama kemudian terjadi bencana tanah runtuh yang mengerikan.


Beberapa netizen juga mengingatkan kalau kebanyakan manusia selalu berusaha mencari keuntungan dalam situasi apapun. Walaupun peristiwa itu membawa berkah bagi nelayan, tapi kita juga harus memikirkan bencana alam yang terus terjadi di berbagai daerah belakangan ini. Walaupun belum ada yang mampu memberikan jawaban atas terjadinya kejadian seperti ini, kita masih harus tetap waspada. Segera sebarkan fenomena ini agar mereka juga mengetahui kalau sudah terjadi banyak peristiwa aneh di dunia.

 

Dunia Nak Kiamat! Wanita Dibayar Untuk Berb0gel, Semata-mata Mahu Naikkan Semangat Pekerja Di Pejabat! Gila Betul!

Seorang wanita sanggup berb0gel berjalan mengelilingi pejabat semata-mata mahu menaikkan semangat rakan sekerjanya.

Rakaman tular yang berlaku di Warsaw, Poland itu telah menimbulkan kemarahan ramai netizen.

Aksi wanita b0gel yang hanya berkaca mata dan memakai but itu seolah-olah meniru babak dalam filem Wolf of Wall Street.

Daily Mail melaporkan, ia dipercayai dirancang oleh majikan syarikat terbabit dan wanita tersebut dibayar untuk berbuat demikian.

Dunia Nak Kiamat! Wanita Dibayar Untuk Berb0gel, Semata-mata Mahu Naikkan Semangat Pekerja Di Pejabat! Gila Betul!

Menerusi video, dia berjalan melepasi pekerja lelaki di situ tanpa seurat benang dan memakai pakaian semula apabila tiba di meja kerjanya.

Walau bagaimanapun, menurut sumber wanita terbabit sudah berhenti kerja sejak videonya tersebar di Internet.

Seorang lelaki yang mengulas tentang video tersebut menyifatkan dunia sudah nak kiamat apabila manusia mula kehilangan harga diri dan berkelakuan seperti haiwan.

Namun ada juga individu dikenali sebagai Buu, mempertahankan aksi tersebut dengan mengatakan,

“Saya tidak faham kenapa ramai orang marah. Ya, gadis itu berbogel. Tak usah pura-pura terkejut macam tak pernah tengok wanita berbogel sebelum ini.”

Sumber: CARI

Sumber: Sehinggit

Ada Seorang Mahu Membeli 1 Ekor Anjingnya Seharga RM 165K, Tapi Jackie Chan Menjawabnya “Seperti Ini”, Buat Semua Orang Terdiam Kaku!

Siapa yang tidak kenal Jackie Chan, seorang aktor  yang sangat terkenal. Ia selalu bermain film tentang bela diri. Tapi sebenarnya, ia juga memiliki sisi lembut , terutama ketika berhadapan dengan 2 anjing golden kesayangannya yang bernama JJ dan Jones.

Sejak mereka masih kecil, Jackie Chan sudah memeliharanya. Baginya, kedua anjing itu sudah seperti anaknya sendiri. Ia tidak hanya memberikan makanan yang terbaik, tapi memberikan waktunya untuk bermain bersama mereka. Bahkan, beberapa orang merasa Jackie bersikap lebih baik kepada mereka dibandingkan kepada anaknya sendiri, Jaycee.

Tentu saja, Jackie juga membawa JJ dan Jones bertemu dengan teman artisnya. Ia merasa senang dan bangga dengan kedua anjing menggemaskan tersebut.

Namun, pada tahun 2015, ia mengetahui bahwa di kaki kiri anjingnya ada tumor dan memerlukan pembedahan. Hal itu membuat ia sedih, untungnya pembedahan yang dilakukan berjalan dengan baik, dan ia pun boleh bekerja dengan tenang.

Suatu ketika, ada orang yang bertanya kepadanya jika 1 anjingnya dihargai RM 150K, ia akan menjualnya atau tidak?

Jackie pun menjawab, “Kamu memberiku  RM 150 Juta pun, saya tidak akan menjualnya!” Ya, Jackie sangat menyayangi kedua anjingnya seperti keluarganya sendiri.

Jom share artikel ini ke teman-temanmu!

Sumber: Teepv