Bapa meninggal dunia, ibu pula larikan diri. Namun gadis 10 tahun ini tetap tabah memikul tanggungjawab sebagai ‘ibu muda’ kepada adik-adik

Ramai berpendapat individu yang mempunyai latarbelakang keluarga miskin akan menjadi lebih matang dan berdikari berbanding individu lain. Ternyata ada benarnya seperti dalam kisah ini.

Beberapa tahun lalu, bapa kepada kanak-kanak perempuan ini dikatakan menderita penyakit kanser. Pada masa yang sama, ibu kandungnya yang mengetahui tentang penyakit suaminya telah melarikan diri bersama-sama dengan semua wang simpanan sebelum suaminya meninggal dunia.

Sejak peristiwa tersebut, anak sulung daripada tiga beradik iaitu Xiao Ying terpaksa memikul tanggungjawab besar sebagai ibu dan juga bapa kepada adik-adiknya.

Menjalani kehidupan yang miskin di sebuah perkampungan kecil di Nantang, Xiao Ying yang baru berusia 10 tahun tetap teguh dan bertahan dalam menjaga dua adik lelakinya. Setiap pagi, Xiao Ying akan mengajak kedua-dua adiknya untuk memberus gigi di luar rumah.

Setelah selesai memberus gigi, mereka kemudian bersama-sama menuju ke sekolah sambil ditemani anjing peliharaan bapa saudara yang menjaga mereka.

Sebagai seorang pengawas yang bertugas dalam membantu menghidangkan makanan kepada para pelajar, Xiao Ying melakukan tugas berkenaan tanpa mengeluh.

Dia turut cemerlang di dalam pelajarannya walaupun mempunyai pelbagai tanggungjawab yang perlu dipikul pada usia semuda ini. Dalam gambar di bawah, anda boleh lihat situasi di mana Xiao Ying sedang membimbing rakan sekelas dalam latihan membaca.

Dalam perjalanan pulang ke rumah, Xiao Ying akan membantu memegang beg sekolah adik-adiknya supaya perjalanan mereka pulang ke rumah menjadi lebih cepat.

Setelah tamat waktu persekolahan, Xiao Ying akan segera pulang untuk melakukan kerja rumah pula. Dia akan menyediakan makan malam di rumahnya sebelum menuju ke rumah bapa saudara untuk menumpang tidur.

Gambar di bawah menunjukkan Xiao Ying sedang membilas beras bagi menyediakan hidangan makan malam buat mereka bertiga.

Setiap hari, banyak tugasan yang perlu diselesaikan dengan segera oleh anak kecil ini. Daripada mengangkut air untuk kegunaan domestik, memasak, menjaga kebajikan adik-adik dan melakukan kerja rumah, semua tugasan ini mampu dilakukannya dengan mudah.

Di samping itu, Xiao Ying juga kini sudah mahir memasak setelah bertahun-tahun belajar.

Kebiasaannya, mereka sekeluarga hanya mampu menikmati hidangan nasi bersama sayur goreng. Jarang sekali mereka dapat menikmati daging mahupun lauk pauk yang enak.

Walaupun tindakan ibunya yang lari daripada tanggungjawab dicerca masyarakat, Xiao Ying tetap berharap agar suatu hari nanti, ibunya akan kembali semula ke pangkuan keluarga mereka.

Sebagai ketua keluarga, Xiao Ying sering menasihati adik-adiknya untuk belajar bersungguh-sungguh dan kurangkan bermain. Jika adik-adik ingkar dengan arahannya, Xiao Ying akan memarahi mereka.

Bapa saudara pernah memberi cadangan kepada Xiao Ying untuk menyerahkan kedua adiknya ke pusat kebajikan namun cadangan tersebut ditolak mentah-mentah.

Keperitan hidup Xiao Ying adik-beradik pasti meruntun hati sesiapa sahaja. Bagaimana kanak-kanak sekecil ini mempunyai ketabahan dalam mengharungi hidup yang sungguh mencabar?

Pihak sekolah yang simpati dengan nasib keluarga Xiao Ying telah mengadakan sumbangan derma bagi membantu Xiao Ying menjalani kehidupan yang lebih baik.

Semoga mereka sekeluarga mampu mencapai nikmat kehidupan dan bahagia bersama-sama.

Sumber: GoodTimes

Jika anda suka dengan kisah ini. Sila berikan sokongan dengan KONGSI bersama rakan anda supaya kami dapat terus berusaha menyediakan kandungan berkualiti buat tatapan komuniti semua. Ribuan Terima Kasih.

Era Baru

[VIDEO] Perhatikan Baik baik! Sekali tengok biasa saja Tapi cuba Lihat ketika Dizoom..OMG apa tu?

Waktu bersama sama macam ni tentu waktu terbaik mengabadikan kenangan untuk di imbas di masa akan datang.

Seperti kebiasaan nya keluarga ini berfoto bersama sama dengan gembira..namun ternyata ada sesuatu yang pelik bila melihat hasil foto mereka.

Perhatikan baik baik ketika foto keluarga ini di zoom dalam jarak lebih dekat. Lihat apa yang entah dari mana tiba tiba ada mentioning ikut berfoto bersama keluarga ini.

Giler! Meremang bulu roma beb bila di perhatikan. Semua yang melihat foto ini ternyata terkejut habis bila mengetahui ada sesuatu di belakang mereka pada waktu itu..

Jom saksikan video ini sampai habis dan perhatikan apa yang di maksud kan.

Pada pendapat anda semua apa kah yang tiba tiba muncul itu? Apakah ada sesuatu entiti lain yang ikut sama ingin berfoto atau pun secara kebetulan ianya lalu di situ.

Meremang juga bila tengok betul betul. Jangan lupa like dan kongsi kan video ni dengan rakan.
Sila tonton video:

Sumber – dharian

17 tahun lalu tak punya kaki, tapi lihat penampilan & prestasinya setelah beranjak dewasa… Wow!!

Kaki adalah struktur anatomi yang terdapat di banyak vertebrata. Ia adalah bahagian terminal anggota badan yang menanggung berat dan membenarkan pergerakan. Dalam banyak haiwan dengan kaki, kaki adalah organ berasingan di bahagian terminal kaki yang terdiri daripada satu atau lebih segmen atau tulang, umumnya termasuk kuku.

Kaki manusia adalah struktur mekanik yang kuat dan kompleks yang mengandungi 26 tulang, 33 sendi (20 daripadanya aktif diartikulasikan), dan lebih daripada seratus otot, tendon, dan ligamen. Sendi kaki adalah pergelangan kaki dan subtalar dan artikulasi interphalangeal kaki. Kajian antropometrik terhadap lelaki dewasa lelaki Amerika Utara 1197 (umur 35,5 tahun) mendapati bahawa panjang kaki lelaki adalah 26.3 cm dengan sisihan piawai 1.2 cm.

KUNMING, CHINA 

Kaki boleh dibahagikan kepada hindfoot, kaki tengah, dan kaki depan.

Terdapat banyak tulang sesamoid berhampiran sendi metatarsophalangeal, walaupun mereka hanya tetap hadir di bahagian distal tulang metatarsal yang pertama.

Kaki manusia mempunyai dua gerbang membujur dan lengkungan lengkung yang dikekalkan oleh bentuk tulang penyambung, ligamen yang kuat, dan menarik otot semasa aktiviti. Pergerakan kecil lengkungan ini apabila berat badan digunakan dan dikeluarkan dari kaki membuat berjalan dan berjalan lebih ekonomik dari segi tenaga. Seperti yang boleh diperiksa dalam jejak, lengkung medial membujur di atas tanah. Gerbang ini terbentang dari tulang tumit ke atas tulang pergelangan kaki “keystone” ke tiga metatarsal medial. Sebaliknya, gerbang membujur lateral adalah sangat rendah. Dengan cuboid berfungsi sebagai batu kunci, ia mengedarkan semula sebahagian daripada berat kepada calcaneus dan ujung distal metatarsal kelima.


Pernahkah Anda membayangkan seseorang tanpa dua kaki bisa bermain basket? Orang dengan dua kaki utuh saja belum tentu bisa. Namun, seorang gadis bernama Qian Hongyan (16) bisa melakukannya.
Bukan hanya basket, gadis kecil yang tak memiliki pinggul dan sepasang kaki ini piawai berenang dan senam.

Di antara banyak olahraga tersebut, Qian paling piawai berenang. Karena kemampuannya itu, Qian Hongyan tergabung dalam tim nasional renang Cina.
Qian, demikian ia biasa dipanggil, tidak cacat sejak lahir. Ia kehilangan sebagian tubuhnya ketika berumur tiga tahun. Tahun 2000 adalah tahun naas bagi gadis kecil asal Kota Luliang, Propinsi Yunnan, China itu. Di usianya yang baru tiga tahun, sebuah kecelakaan lalu lintas menimpanya.


Akibat kecelakaan itu, ia harus kehilangan dua kaki dan pinggulnya. Dokter terpaksa mengamputasi kedua kaki dan pinggulnya untuk mempertahankan kelangsungan hidupnya.
Sungguh berat cobaan yang harus diterima Qian. Di saat anak seusianya berlarian, ia hanya bisa melihat. Karena miskin, keluarganya tak sanggup membelikan kaki palsu untuk membantu Qian kecil berjalan. Namun, keluarganya menyadari Qian butuh alat bantu agar leluasa bergerak. Mereka pun memutar otak dan mencari jalan untuk memudahkan gerak Qian. Akhirnya ditemukan alat bantu yang sangat sederhana : bola basket.


Bola basket dipotong separuh dan diletakkan di bawah tubuh Qian. Agar tidak terlepas dari tubuh, bola basket itu diikat dengan tubuh Qian menggunakan kain.
Bola basket itu digunakan untuk menopang tubuh Qian. Ia berjalan dengan mendorong tubuh yang ditopang bola basket itu dan kedua tangannya memegang kayu penyangga yang membantunya bergerak dan menyeimbangkan langkahnya.
Dengan alat bantu itu, Qian bisa mandiri. Ia bisa melakukan kegiatan pribadi tanpa bantuan orang lain.Dengan keadaannya, Qian tetap tersenyum. Ia nyaris tidak pernah mengeluh atas takdir yang menimpanya.
Ia pun tidak resah ketika orang di sekitarnya menjuluki dirinya sebagai gadis bola basket. Dia memandang masa depan dengan optimis dan selalu bersemangat.

Tetap Semangat
Meski dalam kondisi tidak normal, Qian tetap bersemangat pergi ke sekolah. Ia pulang pergi sendiri dengan bola basket dan penyangga kayunya. Ia menyusuri jalan menuju sekolahnya yang berada di desanya. Untuk ukuran anak normal, mungkin jarak tempuh itu tidak jauh. Tapi untuk ukuran Qian yang harus menyeret tubuhnya, jarak itu terhitung jauh. Namun, ia acuh dengan itu. Ia tetap bersemangat pergi ke sekolah.
Ia berusaha mengaktualisasikan dirinya. Meski cacat, ia ingin berprestasi dan olahraga menjadi pelariannya. Awal ketertarikan Qian terhadap olah raga berawal dari ketidaksengajaan. Ceritanya, suatu saat orangtuanya mengikutsertakan Qian dalam terapi basket untuk meningkatkan daya tahan mental dan fisiknya.
Ternyata, terapi itu berhasil. Sejak itu, Qian tumbuh menjadi anak yang percaya diri. Dia tidak pernah minder dengan kekurangannya. Hidupnya dipenuhi hasrat untuk berprestasi.
Bukan hanya mentalnya yang kuat, ia pun akhirnya lihai bermain basket. Meski tak memiliki sepasang kaki, Qian kecil sangat lincah di lapangan. Penampilan Qian bermain basket di lapangan sangat mengharukan tapi sekaligus memukau. Tak ketika tampil di lapangan, kamera wartawan lebih sering menyorotnya.
Mengetahui pemberitaan itu, seorang gadis yang berjalan dengan bola basket dan lihai bermain basket, sekelompok dokter dari China terharu dengan semangat yang luar biasa itu. Akhirnya, mereka membuatkan sepasang kaki palsu untuk Qian.
Tahun 2005, Qian mulai berjalan menggunakan kaki palsu. Qian mengaku senang dengan sepasang kaki palsunya, namun ia mengaku lebih suka menggunakan separuh bola basketnya untuk naik dan turun ke kolam renang. Menurutnya, bola basket lebih memudahkan geraknya ketika di kolam renang.

Perenang Hebat
Pada Mei 2007, digelar Olimpiade Anak Cacat di Kunming, China. Qian sangat menyukai acara itu itu. Ia tak pernah absen datang dan menyaksikan olimpiade itu. Ia melihat kekuatan dan kegigihan kaum difabel dalam bertanding. Ia pun terinspirasi.

Setelah perhelatan itu selesai, Qian memutuskan untuk bergabung dengan klub renang khusus. Diantar kedua orang tuanya, ia pergi berkonsultasi pada Zhang Honghu, pelatih yang dikenal telah banyak mencetak juara atlet renang difabel. Zhang Honghu pun menerima Qian. Sejak saat itu, dimulailah babak baru kehidupan Qian.
Di klub renang itu, ia mulai belajar berenang, sesuatu yang tak bisa ia lakukan selama ini. ”Qian Hongyan belajar sangat keras. Ia tak pernah mengeluh selama latihan meskipun ia menghadapi banyak sekali kesulitan di awal-awal,” ujar Zhang Honghu.
Awalnya, Zhang tak banyak menaruh perhatian pada Qian. ”Qian tak punya kaki. Itu ibarat kapal yang tak punya nahkoda. Kapal itu tidak mungkin dapat berjalan baik sesuai aturan,” ujar Zhang. Di sisi lain, Zhang terus mencari solusi. Akhirnya, Zhang menemukan cara. Ia pun membuat latihan khusus untuk membantu Qian menyeimbangkan bahunya.
Qian pun berenang sekira 2000 meter tiap hari. Berlatih dan berlatih, itu yang selalu ia lakukan. Dalam kurun waktu relatif singkat, Zhang dikejutkan dengan kemajuan Qian.


Zhang terkejut bahwa anak yang ia ragukan selama ini ternyata memiliki bakat renang yang hebat. ”Qian adalah perenang yang sangat baik. Namun, sangat melelahkan mengajarinya. Butuh waktu lama dan harus mengulang latihan setiap hari,” jelas Zhang.
Zhang tak yakin Qian dapat menjadi juara dunia. ”Tapi saya dapat mengatakan kalau Qian adalah perenang yang menjanjikan,” ungkap Zhang. ”Keinginan besar kami ialah melatih mentalnya. Kami berharap ia memiliki sifat dan sikap positif dalam menjalankan kehidupan,” tambah Zhang.
Qian tak pernah patah semangat. Semangat juangnya yang tinggi diiringi latihan rutin membuat Qian menembus pelatnas tim renang Cina

Setelah membaca kisah di atas alangkah baik nya apabila kita jangan cuma pasrah dengan keadaan tapi berusaha untuk melakukan yang terbaik.

Sila tonton video:

SUMBER – DHARIAN

 

(20 FOTO) Perkara-perkara misteri yang tidak pernah diketahui oleh kita sebelum ini. Kadang-kadang terdapat perkara yang kita tidak ketahui wujud.

Dunia merupakan sebuah tempat yang indah dan sentiasa dipenuhi dengan perkara-perkara misteri yang tidak pernah diketahui oleh kita sebelum ini.

Kadang-kadang terdapat perkara yang kita tidak ketahui wujud. Dunia terlalu luas sehingga banyak perkara yang kita tidak dapat alami.

Kali ini kami telah mengumpul gambar objek yang jarang dilihat dan membuatkan anda terpersona melihat keunikannya. Sila lihat gambar seperti berikut:

#1. Gambar ini diambil oleh NASA yang menunjukkan gambar satelit yang sedang berlepas.

#2. Gambar di dalam gitar. Ianya kelihatan seperti sebuah apartment.

#3. Beginilah batu bata disusun di Belanda.

#4. Gambar di sebalik takbir di sebuah teater.

#5. Bentuk belakang bunga teratai.

#6. Kura-kura mempunyai tengkorak yang sangat pelik.

#7. Gambar kapal perang tanpa berada di permukaan air.

#8. Gambar saluran darah di tangan.

#9. Beginilah rupa bentuk lubang pernafasan ikan paus.

#10. Gambar embrio manusia di hujung jarum.

#11. Beginilah bentuk CT scanner tanpa penutup luarannya.

#12. Pernah anda terfikir bagaimana bentuk gunung Everest dari sudut atas?

#13. Beginilah bentuk dalam lapisan pintu keselamatan di dalam bank.

#14. Mutiara

.

#15. Beginilah kontraktor memasang pencawang elektrik.

#16. Beginilah rupa dalam apabila tembok pokok dipotong.

#17. Bentuk anak mata selepas melalui pemindahan kornea.

#18. Bentuk dalam menara Pisa.

#19. Artichokes adalah sejenis tumbuhan. Beginilah bentuknya sekira tidak dituai.

#20. Beginilah bentuk dalam bola bowling.

Sumber : https://www.taikotai.tv/

GADIS INI RAKAM DETIK CEMAS SECARA TIDAK SENGAJA MENGGUNAKAN GOPRO

SEORANG perenang tanpa disedari merakamkan saat-saat seorang individu lemas di sebuah air terjun terkenal di Australia.

Anneka Bading sedang merakamkan gambar dalam air menggunakan kamera GoPro miliknya di Air Terjun Mackenzie di Victoria, apabila tragedi itu berlaku di belakangnya.

Seorang lelaki Taiwan berusia 28 tahun terjatuh ke dalam air terjun tersebut selepas tergelincir, dalam kejadian pada Sabtu.

Rakaman GoPro itu merakamkan saat-saat selepas lelaki itu terjatuh ke dalam air.

Bading memberitahu The Age bahawa orang ramai mula menjerit dan menunjuk ke arah belakang di mana dia dan rakannya sedang berenang.

“Kami tidak tahu apa yang sedang berlaku, kami ingatkan ada binatang dalam air. Kami tak faham apa yang sedang berlaku dan mereka terus menjerit dan menunjuk sesuatu,” katanya.

“Seorang gadis merampas kayu GoPro saya dan cuba menggunakannya untuk menyelamatkannya. Saya kemudian melihat seseorang sedang lemas,” katanya kepada The Age.

Bading berkata orang ramai cuba membantu tetapi tekanan air dan kedalamannya menjadikannya sukar dan berbahaya.

Dia dan pengunjung lain di kawasan itu cuba menghubungi perkhidmatan kecemasan tetapi gagal kerana masalah liputan.

 

Bading kemudian berlari ke kereta dan memandu selama sepuluh minit bagi mendapatkan akses untuk membuat panggilan.

Bading memberitahu The Age bahawa kawasan itu memerlukan lebih banyak papan tanda amaran dan perkhidmatan telefon supaya orang ramai dapat meminta bantuan jika berlaku kecemasan.

Mayat lelaki itu ditemui pada keesokan harinya. Difahamkan mayatnya tersekat di bawah celah batu.

Seorang jurucakap Parks Victoria memberitahu The Age bahawa terdapat papan tanda di air terjun itu melarang orang ramai berenang.

Katanya, untuk mendapat liputan telefon bimbit di situ ‘sangat mencabar’ tetapi ia akan diusahakan.

Dalam posting di Facebook, Bading berkata kejadian itu begitu ngeri untuk dilihat.

“Jika anda tidak pandai berenang, jangan pergi dekat dengan air,” katanya.

SUMBER : MSTAR

VIDEO LIPUTAN DARI LUAR NEGARA

Terkejut Lipas Dalam Kereta, Wanita 61 Tahun Rempuh Tangga Jejantas

 

29 Jan – Baru-baru ini seorang wanita berusia 61 tahun terlibat di dalam sebuah kemalangan apabila keretanya terbabas  merempuh jejantas apabila terkejut melihat lipas di dalam keretanya di Jurong East Central, Singapura, lapor Media Corp.

Foto insiden yang tular di laman media sosial menunjukkan sebuah kereta Mazda berwarna merah terbabas dan merempuh tangga jejantas untuk pejalan kaki.

Kereta wanita terbabit mengalami kerosakan teruk di bahagian hadapan dan kejadian itu dimaklumkan kepada pihak polis kira-kira jam 7.30 petang.

Wanita itu dibawa ke Hospital Besar Ng Feng Tong untuk mendapatkan rawatan lanjut. Laporan awal menyatakan, wanita itu dipercayai hilang kawalan pemanduan selepas terkejut melihat seekor lipas di dalam keretanya sebelum terbabas.

Walau bagaimanapun, pihak polis masih menjalankan siasatan lanjut. – Siakapkeli.my

PETANI TERKEJUT INGATKAN JUMPA DUIT SYILING LAMA. SLPS DICUNGKIL RUPA²NYA…

Seorang petani dari Zheijiang, China, pada mulanya menyangka menemui sebuah artifak kuno, seakan-akan duit syiling lama. Melihat daripada garisan-garisan pada objek tersebut, ia benar-benar kelihatan seperti artifak kuno, dan kelihatan sangat cantik, misteri malah bernilai. Setelah di cungkil keluar, alangkah terkejutnya petani itu apabila objek yang disangkakan syiling lama, rupa-rupanya adalah seekor……….. 🙄🙄😮😮😆😆

Petani TERKEJUT Ingatkan Jumpa Duit Syiling Lama. Slps Dicungkil Rupa²nya…| MYISLAM INFO – Seorang petani dari Zheijiang, China, pada mulanya menyangka menemui sebuah artifak kuno, seakan-akan duit syiling lama.

Melihat daripada garisan-garisan pada objek tersebut, ia benar-benar kelihatan seperti artifak kuno, dan kelihatan sangat cantik, misteri malah bernilai.

Setelah di cungkil keluar, alangkah terkejutnya petani itu apabila objek yang disangkakan syiling lama, rupa-rupanya adalah seekor labah-labah besar!

Labah-labah yang dikenali sebagai ‘ravine trapdoor spider’, spesis Cyclocosmia ricketti adalah spesis labah-labah yang jarang ditemui. Corak pada badannya bertindak sebagai perisai yang menghalangnya daripada serangan musuh ketika labah-labah berkenaan bersembunyi di dalam lubang.

Kredit : MyIslam Info. Via- Era FM

AkhirNya Gadis Ini Telah Berjaya Jumpa Lelaki Yang Dicari!! Saat Jumpa Sungguh Tak Sangka

“SEBAIK bertentang mata dengan dia, saya sebak dan menangis kerana dialah orang yang saya cari selama ini, yang sanggup membantu menolak kereta saya yang rosak ketika hujan lebat, Isnin minggu lalu,” kata Azliza Othman.

Kisah Azliza dilaporkan Harian Metro pada 24 Januari lalu selepas dia memuat naik status Facebook untuk mencari lelaki berusia 40-an yang sanggup menolak keretanya ketika hujan lebat sehingga ramai netizen salah faham dan mengecam tindakannya itu.

Menurutnya, selepas lima hari mencari, akhirnya dia berjaya mengesan lelaki terbabit, Kamalruzaman Ahmad, 43, sebaik menerima panggilan daripada seorang wanita.

Katanya, wanita itu yang enggan dikenali memberitahu tempat Kamarulzaman bekerja iaitu di kedai buku di Pekan Jitra.

“Mulanya saya berasa ragu-ragu untuk pergi ke situ, namun disebabkan semangat untuk bertemu orang yang membantu, saya nekad untuk pergi ke kedai buku berkenaan tengah hari tadi untuk mendapatkan kepastian.

“Sewaktu bertemu dengannya, dia memberitahu ada terbaca kisah saya tular di laman sosial namun dia tidak mengesyaki apa-apa kerana kejadian itu bukan di Batu 17 seperti yang saya nyatakan, sebaliknya di Padang Perahu, Jitra.

“Apabila saya beritahu yang dia adalah orang yang saya cari, dia hanya senyum dan saya kemudian mengotakan janji dengan memberinya wang sagu hati sebagai ganjaran kerana membantu saya tempoh hari,” katanya ketika dihubungi Harian Metro, hari ini.

Azliza yang juga pembantu klinik berkata, dia sangat terhutang budi dengan lelaki itu kerana sanggup berpatah balik membantunya dalam keadaan hujan lebat semata-mata untuk menolak Perodua Kancil miliknya yang rosak.

Katanya, ketika itu keretanya berada di tengah jalan di belakang treler dan sebaik menyedari kehadiran motosikal dinaiki Kamalruzaman, dia terus menahan motosikal itu.

“Saya tak sangka dia sanggup berpatah balik, betapa besarnya pengorbanannya ketika itu walaupun dia langsung tak kenal saya.

“Selepas bertemunya hampir 20 minit, saya sudah cukup puas hati dan dia beritahu pada saya yang dia mempunyai isteri dan empat orang anak,” katanya.

Azliza berkata, sejak kisahnya disiarkan dalam akhbar ini, ramai yang cuba menghubunginya termasuk menghantar pesanan melalui Whatsapp dan memberi laporan palsu selain meminta ganjaran yang dijanjikan untuk memberi maklumat mengenai lelaki itu.

Katanya, semua maklumat yang diberikan itu tidak tepat menyebabkan dia hampir berputus asa sehinggalah dia menerima panggilan daripada wanita itu, semalam.

“Tanpa fikir panjang, saya terus mencari orang yang sangat mulia itu dan dari riak wajahnya, dia seorang yang sangat baik dan lurus,” katanya.

Terdahulu, Harian Metro melaporkan seorang pembantu klinik di Jitra cuba menjejaki individu yang membantu menolak keretanya ketika hujan lebat.

Usahanya mula mendapat perhatian sebaik dia memuat naik status Facebook bagi mencari individu berkenaan, tular.

Azliza berkata, tujuan dia memuat naik status berkenaan bukan untuk mencari cinta tetapi kerana terhutang nyawa dengan usaha lelaki itu yang sanggup berhenti membantunya ketika kereta yang dipandunya berhenti di lorong kanan jalan Batu 17 berhadapan Masjid Baru Padang Perahu, Jitra ketika dalam perjalanan ke Perlis Isnin lalu.

Berita berkaitan

• ‘Awak, tolong hubungi saya’

Artikel ini disiarkan pada : Ahad, 28 January 2018 @ 6:51 PM

W0w !! GambAr Ini MembuktikAn BahAwa Mereka “Bukan Designer SembarAngan

 

1. “Makan keluarga Jessica”

WOW! 18 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN BAHWA MEREKA “BUKAN DESIGNER SEMBARANGAN

2. Ada kaca yang transparan, buat apa mengintip ya?

WOW! 18 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN BAHWA MEREKA “BUKAN DESIGNER SEMBARANGAN

3. Atas: “Sedang merekrut”

Bawah: “Sekarang kami sedang merekrut”

WOW! 18 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN BAHWA MEREKA “BUKAN DESIGNER SEMBARANGAN

4. Apa yang kamu lihat?

WOW! 18 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN BAHWA MEREKA “BUKAN DESIGNER SEMBARANGAN

5. Siapa ya yang masang kaca di atap toilet ini?

WOW! 18 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN BAHWA MEREKA “BUKAN DESIGNER SEMBARANGAN

6. Astaga! Ketika kaca kebuka, tulisan “Kiddies (anak-anak)” bakal menjadi “Kid-Dies” (Anak Mati)!

WOW! 18 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN BAHWA MEREKA “BUKAN DESIGNER SEMBARANGAN

7. Ini perosotan maksudnya apa ya?

WOW! 18 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN BAHWA MEREKA “BUKAN DESIGNER SEMBARANGAN

8. Orang bilang yang naik ke bahtera Nuh itu hewan yang berpasangan (1 jantan, 1 betina), tapi ini kok dua-duanya jantan?

WOW! 18 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN BAHWA MEREKA “BUKAN DESIGNER SEMBARANGAN

9. Siapa yang mau punya pakaian seperti ini? Ayo angkat tangan..

WOW! 18 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN BAHWA MEREKA “BUKAN DESIGNER SEMBARANGAN

10. Kayaknya ini nenek bahagia banget ya!

WOW! 18 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN BAHWA MEREKA “BUKAN DESIGNER SEMBARANGAN

1. Kue yang berbentuk angka “1” ini seharusnya bertuliskan kata “Emma”, tapi kok…

WOW! 18 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN BAHWA MEREKA “BUKAN DESIGNER SEMBARANGAN

12. Aneh banget tiup balon di bagian itu

WOW! 18 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN BAHWA MEREKA “BUKAN DESIGNER SEMBARANGAN

13. Kamu sendirian?

WOW! 18 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN BAHWA MEREKA “BUKAN DESIGNER SEMBARANGAN

14. Bisakah kamu membantu Rocco pulang ke rumah?

WOW! 18 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN BAHWA MEREKA “BUKAN DESIGNER SEMBARANGAN

Rocco selamanya gak bakal bisa pulang rumah..

Ada-ada saja anak ini..

15. Sudah sebesar itu kok baru di tes ya?

WOW! 18 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN BAHWA MEREKA “BUKAN DESIGNER SEMBARANGAN

16. Tenaga surya di basement?

WOW! 18 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN BAHWA MEREKA “BUKAN DESIGNER SEMBARANGAN

17. Untuk pria berkaki tiga? Serem banget!

WOW! 18 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN BAHWA MEREKA “BUKAN DESIGNER SEMBARANGAN

 

 

Setelah cukup ketawa, jangan lupa share ke teman-temanmu ya.. Biar mereka ikutan happy!

Kredit: Bibirbergetar

TERKEJUT PEJABAT DIPECAH MASUK. LIHAT ‘PENJENAYAH’ DLM RAKAMAN CCTV BUAT RAMAI TAK PERCAYA !!!

Beberpa orang pekerja sebuah pejabatterkejut apabila melihat pintu pejabat mereka dipecahkan di sebelah bawah. Untuk mengenal pasti kejadian itu, mereka menonton rakaman CCTV dan alangkah terkejut apabila makhluk yg memecahkan itu ialah……….Tak puas hati apalah dgn opis tu ye…. Ada Video.

Terkejut Pejabat Dipecah Masuk. Lihat ‘PENJENAYAH’ Dlm Rakaman CCTV Buat Ramai TAK PERCAYA !!! | Para pekerja di Argonics di Colorado tiba di pejabat pada pagi Isnin yang lepas untuk bekerja seperti biasa. Namun, mereka dikejutkan dengan keadaan pejabat yang telah dipecah masuk pada hujung minggu.

Apabila mereka memeriksa rakaman kamera keselamatan, mereka benar-benar terperanjat dengan penemuan ‘penjenayah’ itu.

Rupa-rupanya ‘penjenayah’ itu adalah seekor kambing!

Melalui rakaman kamera keselamatan ini yang bertarikh 16/07/2017, jelas kelihatan ‘penjenayah’ licik ini mencuba untuk memecahkan pintu kaca beberapa kali dengan menggunakan tanduknya yang keras dan kuat itu.

Selepas melakukan beberapa kali percubaan, akhirnya pintu di kedua-dua sisi jatuh dan pecah manakala kambing itu berlari meninggalkan tempat itu.

Tonton video di bawah untuk melihat bagaimana kambing ini memecahkan pintu pejabat mereka.

Sumber : Era Baru